دایسون جاروبرقی‌ساز، خودروی الکتریکی می‌زند

دایسون جاروبرقی‌ساز، خودروی الکتریکی می‌زند

گفته می‌شود دایسون به تکنولوژی خاصی در زمینه تولید باطری‌های جامد دست یافته که 2 برابر باطری‌های پاناسونیک و تسلا برد و قدرت دارد و در عین حال هزینه ساخت بسیار کمتری هم دارند.

کد خبر : ۴۷۹۱۳
بازدید : ۱۹۳۶

فرادید | یک شرکت سازنده جاروبرقی به نام دایسون تلاش دارد تا با همکاری گروه خودروسازی مک‌لارن، برای سال 2020 یک سوپراتومبیل ورزشی و الکتریکی تولید کند. گفته می‌شود تکنولوژی به کار رفته در باطری این ابرخودرو از نوع جامد بوده و کمک می‌کند تا مک‌لارن الکتریکی در زمانی اندک سرعت بگیرد. گفته می‌شود دایسون با گردآوردن یک تیم 400 نفره و صرف 2.7 میلیارد دلار هزینه تلاش دارد تا هدف خود را تا سال 2020 محقق سازد. گفته می‌شود دایسون به تکنولوژی خاصی در زمینه تولید باطری‌های جامد دست یافته که 2 برابر باطری‌های پاناسونیک و تسلا برد و قدرت دارد و در عین حال هزینه ساخت بسیار کمتری هم دارند.

دایسون جاروبرقی‌ساز، خودروی الکتریکی می‌زند

به گزارش فرادید، دایسون تایید کرده که تلاش ندارد خودرویی مقرون به صرفه مانند نیسان لیف الکتریکی بسازد و تمرکزش را روی تولید اتومبیلی دو نفره و کورسی که ویژگی‌های اسپورتی دارد گذاشته است. مدیران این شرکت در گفتگو با اوتواکسپرس عنوان کرده‌اند که محل اصلی تولید این خودرو ممکن است در آسیای شرقی باشد اما هیچ چیز هنوز قطعی نیست چرا که اصل اساسی در تولید یک خودرو، نه مکان تولید که وجود یک زنجیره تامین قدرتمند و پویا است. هنوز هیچ تصویر رسمی از خودروی کوپه مشترک مک لارن و دایسون منتشر نشده و تصاویر زیر هم براساس ایده برخی از طراحان غیرحرفه‌ای تولید شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید