زشت‌ترین ورژن سوناتا!

زشت‌ترین ورژن سوناتا!

این خودرو طی روزهای گذشته در جریان نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی شده و گویا قرار است با قیمت 50 تا 60 میلیون تومانی به بازار عرضه شود تا ضمن رقابت با محصولات وطنی و فرانسوی، تلاش جک را برای بقا در بازار ایران به نمایش بگذارد.

کد خبر : ۴۷۹۵۰
بازدید : ۱۴۸۱۹

فرادید | رهاورد جک از چین برای بازار ایران یک سدان کوچک با نام جی4 است که قرار است رقیب خودروهایی مثل رانا و تندر 90 باشد. خوب به جلوپنجره، فرم چراغ‌های جلو و سپر این سدان چینی نگاه کنید تا ورژنی تازه از هیوندای سوناتا YF را در قالبی کوچک‌تر و البته ناموزون به عینه ببینید. در واقع ای30 (A30) یا جی4 جدیدترین میهمان بازار ایران با تقلید آشکار از طرح بدنه و چراغ‌های سوناتا آن هم به شکلی ناشیانه، به وضوح محصولی دمده به نظر می‌رسد که از مقوله طراوت و تازگی بهره چندان نبرده است.

زشت‌ترین ورژن سوناتا!

به گزارش فرادید، این خودرو طی روزهای گذشته در جریان نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی شده و گویا قرار است با قیمت 50 تا 60 میلیون تومانی به بازار عرضه شودتا ضمن رقابت با محصولات وطنی و فرانسوی، تلاش جک را برای بقا در بازار ایران به نمایش بگذارد. خودرو واقعا طراحی جذابی ندارد و چشم‌نواز نیست. البته که کار به همین جا ختم نمی‌شود و مشکل سازندگان چینی با طراحی اختصاصی بدنه هم حتی در عالی‌ترین ساخته‌ها همچنان برقرار است چنان که در طرح کلی جی4 به راحتی ردپای مدل جی5 جک را می توان دید که در قالبی فشرده‌تر اینجا هم حضور دارد. در واقع نمی‌توان چندان روی طراحی این خودرو حساب ویژه‌ای باز کرد و به سیاق مدل توجوی که اولین خودروی جک برای بازار ایران در سال‌های90 تا 92 بود، جی4 هم فرمی نه‌چندان مقبول داشته و چندان به دل نمی‌نشیند.

زشت‌ترین ورژن سوناتا!

موتور این خودرو همانند سایر تولیدات چین از ساخته‌های قدیمی شرکت‌های ژاپنی است. جی4 که از موتوری 1500‌ سی‌سی و 4سیلندر سود می برد، بیشترین توان و گشتاور این موتور به ترتیب 112 اسب بخار و 146 نیوتن‌متر است که جی4 را ضمن همراهی مناسب در مانورهای شهری، تا رسیدن به مرز سرعت 180 کیلومتر در ساعت همراهی می‌کند. قدرت این موتور توسط جعبه دنده 5 دنده دستی و یا جعبه دنده CVT به چرخهای جلو منتقل می گردد در حالی که وزن این سدان 4.34 متری حدود 1100 کیلوگرم است.

زشت‌ترین ورژن سوناتا!

جی4 در قیاس با رانا امکانات بهتری دارد گرچه در بخش هندلینگ و پایداری نمی‌تواند با این خودروی ایرانی- فرانسوی خیلی رقابت کند. البته جی4از امکانات رفاهی زیادی برخودار نبوده و شاید نقطه ضعف این خودرو برای مشتریان ایرانی آپشن دوست مانع موفقیت کامل آن شود .از جمله تجهیزاتی که می توان در این خودرو یافت، سیستم سانروف، کروزکنترل،6 بلندگو، آینه‌های برقی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک هاو رینگ آلومینیومی 15 اینچی است که چندان کامل نیست اما در کل به لحاظ تجهیزات از خودروهای ایرانی بهتر است.

زشت‌ترین ورژن سوناتا!

البته که این کوچولوی چینی نکات مثبتی هم دارد. فضای داشبورد به سیاق بسیاری از ساخته‌های کشور چین خوب از کار درآمده و می‌توان حتی آن را زیبا قلمداد کرد. بهترین خبر این است که تریم دو رنگ داشبورد با ظاهری خوب، از کیفیت نسبتا متوسطی برخوردار بوده و بهتر از ساخته‌های چری یا لیفان از کار درآمده است. استفاده از صفحه لمسی 7 اینچی نیز که در مدل‌های فول ارائه می‌شود به فضای داخلی جی4 جلوه بهتری می دهد. کیفیت مونتاژ خودرو نیز خوب است و واقعا در سطحی بالاتر از ساخته‌های چری، ام‌وی‌ام، فاو و لیفان قرار دارد. در کل گرچه نمی‌توان از جی4 ناامید بود اما این خودرو در مقایسه با کیفیت و دوام و خوشنامی تندر90 یا زیبایی و آپشنال بودن دنا قطعا قافیه را می بازد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید