معلمان خواستار ممنوعیت فروش انرژی زا‌ها به نوجوانان زیر ۱۶ سال

معلمان خواستار ممنوعیت فروش انرژی زا‌ها به نوجوانان زیر ۱۶ سال

معلمان خواهان ممنوعیت فروش نوشیدنی‌های انرژی زا به افراد زیر ۱۶ سال هستند. در حقیقت انرژی زا‌ها حاوی مقدار زیادی قند و کافئین می‌باشند که می‌توانند باعث سر درد و تپش قلب شوند.

کد خبر : ۴۷۹۷۰
بازدید : ۲۹۰۸
معلمان خواستار ممنوعیت فروش انرژی زا‌ها به نوجوانان زیر ۱۶ سال
فرادید | معلمان خواهان ممنوعیت فروش نوشیدنی‌های انرژی زا به افراد زیر ۱۶ سال هستند. در حقیقت انرژی زا‌ها حاوی مقدار زیادی قند و کافئین می‌باشند که می‌توانند باعث سر درد و تپش قلب شوند.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، بزرگترین اتحادیه آموزشی بریتانیا NASUWT، از نوشیدنی‌های انرژی زا عنوان " محصولاتی که به سادگی قابل دسترسی هستند " یاد کرده و بیان می‌کند که مصرف این نوشیدنی‌ها سبب ایجاد تنش و ناهنجاری در کلاس‌های درس و مجموعه مدرسه می‌شود.

محققان مرکز Fuse و دانشگاه Teesside پس از انجام تحقیقات فراوان دریافتند که نوشیدنی‌های انرژی زا برای نوجوانان بسیار ارزان‌تر از یک آب معدنی و نوشیدنی‌های گازدار تمام می‌شوند.

تحقیقات مرکز Fuse نشان می‌داد که یک نفر از هر سه نوجوان به طور منظم از نوشیدنی‌های انرژی زا استفاده می‌کند و اغلب آن‌ها را با قیمت ۱ پوند تهیه می‌کنند.

هر یک از قوطی‌های ۵۰۰ میلی لیتر برند‌های محبوب نوشابه‌های انرژی زا در بازار حاوی ۱۶۰ میلی گرم کافئین است، این مسئله در حالی است که سازمان مواد غذایی اروپا به طور میانگین مصرف بیش از ۱۰۵ میلی گرم کافئین در روز را برای یک فرد ۱۱ ساله به هیچ عنوان توصیه نمی‌کند.
معلمان خواستار ممنوعیت فروش انرژی زا‌ها به نوجوانان زیر ۱۶ سال

دارن نورث کات، یکی از اعضای آموزش پرورش (NASUWT) می‌گوید، " معلمان نگرانی‌های خود را از مصرف بیش از اندازه این نوشیدنی‌ها اظهار داشته اند و بیان می‌کنند تا کنون رفتار‌های ناشایسته فراوانی را در نتیجه مصرف انرژی زا‌ها ثبت کرده اند.

"انرژی زا‌ها در بین جوانان از محبوبت ویژه‌ای بر خوردار هستند و به عنوان یک نوشیدنی ارزان قیمت و مناسب مصرف می‌شوند." والدین آنان نیز اغلب از میزان محرک‌های موجود در این نوشیدنی‌ها آگاهی کاملی ندارند.

"تمامی این نوشیدنی‌ها در فروشگاه‌ها، مارکت‌ها و دکه‌های گوشه و کنار خیابان‌ها موجود هستند."

به طور متوسط نوجوانان در انگلیس در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی تمایل بیشتری به مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا نشان می‌دهند. فروش نوشیدنی‌های انرژی زا در انگلستان در طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ به میزان ۱۸۵ درصد افزایش داشته است، به معنایی ۶۷۲ میلیون لیتر نوشیدنی انرژی زا به ارزش کلی ۲ بیلیون پوند در سال ۲۰۱۵ مصرف شده.

یکی از اعضای انجمن نوشیدنی‌های بریتانیا بیان می‌کند، این نوشیدنی‌ها برای نوجوانان بی خطر و ایمن شده هستند.

اما دکتر امیلیا لیک مدیر عامل مرکز Fuse، متخصص و محقق تغذیه عمومی در دانشگاه Teesside می‌گوید، "جالب این است که جوانان مدام سوال می‌کنند چرا در حالی که می‌دانید این نوشیدنی‌ها مفید نیستند، اما همچنان دسترسی به آن‌ها به سادگی امکان پذیر است."

"آنان بیان می‌کنند، این نوشیدنی‌ها بسیار ارزان‌تر از آب معدنی و سایر نوشیدنی‌ها هستند."

"آنها اضافه می کنند، چرا قوانین سر سختی برای نوشیدنی‌ها انرژی زا مانند سیگار، تصویب نمی‌شود؟ چرا دسترسی به انرژی زا‌ها به سادگی امکان پذیر است؟ در حالی که خود آن‌ها از عوارض این نوشیدنی‌ها به خوبی آگاهی دارند."

"هم اکنون مدارس سعی می‌کنند میزان مصرف این نوشیدنی‌ها را محدود کنند -زمان آن رسیده که فکری بنیادی برای حل این مسئله ارائه شود. انرژی زا‌ها یک مشکل اساسی هستند که نیازمند یک راه حل دولتی می‌باشند."

در بیانیه‌ای، انجمن نوشیدنی‌های بریتانیا می‌گوید، "مواد تشکیل دهنده نوشیدنی‌های انرژی زا باید توسط مقامات نظارتی مورد بررسی قرار بگیرند."

"در سال ۲۰۱۵ دستور العمل‌های دقیق تری برای بازار یابی و توزیع نوشابه‌های انرژی زا در مدارس و فروشگاه‌ها صادر شده بود."

منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید