وداع زودهنگام با سری5 دوس‌داشتنی

وداع زودهنگام با سری5 دوس‌داشتنی

این خودرو که در 5 تریم مختلف شامل دو نسخه و 3 رده تجهیزاتی، با قیمتی 500 تا 560 میلیونی از ابتدای تابستان امسال وارد بازار کشور شد، تنها 11 روز بعد با اعلام خبر بسته شدن سایت ثبت سفارش روبرو شود و در اوج از بازار کنار رفت.

کد خبر : ۴۷۹۸۹
بازدید : ۳۳۲۸

وداع زودهنگام با سری5 دوس‌داشتنی

فرادید | خیلی دور نیست آن دوره که برای نخستین بار سدان بی‌مرگ و دوس‌داشتنی ب.ام.و پای به خاک ایران گذاشت. سدان سری 5 که از بهترین ساخته‌های خودروسازی باواریا است و از اوایل سال 54خورشیدی تا همین آذرماه امسال، در بازار ایران حضوری پیوسته موفق و چشمگیر داشته قرار است به زودی بازار ایران را وداع گوید چرا که گفته می‌شود در دوره جدید واردات خودرو، قیدی به قوانین اضافه شده که با هدف کاهش واردات خودروهای لوکس، اجازه ورود خودروهای با ارزش بیش از 40 هزار دلار را می‌گیرد.

وداع زودهنگام با سری5 دوس‌داشتنی

به گزارش فرادید، اجرای این قانون که گویا طرح کلی آن در هیئت دولت تصویب شده و احتمالا امروز به دستگاه‌هایی نظیر گمرک ابلاغ می‌شود، اولین قدم در راه حذف عمده مدل‌های موفق برند ب.ام.و در بازار ایران است و این بین وضعیت سری5 از همه بدتر است چرا که اگر سری7، ایکس4 یا ایکس3 توانستند در دوره‌ای هرچند محدود فروش موفقی را در ایران تجربه‌ کنند، نسل جدید سری5 هرگز نتوانست این وضعیت را در ایران شاهد باشد. این خودرو که در 5 تریم مختلف شامل دو نسخه و 3 رده تجهیزاتی، با قیمتی 500 تا 560 میلیونی از ابتدای تابستان امسال وارد بازار کشور شد، تنها 11 روز بعد با اعلام خبر بسته شدن سایت ثبت سفارش روبرو شود و در اوج از بازار کنار رفت. گفته می‌شود فروش مجموع این خودرو به زحمت به 500 دستگاه رسیده و حالا هم دیگر اجازه ورود ندارد. بر این مبنا گویا با توجه به قوانین جدیدی که در زمینه واردات خودرو اعمال خواهد شد، باید خیلی زود با خودروی نوستالژیک ب.ام.وسری5 وداع کنیم، خودرویی که اینروزها قیمت‌اش به حدود 650 میلیون تومان نیز می‌رسد.

وداع زودهنگام با سری5 دوس‌داشتنی

این خودروی ناکام که با کد جی30 به نوعی نسل هفتم سدان متوسط سری5 به حساب می‌آید از قشا یکی از بهترین مدل‌های سری 5 در طول دو دهه اخیر هم بوده و بنا به روایت اغلب مجلات خودرویی داخل و خارج ایران از سطح بالایی از هماهنگی، ظرافت و عملکرد فنی برخوردار است. این خودرو که میراث‌دار 45 سال حضور سری5 در ایران است، از سال 86 تا هم‌اینک به شکل پیوسته موفق‌ترین خودروی این کلاس در بازار ایران بود و علیرغم حضور خودروهایی از دو برند لکسوس و بنز، همواره اولین انتخاب خریداران اروپایی به حساب آمده است. نقبی به گذشته درخشان این خودرو نشان یم‌دهد سری5 از همان ابتدا راهی متفاوت از بنز را برای حضور در ایران برگزید. مرور تاریخچه سری5 نشان می‌دهد نسل اول این سدان به دو دلیل عمده توانست عرصه را بر رقبای آمریکایی و اروپایی تنگ کند و آغازگر یک سلطه 45 ساله خود بر این کلاس خاص در بازار ایران باشد.

وداع زودهنگام با سری5 دوس‌داشتنی

سری5 که در دو گونه 518 و 520 سال 1354 به ایران وارد شد برخلاف محصولات آمریکایی ابدا خودرویی زمخت و بزرگ و بی‌قواره نبود و از قضا با داشتن یک طراحی اصیل در بدنه، کابینی بزرگ و شکیل، و اتاقی راحت مهم‌ترین آلترناتیو محصولات شورولت و کادیلاک در ایران به حساب می‌آمد که سواری جذابی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. در عین حال، ب.ام.و به مدد دسته‌ای از موتورهای کم مصرف و قوی، یک سیستم تعلیق بسیار جالب و به‌کارگیری آرایش دیفرانسیل عقب برای 518 و 520 توانست حس اسپورتی خاص محصولاتش را به خریداران لوکس‌پسند بچشاند و تجربه‌ای متفاوت از سدان شهری لوکس را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید