مزدا بی‌مدیر شد

مزدا بی‌مدیر شد

چهارشنبه گذشته کنیچی یاماموتو مهندس و مدیرعامل سابق مزدا که به نوعی مخترع پیشرانه دورانی یا وانکل نیز بود و برای نخستین بار آن را بر روی محصولات مزدا استفاده کرد در سن 95 سالگی در ژاپن فوت کرد.

کد خبر : ۴۸۰۸۹
بازدید : ۳۰۳۱

فرادید | شرکت ژاپنی مزدا با اینکه روزهای خوبی را می‌گذارند و محصولاتش در بین تولیدات موفق صنعت خودروی ژاپن در زمره بهترین‌ها هستند اما اینروزها با غم بزرگی دست به گریبان است. مدیر و مهندس پیشین این شرکت که نقشی اساسی در تولید موتو مشهور وانکل مزدا داشت، انتهای هفته قبل فوت کرد و مزدا به سوگ این چهره برجسته ملی نشست. چهارشنبه گذشته کنیچی یاماموتو مهندس و مدیرعامل سابق مزدا که به نوعی مخترع استفاده گسترده از پیشرانه دورانی یا وانکل روتاری نیز بود و برای نخستین بار آن را بر روی محصولات مزدا استفاده کرد در سن 95 سالگی در ژاپن فوت کرد.

به گزارش فرادید، یاماموتو که از علاقمندان به موتور مشهور فلیکس وانکل بود با قراردادن این پیشرانه روی کوپه جذاب 110 یکی از نخستین خودروهای اسپورت ژاپنی را در دهه 70 میلادی راهی بازارهای جهانی کرد و موفقیت بزرگی نیز با این کوپه دو درب کسب کرد. یاماموتو که نقش اصلی را در طراحی و تولید کوپه 110 اس داشت، با پشتکار فراوان این خودرو را در سال 1967 راهی بازار ژاپن و در سال بعد در بازارهای جهانی معرفی کرد. در اینجا تصاویری از کنیچی یاماموتو و خودروی کوپه مزدا 110 اس را می‌توانید در قالب یک آلبوم تصویری ببینید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید