پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود و تقویت سامانه بارشی فعال به کشور خبر داد و افزود: شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه، 16 مهر در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود. همچنین خیزش گرد و خاک و کاهش دید در اثر وزش باد شدید در پنج استان کشور از جمله استان تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۴۸۱۹
بازدید : ۱۷۴۷
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود و تقویت سامانه بارشی فعال به کشور خبر داد و افزود: شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه، 16 مهر در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود. همچنین خیزش گرد و خاک و کاهش دید در اثر وزش باد شدید در پنج استان کشور از جمله استان تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی بعدازظهر امروز در بخش‌هایی از شمال غرب کشور رشد ابر، وزش باد، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی فعال به کشور از روز چهارشنبه، اظهار کرد: در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ناپایداری همرفتی، رشد ابرهای جوششی، رگبار و رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های خنک شمالی فعالیت بارشی سامانه در مناطق مذکور و سواحل دریای خزر تقویت می‌شود، اظهار کرد: شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روز چهارشنبه، در سواحل دریای خزر شاهد وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما در حدود 4 تا 8 درجه خواهیم بود، افزود: از اواخر وقت روز پنجشنبه با نفوذ هوای خنک کاهش محسوس دما دراین مناطق پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز از روز پنجشنبه مواج خواهد شد.

وظیفه با بیان اینکه امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک در شمال کشور عراق و انتقال آن به کشور، در جنوب غرب، غرب و برخی مناطق شمال غرب کشور پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، گفت: با تشدید ناپایداری همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در برخی مناطق استان‌های قزوین، مرکزی، قم، البرز و تهران وزش شدید باد به شکل موقت وجود دارد که پیامد آن در برخی نقاط می‌تواند به شکل خیزش گرد و خاک و کاهش دید بروز کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز سه شنبه کمی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 31 و 21 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز چهارشنبه نیمه ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، اوایل شب بارش پراکنده، گاهی رعد و برق در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک و در روز پنجشنبه نیمه ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، درپاره‌ای نقاط وزش باد شدید، گاهی بارش پراکنده و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 32 و 22 و 30 و 20 درجه سانتیگراد خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین طی اطلاعیه جداگانه‌ای اعلام کرد: بررسی نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی بیانگر ورود یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه از سمت غرب و شمال غرب به کشور است ‌که پیامد آن افزایش ناپایداری همرفتی، رشد ابرهای جوششی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز است. روز چهارشنبه، در سواحل دریای خزر شاهد وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما در حدود 4تا 8 درجه خواهیم بود که طی پنجشنبه و جمعه با نفوذ هوای خنک کاهش 10تا 15 درجه دما دراین مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بنا براین اطلاعیه از روز پنجشنبه وزش باد و بارندگی در استان‌های ساحلی دریای خزر شروع می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد. بر این اساس در روز چهارشنبه وضع هوای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، ایلام و لرستان و در روز پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کرمانشاه، کردستان و زنجان تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

شایان ذکر است که امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک در شمال کشور عراق و انتقال آن به کشور، در برخی مناطق شمال غرب و روز چهارشنبه در جنوب غرب و غرب کشور وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین با تشدید ناپایداری همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق استان‌های قزوین، مرکزی، قم، البرز و تهران رگبار پراکنده و رعد وبرق و وزش شدید باد به شکل موقت وجود دارد که پیامد آن در برخی نقاط می‌تواند به شکل خیزش گرد و خاک و کاهش دید بروز کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید