گردن زدن برای استفاده از اینترنت!

عربستان سعودی در یک تصمیم عجیب، به کاربران فضای مجازی هشدار داد شایعه‌پراکنان در مورد این رژیم با مجازات سختی روبه رو خواهند شد.

کد خبر : ۴۸۴۴
بازدید : ۳۲۰۲
عربستان سعودی در یک تصمیم عجیب، به کاربران فضای مجازی هشدار داد شایعه‌پراکنان در مورد این رژیم با مجازات سختی روبه رو خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، علارغم انتقادات گسترده در خصوص نقض حقوق بشر در عربستان، این رژیم به تازگی در محدود کردن حقوق مدنی گامی فراتر برداشته است. براساس قوانین جدید، شایعه‌پراکنی‌هایی که سبب تشویش جامعه شود، جرم است. همچنین افرادی که در فیس بوک و توییتر نظر می‌گذارند، مشمول این قانون می‌شوند. رژیم سعودی محدوده وسیع مجازات‌ها، از منع استفاده از اینترنت تا اعدام را برای خاطیان در نظر گرفته است.

بنا بر اعلام گروه حقوق بشر، محکومیت‌ها‌ با نظر قاضی ارشد صادر می‌شود. با این وجود، هنوز مشخص نیست چه اقداماتی در اینترنت سبب مجازات اعدام خواهد شد.

عربستان در گذشته نشان داده است تعریف درستی از جرم ندارد. علی محمد النمر برادرزاده آیت الله باقر النمر در سال 2012، تنها با 17 سال سن به علت حضور در یک تظاهرات ضد دولتی به مرگ محکوم شد.

مخالفان می‌گویند رژیم سعودی امسال دو برابر سال گذشته حکم اعدام صادر کرده است. این درحالی است که جرم بسیاری از اعدام شدگان تنها مخالفت با دولت عربستان بود. از ششم مهرماه سال جاری، دستکم 102 نفر در عربستان گردن زده شده‌اند.

در پایان اسپوتنیک با اشاره به بی‌کفایتی سعودی‌ها می‌نویسد: رژیم سعودی با بی‌کفایتی خود، سبب حادثه منا در حج امسال و کشته شدن هزاران زائر شد. همچنین ائتلاف عربی به رهبری این رژیم در یمن جنایات مختلفی مرتکب شده‌است. تنها در یک جنایت این رژیم در یمن، 131 نفر در حمله به یک عروسی کشته شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید