تویوتا در سوگ پدر

تویوتا در سوگ پدر

تاتسورو که با تاسیس یک شرکت مشترک با جنرال موتورز کمک بسیاری به خانواده تویودا برای ورود به بازار آمریکا کرد، تاثیر بسیاری در نزدیک کردن فرهنگ صنعتی دو کشور آمریکا و ژاپن به همدیگر داشت.

کد خبر : ۴۸۴۶۹
بازدید : ۲۷۵۸

فرادید | تاتسورو تویودا مدیر پیشین برند تویوتا که سالها تجربه رهبری خودروساز دوم جهان را در پرونده داشت، هفته گذشته در 88 سالگی فوت کرد تا به فاصله چند روز از درگذشت کنیچی یاماموتو مدیرعامل پیشین مزدا، ژاپن یکی از دیگر از نوابغ مدیریت صنعتی خود را از دست دهد. شرکت تویوتا در دوره این مدیر برجسته از برندی درجه 2 به یک خودروساز مشهور جهانی تبدیل شد. تویوتا اعلام کرده این مهندس ژاپنی از هفته انتهایی سال بیمار بوده و در نهایت فوت کرده است.

تویوتا در سوگ پدر
به گزارش فرادید، تاتسورو تویودا که در سال 1958 از دانشگاه توکیو مدرک مهندسی مکانیک خود را دریافت کرد و چند سال بعد با تحصیل در دانشگاه نیویورک، در زمینه MBAتوانست دانش خود را در حوزه مدیریت افزایش دهد با ورود به صنعت خودرو و حضور در عرصه مدیریت برند تویوتا توانست تحولی گسترده در صنعت خودروی جهان ایجاد کند به طوری که موسسه جهانی مک‌کینزی اعلام کرده جهان مدیون نوآوری‌های صنعتی و مدیریتی تویوتا است.

تویوتا در سوگ پدر
تاتسورو که با تاسیس یک شرکت مشترک با جنرال موتورز کمک بسیاری به خانواده تویودا برای ورود به بازار آمریکا کرد، تاثیر بسیاری در نزدیک کردن فرهنگ صنعتی دو کشور آمریکا و ژاپن به همدیگر داشت. تویوتا که زمانی با تنها یک واحد تولیدی در فرمونت آمریکا کار خود را آغاز کرد، هم‌اینک ده واحد صنعتی بزرگ در خاک آمریکا داشته و بهتر از برندهای آمریکایی بازار بزرگ این کشور را درک می کند. تویودا در فاصله سال‌های دهه 80 و 90 میلادی در بالاترین رده‌های مدیریتی شرکت تویوتا کار کرد و در فاصله سال 92 تا 95 نیز مدیرعامل تویوتا موتورز بود.

تویوتا در سوگ پدر

در عکس بالا می‌توانید 4 مدیر بزرگ تویوتا را که تاثیر بسیاری بر موفقیت این شرکت در یک دوره 20ساله داشتند ببینید. مرد سمت راست که با کت خاکستری تیره به دوربین خیره شده ایجی تویودا رییس افسانه‌ای تویوتا است و مردی که در گوشه سمت چپ نشسته تاتسورو تویودا مدیر فقید برند تویوتا است. دو مرد میانه تصویر هم سوشیرو تویودا مدیرعامل قبلی تویوتا در سمت چپ و ماسامی ایوازاکی معاون وی در سمت راست است. لکسوس برند لوکس‌ساز تویوتا در دوره این مدیران برجسته تاسیس شد و در زمان کوتاهی به شهرت جهانی رسید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید