انتقاد لاریجانی از سخنان هاشمی درباره "دلواپسان"

رئیس مجلس سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی درباره «هم‌زبان» شدن «دلواپسان» با نخست وزیر اسرائیل را «قیاس مع‌الفارق و غیرمنصفانه» خواند.

کد خبر : ۴۸۵
بازدید : ۱۹۹۶

فرادید | رئیس مجلس سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی درباره «هم‌زبان» شدن «دلواپسان» با نخست وزیر اسرائیل را «قیاس مع‌الفارق و غیرمنصفانه» خواند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، روز چهارشنبه، ۱۳ اسفند، در عین حال از نمایندگان مجلس و افراد دیگر خواست که از طرح «مسائل غیرواقعی» در پرونده هسته‌ای ایران پرهیز کنند.

عنوان «دلواپسان» در رسانه‌های ایران پس از برگزاری همایشی با نام «دلواپسیم» در سیزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری برای منتقدان مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ به کار می‌رود که بیشترشان نزدیک به جبهه پایداری هستند.

رئیس مجلس ایران روز چهارشنبه همچنین در سخنان خود تصریح کرد: «اگر عده‌ای از نمایندگان در مسئله هسته‌ای نگرانی دارند از باب اهمیت موضوع و صیانت از این دستاوردهای ملی است. البته بنده به خاطر چارچوب‌هایی که برای مذاکرات مشخص است نگرانی ندارم و مقایسه این دل‌مشغولی برخی افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی قیاس مع‌الفارق و غیرمنصفانه است.»

وی اضافه کرد: «این که در مجلس شورای اسلامی نمایندگان با آزادی نظرات خود را اعلام می‌کنند این نکته برجسته نظام ما است و نباید آن را تخطئه نمود، البته هم نمایندگان و هم افراد دیگر در کشور باید از طرح مسائل غیرواقعی پرهیز کنند....»

لاریجانی تاکید کرد: «ممکن است بین نمایندگان محترم مجلس در تاکتیک‌های مذاکرات اختلاف نظر باشد، اما... وقتی سیاست‌های مذاکرات هسته‌ای توسط رهبری معظم مشخص گردید مادام که این چارچوب‌ها رعایت شود مذاکره‌کنندگان مورد حمایت همگان هستند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام، روز سه‌شنبه، با اشاره به حمله منتقدان داخل کشور به تیم مذاکره‌کننده اتمی ایران گفته بود که «دلواپسان» در ایران با بنیامین نتانیاهو، «هم‌زبان» شده‌اند.

وی با اشاره به سفر نتانياهو به آمريکا افزوده بود: «نتانياهو در آمريکا اوباما را تهديد ميکند و می‌گويد موارد مخفی‌کاری را مي‌گويم، در ايران نيز دلواپسان می‌گويند ما اسرار را می‌گوييم.»

ساعاتی پس از انتشار سخنان هاشمی، برخی از نمايندگان عضو جبهه پايداری در مجلس از جمله حمید رسایی و مهرداد بذرپاش شدیدا به اين سخنان واکنش نشان دادند.

از جمله حمید رسایی خطاب به آقای هاشمی گفت: «شما يک سال و نيم است درباره نتايج توافق‌نامه ژنو به مردم خلاف واقع گفته‌ايد و امروز نگران افتادن پرده‌ها هستيد.»

۰
نظرات بینندگان
  • علی علی اوغلو ارسالی در

    اقای لاریجانی موضوع دلواپسان چه ارتباطی با مجلس دارد اگرانها حرف وسخن دارند خدارا شکر صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران دربست درید قدرت انهاست وهمه ملت هم با این قضیه اختصاصی بودن صدا وسیما به این گروهها بنحوی کنارامده وعادت کردند اما مجلس نمیتواند محفل اختصاصی باشد حال اگر عده معدودی مرعوب دلواپسان شده وباج بانها میدهند امری علیحده ای میباشد پس اگر افرادی مانند احمدی نژاد انرا جدی نمیگیرند درجواب سئوالات جدی انها لودگی میکنند وهروقت هوس بکنند جایگاه مجلس را ازراس امور بودن به تحت اموربودن تغییرمکان میدهند علتش همین رفتارهای بده بستان های سیاسی است

  • mehrdad ارسالی در

    دلواپسانو رسما باید به داعش سپرد

  • مجید ارسالی در

    امریکا نقش پلیس خوب موافق مذاکرات واسرائیل نقش پلیس بد مخالف مذاکرات را بازی میکند در داخل عده ای همسو
    با امریکا موافقند بعضی ها احمقانه عده ای را دلواپس و همزبان نتا نیاهو مینا مند اب برق نان شغل ازدواج امنیت
    عزت مملکت متصل شده به مذاکرات

  • sos ارسالی در

    دلواپسان برید به جهنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید