قرارداد رنو، در پیچ اجرا جا ماند

قرارداد رنو، در پیچ اجرا جا ماند

قرارداد رنو که پیش نویس آن مهر ماه سال ۹۵ در پاریس امضا شد، با اضافه شدن یک سهامدار ۲۰ درصدی دیگر به نام هلدینگ ناصح، سرانجام در مرداد ماه سال جاری به امضا رسید. اما اکنون با گذشت بیش از پنج ماه همچنان هیچ خبری از اجرای این قرارداد نیست.

کد خبر : ۴۸۵۰۸
بازدید : ۲۲۰۲

پنج ماه از امضای قرارداد سه جانبه رنو، ایدرو و هلدینگ ناصح می گذرد اما این قرارداد همچنان در انتظار اجرا باقی مانده تا فرآیند اجرایش مانند فرآیند امضایش، طولانی و نفس گیر شود. قرارداد رنو که پیش نویس آن مهر ماه سال ۹۵ در پاریس امضا شد، با اضافه شدن یک سهامدار ۲۰ درصدی دیگر به نام هلدینگ ناصح، سرانجام در مرداد ماه سال جاری به امضا رسید. اما اکنون با گذشت بیش از پنج ماه همچنان هیچ خبری از اجرای این قرارداد نیست.

قرارداد رنو، در پیچ اجرا جا ماند

براساس آنچه که از ابتدا گفته شد؛ قرار بود سایت "بن رو" به عنوان آورده ایدرو برای تولید در اختیار رنویی ها قرار گیرد اما مقاومت سرسختانه مهدی جمالی- مدیرعامل سابق سایپا، برای تحویل دادن "بن رو" مانع از تحقق چنین وعده ای شد. با تغییر جمالی و روی کار آمدن محسن قاسمی جهرودی امید می رفت که این سایت بالاخره از سوی سایپا به جوینت ونچر رنو یا به قول رییس ایدرو؛ بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری خارجی صنعت خودرو، تحویل داده شود اما نه تنها این اتفاق تاکنون رخ نداده بلکه جهرودی در نخستین نشست خبری اش درباره واگذاری بن رو، با هوشمندی تمام پاسخ داد: "ما تابع تصمیم ایدرو هستیم" و بعد از آنکه از او پرسیده شد یعنی این سایت را تحویل می دهید، گفت:"من چنین حرفی نزدم".

قرارداد رنو، در پیچ اجرا جا ماند

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، به دلیل پیچیدگی در واگذاری بن رو و قیمت گذاری بالای این سایت از سوی سایپا، گزینه بن رو فعلا منتفی شده اما هیچ گزینه ی دیگری هم هنوز به عنوان جایگزین در نظر گرفته نشده است.چهارشنبه هفته گذشته جلسه ای در وزارت صنعت برای تصمیم گیری نهایی در این زمینه برگزار شده که باز هم گویا همچنان بن رو به عنوان گزینه اصلی مطرح شده است. اینگونه که به نظر می رسد فرآیند اجرای قرارداد رنو مانند فرآیند امضای آن طولانی خواهد بود و هیچ کس حاضر نیست توضیح شفافی درباره چرایی طولانی شدن آن ارائه کند.

منبع : خودروکار

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید