جدال برقی‌ها با اتومبیل‌های دودزا

جدال برقی‌ها با اتومبیل‌های دودزا

ژاپنی‌ها بی‌توجه به غوغای خودروهای برقی، روی توسعه تکنولوژی هیدروژنی متمرکز شده‌اند. آمریکایی‌ها اما با اقتدا به ایلان ماسک و ساخته‌های اعجاب‌انگیز شرکت تسلا در تلاش‌اند تا انبوهی از خودروهای جدید برقی را به بازدیدکنندگان از نمایشگاه معرفی کنند

کد خبر : ۴۸۷۶۶
بازدید : ۲۳۷۸

فرادید | نمایشگاه بین‌المللی خودرو دیترویت در حالی تا هفته آینده آغاز می‌شود که سه ضلع ژاپنی، آلمانی و آمریکایی صنعت خودرو با تمام قدرت برای مقابله با هم به این رویداد پا می‌گذارند. خودروسازان برقی در صددند جایگاه خود را در بین مشتریان تثبیت کنند حال آنکه سازندگان خودروهای بنزینی و دیزلی در پی اعاده حیثیت از خود هستند. دیترویت بی انکه اعتبار دیرینش را از دست داده باشد، همچنان نمایشگاهی جنجالی و خبرساز است.

به گزارش فرادید، همه چیز از بروز یک اختلاف گسترده در بین خودروسازان بزرگ جهان خبر می‌دهد، اختلافی که ناشی از رقابت بر سر عرضه جدیدترین تکنولوژی‌های رانندگی خودکار، پافشاری بر سر استفاده از موتورهای درون‌سوز و نیز تولید محصولات جذاب‌تر است. این بین آلمانی‌ها که اخیرا با عبور از رسوایی دیزل گیت، دوباره محصولات گازوئیلی خود را در بازار آمریکا عرضه کرده‌ و در عین حال دامنه‌ای کثیر از اتومبیل‌های مفهومی برقی را با هدف پیام دادن به بازار آمریکا به نمایشگاه دیترویت آورده‌اند. ژاپنی‌ها بی‌توجه به غوغای خودروهای برقی، روی توسعه تکنولوژی هیدروژنی متمرکز شده‌اند. آمریکایی‌ها اما با اقتدا به ایلان ماسک و ساخته‌های اعجاب‌انگیز شرکت تسلا در تلاش‌اند تا انبوهی از خودروهای جدید برقی را به بازدیدکنندگان از نمایشگاه معرفی کنند. چند اتفاق مهم نمایشگاه امسال را می‌توان در قالب این موارد عنوان کرد.

کیا سراتو 2019

این مهمترین اتفاقی است که در خلال نمایشگاه خودرو دیترویت، مستقیما روی بازار ما هم تاثیر می‌گذارد چرا که از سال 2010 تا هم‌اینک سالانه چند هزار دستگاه سراتو در ایران به فروش رفته و این سدان شهری کوچک طرفداران بسیاری در بازار ایران دارد. به نظر می‌رسد سراتوی جدید، خشن تر، اسپورت تر و بزرگتر از همیشه باشد.

جدال برقی‌ها با اتومبیل‌های دودزا

فولکس‌واگن پاسات جی‌تی

زمان زیادی از ورود فولکس‌واگن و مدل شهری پاسات به ایران نمی‌کشد اما برند آلمانی یک دم از ارتقا سدان بزرگ خود باز نمی‌ایستد. این شرکت علاوه بر رونمایی از خودروهای مفهومی سری آی.دی، برای نمایشگاه دیترویت از یک نمونه اسپورت رونمایی خواهد کرد که بر مبنای سدان پاسات توسعه یافته و پاسات جی‌تی نام دارد. سپرها، جلوپنجره، روکش صندلی‌ها و رینگ‌های پاسات جی‌تی در مقایسه با نمونه پایه تغییر کرده در حالی که این خودرو به موتور 6سیلندر 280 اسبی مجهز شده است.

جدال برقی‌ها با اتومبیل‌های دودزا

تویوتا آوالون

سدان کشیده و لوکس شرکت تویوتا قرار است به زودی با یک تغییر ساختاری، طیفی گسترده‌تر از خریداران را به سمت تویوتا جذ کند. در این راستا دومین خودروساز جهان تلاش دارد با رونمایی از نسل جدید آوالون بخشی از اهدافش در خصوص سدان لوکس آوالون را محقق سازد. چنان که از رندرهای دیجیتالی خودرو برمیآید، آوالون 2019 شباهت بسیاری به کمری جدید خواهد داشت.

جدال برقی‌ها با اتومبیل‌های دودزا

فورد اج اسپورت

سری جدید کراس‌اوور متوسط شرکت فورد با یک فیس‌لیفت اساسی به نمایشگاه دیترویت می‌آید تا مگر باعث شود ششمین خودروساز جهان در رقابت با نسان، هیوندای، شورولت و تویوتا در این کلاس وضعیت بهتری پیدا کند. موتور پایه اج 2018 یک نمونه 2 لیتری توربو و 250 اسبی سود می‌برد در حالی که سری اسپورت اج به موتوری 335 اسبی و قدرتمند مجهز شده و بیش از هر زمان دیگری جذاب، برازنده و خشن جلوه می‌کند.

جدال برقی‌ها با اتومبیل‌های دودزا

هوندا اینسایت

سدان فول‌سایز و هیدروژنی هوندا بیش از هر زمان دیگری زیبا، جذاب و البته مجلل به نظر می‌رسد و احتمالا هوندا قصد دارد با تزریق یک وجه لوکس به این اتومبیل پاک، رقیبی قدرتمند و نسبتا ارزان برای تسلا مدل اس دست و پا کند.

جدال برقی‌ها با اتومبیل‌های دودزا

آکورا آر.دی.ایکس 2019

کراس‌اوور هیبریدی و جذاب هوندا که قرار است با برند آکورا در آمریکا و چین عرضه شود، با عنایت به یک طراحی رادیکال قرار است بخشی از خریداران ب.ام.و و لکسوس را به سمت خود جذب کند.

جدال برقی‌ها با اتومبیل‌های دودزا

باطری‌های بردبلند سامسونگ

سامسونگ با اعلام برنامه خود برای ورود به عرصه جدید ساخت باطری‌های بردبلند، از یک سرمایه‌گذاری 357 میلیون دلاری در لهستان برای تاسیس کارخانه تولید باطری‌های مدرن پرده برداشته است. این شرکت کره‌ای قرار است در نمایشگاه دیترویت از این باطری‌ها که توانایی طی مسافت 530 کیلومتری را با هر بار شارژ کامل دارند، رونمایی کند.

جدال برقی‌ها با اتومبیل‌های دودزا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید