احیای غول ایرانی- آلمانی بنز

احیای غول ایرانی- آلمانی بنز

با توجه به آزمایشی که مرسدس از تست این خودرو در کوه‌های اتریش نشان داده بود، می‌توان گفت که قدرت آف‌رودی نسل جدید نسبت به مدل‌های پیشین، بهتر شده است.

کد خبر : ۴۸۸۳۴
بازدید : ۲۶۳۲

مرسدس کلاسG یا واگنG برای اولین بار در سال 1979 پس از درخوات محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران برای تولید یک خودروی نظامی جهت استفاده در ارتش ایران طراحی، تولید معرفی شد و از آن زمان تا به امروز، بارها و بارها صاحب نسخه‌های ارتقایافته شده است اما با وجود اینکه این مدل نزدیک به 40 سال است که تولید می‌شود اما هیچ‌وقت نسل کاملا جدیدی را دریافت نکرده بود و مرسدس به عرضه نسخه‌های فیس‌لیفت و بروزرسانی‌شده بسنده می‌کرد. اما در نمایشگاه دیترویت 2018 این موضوع عوض شد. این شما و این هم مرسدس‌بنز کلاسG 2019.

احیای غول ایرانی- آلمانی بنز

طراحی کلی خودرو نسبت به مدل‌های پیشین، تغییرات فاحشی نداشته است زیرا مرسدس نمی‌خواسته که با تغییر شکل اسطوره‌ای و تاریخی کلاسG، طرفداران این مدل را نگران کند. به همین خاطر، طراحان مرسدس قسمت خارجی خودرو را تقریبا بدون تغییر گذاشته‌اند اما به غیر از طراحی خارجی، تقریبا هر بخش دیگر کلاسG دوباره طراحی و مهندسی شده است. پس اگرچه نسل جدید این مدل آف‌رود کمی طولانی‌تر و عریض‌تر است اما تفاوت‌های اصلی آن با مدل‌های پیشین به همین راحتی دیده نمی‌شوند.

احیای غول ایرانی- آلمانی بنز
فضای داخلی کلاسG جدید کاملا عوض شده است. البته هنوز دکمه‌های کنترل‌کننده سه دیفرانسیل وجود دارند اما بقیه کابین، از تجهیزات مدرن مرسدس بهره می‌برند. به طور کلی مدل‌های جدید مرسدس بنز از طراحی فضای داخلی این برند بهره می‌برند. فضای داخلی نسل جدید کلاسG بسیار راحت‌تر از مدل قبلی است و دلیل اصلی آن هم افزایش فضا و وسیع‌تر شدن آن است. مرسدس می‌گوید فضای استراحت پا و شانه‌های صندلی‌های جلو هر کدام 1.5 اینچ افزایش پیدا کرده‌اند اما بیشترین بهبود در این بخش مربوط به صندلی‌های عقب است که فضای استراحت پای آن 5.7 اینچ و فضای استراحت شانه و آرنج به ترتیب 1.1 و 2.2 اینچ افزایش پیدا کرده است و سفر کردن در صندلی‌های عقب این خودرو، به تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و راحت‌تر از مدل‌های فعلی تبدیل خواهد شد.

احیای غول ایرانی- آلمانی بنز

کلاسG جدید در زمان عرضه فقط یک نسخه خواهد داشت: G550. این نسخه مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری توین‌توربوشارژ است که توانایی تولید 416 اسب‌بخار و گشتاور 610 نیوتن‌متر را دارد. در مقایسه با نسل فعلی، قدرت این خودرو تغییر نکرده اما انتظار می‌رود که عملکرد کلی مدل جدید نسبت به نسل فعلی، به دو دلیل بهتر باشد. دلیل اول این است که مرسدس جعبه‌دنده قدیمی 7 سرعت اتوماتیک کلاسG را با یک جعبه‌دنده جدید 9 سرعت جایگزین کرده و دلیل دوم هم این است که مهندسان مرسدس توانسته‌اند وزن کلی خودرو را نزدیک به 170 کیلوگرم کاهش دهند. به همین خاطر انتظار می‌رود که صفر تا صد خودرو چیزی در حدود 5 ثانیه باشد و اگر این سرعت برای شما کافی نیست، می‌توانید منتظر نسخه تیون‌شده توسط AMG با نام G63 باشید که قطعا در آینده و پس از عرضه نسخه استاندارد خودرو، معرفی خواهد شد.

احیای غول ایرانی- آلمانی بنز
به لطف فنربندی مستقل جلو و عریض‌تر شدن ترک‌های همین قسمت و همچنین، به دلیل وزن کم‌تر، انتظار می‌رود که کلاسG که اصولا یک خودروی آف‌رود است، عملکرد خوبی هم در شهرها و خیابان‌ها داشته باشد. فرمان‌پذیری خودرو نیز قطعا بهتر شده اما اینکه مرسدس عملکرد خودرو را در جاده‌ها و خیابان‌ها بهتر کرده به این معنا نیست که آن‌ها از ویژگی‌های آف‌رود کلاسG غافل شده‌اند. در واقع با توجه به آزمایشی که مرسدس از تست این خودرو در کوه‌های اتریش نشان داده بود، می‌توان گفت که قدرت آف‌رودی نسل جدید نسبت به مدل‌های پیشین، حتی بهتر هم شده است. قیمت مرسدس‌بنز کلاسG 2019 هنوز اعلام نشده است اما قطعا تا قبل از شروع فروش رسمی آن در اواخر 2018، با قیمت‌گذاری آن هم بیشتر آشنا خواهیم شد.

منبع : خودرونویس

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید