همدردی وزیر خارجه چین با خانواده‌های قربانیان نفتکش

همدردی وزیر خارجه چین با خانواده‌های قربانیان نفتکش

وزیر امور خارجه چین با ارسال پیامی به وزیر خارجه ایران، جان باختن ۳۰ ایرانی در حادثه انفجار نفتکش سانچی را تسلیت گفت و با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.«وانگ یی» با ارسال پیامی به محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، جان باختن دریانوردان ایرانی را در حادثه انفجار نفتکش سانچی تسلیت گفت.

کد خبر : ۴۸۹۲۸
بازدید : ۱۳۵۴
وداع با دریادلان گیلانی
وزیر امور خارجه چین با ارسال پیامی به وزیر خارجه ایران، جان باختن ۳۰ ایرانی در حادثه انفجار نفتکش سانچی را تسلیت گفت و با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.«وانگ یی» با ارسال پیامی به محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، جان باختن دریانوردان ایرانی را در حادثه انفجار نفتکش سانچی تسلیت گفت.
او ضمن ابراز تسلیت، با خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان این حادثه همدردی کرد.وزیر امور خارجه چین با اشاره به نهایت تلاش امدادگران چینی در اجرای عملیات امداد و نجات در چارچوب همکاری نزدیک با ایران بر ادامه همکاری‌های مشترک پکن و تهران در این زمینه تأکید کرد.

مراسم وداع با شهدای گیلانی نفتکش سانچی صبح دیروز با حضور خانواده‌های این عزیزان و جمع زیادی از مسئولان و مردم استان گیلان برگزار شد.پس از ۹ روز سوختن ناگهان خبر غرق شدن نفتکش سانچی همه جا پخش شد تا امید همه ناامید شود و پس از اعلام این خبر ناگوار مراسمی با همت اصحاب رسانه و با حمایت اداره کل بنادر و دریانوردی برنامه‌ریزی و برگزار شد.
جمعیت زیادی که برای همدردی با خانواده‌های عزادار که در سوگ از دست دادن عزیزانشان نشسته بودند،زودتر از ساعت مقرر آمده بودند و نیمی بیرون از سالن زیر باران ایستاده بودند همه از پیرو جوان، زن و مرد آمده بودند تا در کنار پدران و مادران و همسران و فرزندانی که در سوگ عزیزانشان نشسته بودند همدردی کنند.

زمانی به شروع برنامه نمانده بود، ناگهان صدای گریه و زاری از جای جای سالن به گوش رسید. مادری گریه کنان و ضجه زنان که عکس فرزند شهیدش را در دست داشت علی جان گویان جگر گوشه‌اش را صدا می‌زد.خانواده‌های داغدار این دریادلان شهید یکی پس از دیگری با آه و ناله وارد سالن شدند و در آن جمعیت چند هزار نفری کسی نبود که بتواند جلو اشک‌هایی که از چشم‌هایشان سرازیر می‌شد را بگیرد.
همه آمده بودند تا با حضورشان مرهمی بر زخم این خانواده‌ها بگذارند. خانواده‌هایی که عزیزانشان در میان اقیانوسی از آب سوختند و حتی دیگر سنگ مزاری نیست تا در زمان دلتنگی با حضور بر مزار آرام شوند. عده‌ای نیز شمع‌هایی را به یادبود در کنار تصاویر این شهدا روشن کرده بودند اما سوختن این شمع‌ها داغ دل همه را تازه می‌کرد. مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی گیلان نیز با تسلیت به هموطنان در سراسر کشور و بویژه گیلان و خانواده‌های این عزیزان از طرف جامعه دریایی و بندری، گفت: شهدای دریانورد قهرمانان این کشور هستند.
حسین چراغی افزود: این عزیزان جهادگران اقتصادی این کشور بودند و در راه تعالی اقتصاد کشور جانشان را گذاشته و به کشور جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند.همچنین امام جمعه بندرانزلی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدیده، اظهار کرد: امروز نه تنها انزلی بلکه در سراسر ایران مردم از این حادثه سوگوار هستند.حجت‌الاسلام عبدالجواد شمس‌الدین افزود: رهبر معظم انقلاب در رابطه با این حادثه فرمودند که این عزیزان در راه خدمت به کشور و مردم و اقتصاد جامعه اسلامی قدم بر می‌داشتند و این از باارزش‌ترین و بهترین کارهاست.
وی با طلب صبر و اجر برای خانواده هایشان، گفت: این عزیزان ذخیره‌ای برای خانواده هایشان در پیشگاه خداوند متعال هستند.در انتهای مراسم نیز به یاد شهدای دریادل دریانورد به دریا گل ریختند.گفتنی است ۹ نفر از شهدای نفتکش سانچی از استان گیلان و از شهرستان‌های بندر انزلی، رشت، ماسوله و رضوانشهر هستند.

به گزارش مهر و براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی سید جواد حیدری ملوان یکم، علیرضا نجفی فر ملوان دوم، علی حیدریه کهن ملوان دوم، امید ضیایی کمک سر آشپز از شهرستان بندرانزلی، حسین جهانی هل آبادی افسر دوم، بهاری حشکوایی مهندس دوم، ساقی فعال همسر حسین جهانی هل آبادی هر سه از رشت، محمد رضا رضازاده ماسوله مهندس سوم از ماسوله و میلاد عنایتی افسر سوم از رضوانشهر جانباختگان نفتکش سانچی از استان گیلان بودند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید