ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

سوال اساسی اما این است که آیا خرید ساینای صفر کیلومتر 28 میلیونی به صلاح است یا اینکه اعتماد به تندر 90 کارکرده نتیجه بهتری به بار می‌آورد؟

کد خبر : ۴۸۹۳۸
بازدید : ۲۷۱۴۹

فرادید | یک بررسی جالب در بازار خودروهای ارزان نشلن می‌دهد بسیاری از خریداران با قدرت پرداخت 28 میلیونی برای انتخاب خودرو دلخواه‌شان با مشکل مواجهند. بسیاری سراغ 405 قدیمی و فرتوت پژو می‌روند، بعضی هم سمند اس‌ای را انتخاب می‌کنند. گروهی نیز مانده‌اند ساینای صفر بخرند یا تندر 90 کارکرده؟

ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

به گزارش فرادید، افسانه تولید اتومبیل‌های ارزان‌قیمت ایمن و جدید در ایران هیچ گاه پایان خوشی نداشته است و نیروهای فعال در عرصه تولید این چنین کالاهایی کمتر موفق شده‌اند برای خریداران ایرانی محصولی ساده اما کارا و ایمن اما ارزان تولید کنند. این کار گرچه بارها از سوی برندهای کوچک و گمنام امتحان شده و با شکست مواجه شده ولی بعضا به نتایج جالبی هم ختم شده است.

ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

یکی از جالب‌ترین تجربیات وطنی در این زمینه تولید خودروی تیبا توسط سایپا و رشد و نمو طرح اولیه در قالب اتومبیلی به نام ساینا است که به نظر محصولی مقبول‌تر از ساخته‌های قبلی اینچنینی است. این خودرو که از اوایل سال گذشته وارد بازار شده با بهای 28 میلیون خودرویی هم ردیف پژو 405، سمند اس‌ای و برخی محصولات دسته‌دو و کارکرده است.

ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

جالب است که با وجود حضور طیفی بسیار گسترده از خریداران، خودروسازان داخلی و خارجی حاضر در بازار ایران تولیدات جدیدی در این رنج ارائه نکرده و در نهایت دامنه‌ای بسته را شکل می‌دهد که جز چند مدل محدود، چیزی عاید خریداران نیم کند. تولید ساینا در این فضا یک اقدام ارزشمند از سایپا است که علاوه بر طراحی ظاهری بهتر نسبت به تیبا، کیفیت ظاهری بهتری هم دارد.

ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

ساینا که موتوری 88 اسبی دارد، به دلیل تازگی طراحی فعلا در مقایسه با سمند و پژو 405 بیشتر در کانون توجه است و وعده سایپا برای تولید سری‌های آپشنال، اتوماتیک و ایمن تر آن احتمالا باعث شود خریداران بیشتری به سمتش جذب شوند. سوال اساسی اما این است که آیا خرید ساینای صفر کیلومتر 28 میلیونی به صلاح است یا اینکه اعتماد به تندر 90 کارکرده نتیجه بهتری به بار می‌آورد؟

ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

بدون هیچ اغراقی تندر 90 خودرویی از جنس کارایی است و بس. اتاقی 4 گوش و زشت با فرمی که مخصوصا بدون خط و خطوط اضافی طراحی شده ترکیبی را شکل داده که کمتر جذاب است. این خودرو البته سنگ بنای رشد گسترده رنو در یک دهه اخیر بوده و از سال 2007 توانسته در بازاهای جهانی پیوسته سهمی بیشتر و بیشتر را به خود اختصاص دهد.

ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

بررسی ریشه‌ای موقعیت رنو نشان می‌دهد زنجیره تامین گسترده، پلتفرم‌های زیاد و دانش فنی بالا و البته تکیه بر بازار فروش وسیع خود در سرتاسرجهان موجب شده تا رنو از پروژه تولید خودروی ارزان سربلند بیرون آید و در بازاری مثل بازار ایران، حتی نمونه‌های دسته 2 آن به خودروهای نو و صفر کیلومتر ترجیح داده شود. یک موتور نسبتا قوی، اتاقی با گنجایش بالا و ایمنی بالاتر از استانداردهای این کلاس در کنار ماندگاری خوب کمک کرده تا تندر 90 بازار پررونقی داشته باشد. هم اینک نمونه‌های 84 تا 90 سدان فرانسوی تندر را می‌توان به بهایی 12 تا 24 میلیونی خریداری کرد در حالی که نمونه‌های جدیدتر مستقیما بازار ساینا را نشانه رفته‌اند.

ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

در کل اگر بخواهیم انتخاب کنیم، تندر 90 از آن جهت به نظر انتخاب بهتری می‌رسد که ایمنی، هندلینگ و گنجایش بیشتری دارد و پایداری اتاق در سرعت‌های بالا ورای محصولات این کلاس است. در عین حال تندر 90 اتومبیل نه چندان موقری است و فرم بدنه‌اش کاملا قدیمی، نچسب و خشن است . این در شرایطی است که ساینا به لطف سپر و چراغ‌های اغراق‌آمیز و مواجی که دارد، به نسبت خودروی دلپسندی است که قربانی کیفیت پایین ساخت خود شده است.

ساینا صفر بخریم یا تندر 90 کارکرده؟

خریداران این کلاس اگر به دنبال یک محصول جادارتر، بزرگتر و سریع‌تر هستند بهتر است تندر90 را انتخاب کنند چرا که علاوه بر این 3 مورد، خودروی فرانسوی این گزارش ایمنی بهتری هم دارد اما خب تندر 90 هرچقدر هم خوب باشد کارکرده است و یک اتومبیل اقتصادی با کارکردی 5 ساله خرجی به مراتب بیشتر از نمونه نو دارد. پس اگر با جای کمتر، کیفیت پایین‌تر و ظاهر بهتر ساینا کنار می آیید بروید سراغ محصول سایپا. در غیراینصورت تندر90 انتخاب نهایی شماست.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید