کدام برند بزرگترین خودروساز جهان است؟

بر طبق آمار اعلام شده در مجامع بین الملی فولکس واگن به عنوان بزرگترین خودروساز جهان شناخته می شود اما به تازگی مدیر عامل اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی اعلام کرده است که این شرکت را باید بعنوان بزرگترین خودروساز جهان به شمار آورد.

کد خبر : ۴۹۱۲۵
بازدید : ۱۷۷۸

بر طبق آمار اعلام شده در مجامع بین الملی فولکس واگن به عنوان بزرگترین خودروساز جهان شناخته می شود اما به تازگی مدیر عامل اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی اعلام کرده است که این شرکت را باید بعنوان بزرگترین خودروساز جهان به شمار آورد. فولکس واگن در سال 2017 علی رغم رسوایی دیزل گیت در فروش خودرو رشد 4.3 درصد را تجربه کرد تا آمار این شرکت به 10.74 میلیون خودرو در سال برسد.ماه دسامبر سال 2017 زمان طلایی این شرکت محسوب می گردد چرا که میزان فروش فولکس واگن در این ماه با افزایش 8.5 درصدی به حدود 1 میلیون خودرو رسید.

با تمام آمار و ارقام فوق باید این شرکت را بعنوان بزرگترین خودروساز جهان محسوب نمود اما مدیر عامل اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی اعتقاد دارد که این شرکت در حال حاضر با فروش 10.64 میلیون خودرو در سال 2017 بزرگترین خودرساز جهان می باشد. بله 10،64 کوچکتر از 10،74 می باشد اما مدیر عامل رنو - نیسان - میتسوبیشی عنوان نموده که فولکس واگن حدود 200 هزار خودروی سنگین شامل برند های "مان" و "اسکانیا" را در آمار خود ارائه کرده است در حالی که رنو-نیسان-میتسوبیشی از ارائه این آمار محروم است، از این رو باید این اتحاد را بزرگترین خودرساز جهان محسوب کرد.در حال حاضر اتحاد رنو- نیسان - میتسوبیشی مالک برند هایی نظیر AvtoVAZ روسیه داتسون و داچیا نیز می باشد.

تویوتا غول دیگر خودروسازی جهان میزان آمار نهایی سال 2017 را منتشر نکرده است اما انتظار می رود این برند ژاپنی با تولید 10.35 میلیون بعنوان سومین خودروساز جهان معرفی گردد.همچنین تویوتا اعلام کرده در سال 2018 این میزان را به 10.5 میلیون خواهد رسانید تا برای مقام دومی به رقابت ادامه دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید