بازنشستگی عملکرد مغز را کاهش می‌دهد؟

بازنشستگی عملکرد مغز را کاهش می‌دهد؟

محققین بیان می‌کنند که کار‌های پر مشغله نمی‌توانند هیچ تضمینی را در برابر کاهش عملکرد شناختی و زوال عقل ارائه دهند، مگر اینکه بازنشستگان همچنان از لحاظ جسمی و ذهنی فعال باشند.

کد خبر : ۴۹۴۰۶
بازدید : ۳۹۵۶
فرادید | کارمندانی که پس از سال‌ها تلاش به دنبال پس انداز بلند مدت هستند، شاید بهتر باشد کمی بیشتر بی اندیشند. مطالعات اخیر به این امر اشاره دارند، مشاغلی که مستلزم فعالیت‌های ذهنی هستند، صاحبان این مشاغل مهارت‌های اندیشیدن و سلامت حافظه شان حتی با گذشت زمان و کهولت سن و بازنشستگی در صورت ادامه فعالیتشان، همچنان محفوظ می‌ماند.

به گزارش فرادید و به نقل از تلگراف ، تحقیقاتی نشان داده اند به محض اینکه افراد بازنشسته و یا کار خود را متوقف می‌کنند، عملکرد مغزشان به سرعت کاهش می‌یابد.

یک مطالعه بزرگ در انگلستان که بر روی ۳۴۰۰ کارمند خدمات مدنی بازنشسته انجام شده بود، نشان می‌داد که حافظه کوتاه مدت ۴۰ درصد آنان نسبت به دیگر کارمندان با سرعت بالاتری کاهش یافته است. محققان هشدار می‌دهند عدم فعالیت منظم می‌تواند عوارض اجتناب نشدنی را به همراه داشته باشد، و روند کاهش عملکرد شناختی و حافظه و زوال عقل را سرعت می‌بخشد.

پروفسور کری کوپر، متخصص روانشناسی در کالج منچستر می‌گوید، این مطالعات نتایج تحقیقات قبلی را تایید می‌کند و به معنایی عدم فعالیت می‌تواند موجب این مسئله شود.

"ما می‌دانیم که فعالیت بیشتر، عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد و عدم تحرک می‌تواند نتایجی کاملا متفاوتی داشته باشد."

" در مورد بازی Sudoku صحبت نمی‌کنم بلکه از انجام کار‌های کاملا متفاوتی که به شما کمک می‌کند می‌گویم، بنا براین اگر در طول زندگی به عنوان یک کارمند خدمات مدنی مشغول به کار بوده اید، بعد از بازنشستگی چرا به آموزش در بیمارستان‌ها فکر نمی‌کنید؟ "

"مهم‌ترین مسئله حضور شما در جامعه و ارتباط با افراد گوناگون است."

این تحقیق نشان داد که حتی کارمندان بلند پایه دولتی که مستلزم فعالیت ذهنی بالایی هستند، پس از بازنشستگی ممکن است این اختلال‌ها را تجربه کنند. "

در واقع محققین بیان می‌کنند که کار‌های پر مشغله نمی‌توانند هیچ تضمینی را در برابر کاهش عملکرد شناختی و زوال عقل ارائه دهند، مگر اینکه بازنشستگان همچنان از لحاظ جسمی و ذهنی فعال باشند.

در حال حاضر حدود ۸۵۰،۰۰۰ نفر در انگلستان مبتلا به بیماری آلزایمر و یا زوال عقل هستند.

پیش بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۲۵ به یک میلیون و تا سال ۲۰۵۰ به دو میلیون نفر برسد.

کارشناسان می‌گویند بهترین راه برای پیشگیری از این مسئله، داشتن رژیم غذایی سالم، ترک سیگار و انجام فعالیت فیزیکی منظم است.

در حقیقت آخرین تحقیقات نشان دادند که ترک کار می‌تواند همانند یک کاتالیزورعمل کرده و موجب ابتلا به بیماری‌های علاج ناپذیری شوند.

پژوهشگران دانشگاه کالج لندن بر روی بیش از ۳۰۰۰ کارمند خدمات مدنی مطالعه کردند.

در طی یک دوره ۳۰ ساله به طور منظم بر روی داوطلبان تست‌هایی انجام می‌شد که شامل بررسی حافظه کوتاه مدت (کلامی) و توانایی‌های یاد آوری لغات و همچنین آزمایشات استدلالی بود.

نتایج این بررسی به صورت آنلاین در مجله European Journal of Epidemiology منتشر شد، حافظه کلامی به طور طبیعی با افزایش ذهن، کاهش می‌یابد - که می‌تواند با سرعت بالاتری (۳۸ درصد) در بازنشستگان اتفاق بی افتد.

منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید