بنز، رکورددار جاودانه سرعت

بنز، رکورددار جاودانه سرعت

رادولف کاراشیولا که یک راننده مسابقه‌ای بود موفق شد با خودروی 12 سیلندر مرسدس بنز W125 که در ژانویه سال 1938 به تولید رسیده بود در یک جاده عمومی بین شهر‌های فرانکفورت و دارم‌اشتاد، به سرعت 432.7 کیلومتر در ساعت دست یابد.

کد خبر : ۴۹۵۳۴
بازدید : ۲۰۴۹

شرکت خودروسازی مرسدس‌بنز، در سال 1930 تا 1940، علاقه زیادی به رسیدن به سرعت‌های بالاتر و ثبت رکوردی ماندگار از خود داشت که این خودروساز موفق شد با مدل W125 این رکورد را بشکند. رادولف کاراشیولا که یک راننده مسابقه‌ای بود موفق شد با خودروی 12 سیلندر مرسدس بنز W125 که در ژانویه سال 1938 به تولید رسیده بود در یک جاده عمومی بین شهر‌های فرانکفورت و دارم‌اشتاد، به سرعت 432.7 کیلومتر در ساعت دست یابد.

بنز، رکورددار جاودانه سرعت

حال پس از گذشت 80 سال از ثبت این رکورد، مرسدس بنز سالگرد این دستاورد را که تا چند ماه گذشته هنوز به نام این شرکت مانده بود، جشن گرفت. چراکه در نوامبر سال 2017 خودروی کونیخزگ آگرا RS موفق شد رکورد سرعت در مسیرهای عمومی را بشکند و به سرعت 445.54 کیلومتر در ساعت دست یابد. ولی مدت زمانی که مرسدس بنز این رکورد را به خود اختصاص داده بود، بسیار قابل تامل است و این نشان از تلاش‌های زیاد مرسدس در سال 1930 برای ثبت این رکورد دارد.
مرسدس برای ثبت این رکورد، نیاز به یک خودرویی با مقاوت کم در مقابل هوا داشت و اندازه‌گیری‌ها انجام شده بر روی این خودرو در تونل باد، حکایت از ضریب درگ 0.17 این خودرو دارد. این موضوع باعث شد تا این خودرو عنوان بهترین آیرودینامیک را از خودروی XL1 فولکس‌واگن برباید و دارای بهترین ضریب درگ در بین خودروهای تولید شده در سطح دنیا باشد.
این خودروی افسانه‌ای مرسدس‌بنز، از یک پیشرانه 5.6 لیتری 12 سیلندر برخوردار بود که به لطف داشتن کاربراتور‌های اضافی، قدرت آن 29 اسب‌بخار در مقایسه با نمونه پایه این خودرو افزایش یافته بود و قادر به تولید بیشینه قدرت 765 اسب‌بخار بوده است. از چند هفته قبل از ثبت این رکورد، مهندسان مرسدس‌بنز در حال تنظیم نسبت هوا به سوخت این پیشرانه بودند تا این پیشرانه حجیم در روز تست، بهترین عملکرد را داشته باشد، همچنین بدنه این خودرو به منظور بهبود آیرودینامیک بازطراحی شده تا مقاوت کمتری در مقابل باد داشته باشد. سیستم خنک‌کننده این پیشرانه، یک سیستم بسیار خاص بود، چراکه رادیاتور این خودرو ظرفیت 48 لیتر آب را داشته و در بین یک محفظه شامل پنج کیلوگرم یخ، جانمایی شده بود. این ایده علاوه بر خنک سازی بهتر این پیشرانه، باعث بهبود آیرودینامیک این خودرو نیز شده بود.
بعید می رسد که رکورد تازه به ثبت رسیده کونیخزگ آگرا RS به مدت هشتاد سال پابرجا بماند، چراکه بوگاتی شیرون و هنسی ونوم F5 هردو اعلام کرده‌اند که قصد دارند به زودی این رکورد را به نام خود به ثبت برسانند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید