جگوار-لندرور، بزرگترین قربانی برگزیت

جگوار-لندرور، بزرگترین قربانی برگزیت

بدون شک یکی از بیشترین تاثیرات خروج انگلستان متوجه خودروسازان این کشور به خصوص بزرگترین خودروساز تاریخ انگلستان، جگوار-لندرور شده است و نمود آن را می توان در سیر نزولی میزان فروش محصولات این شرکت در بازار انگلستان و دیگر کشور ها دید.

کد خبر : ۴۹۵۷۸
بازدید : ۲۵۴۲

جگوار-لندرور، بزرگترین قربانی برگزیت

میزان فروش شرکت خودروسازی جگوار-لندرور به دلیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کاهشی شدید داشته است و آینده نامعلوم دیزل‎ها نیز جدیدترین دغدغه این شرکت مطرح انگلیسی به حساب می آید. در ماه ژوئن 2016 بود که بریتانیا بنابر همه پرسی انجام شده از مردمش تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا را گرفت و این آغازی بر روی کار آمدن کلمه ای جدید با عنوان «برگزیت» بود. کارشناسان معتقدد که برگزیت اثرات کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت بر بریتانیا، اتحادیه اروپا و کل جهان خواهد گذاشت و نمود کوتاه مدت آن می تواند شوک‌های قیمتی به بازار و کاهش سرمایه‌گذاری در انگلستان و حتی اروپا را به دنبال داشته باشد که حاصلی جز رکود نخواهد داشت.

جگوار-لندرور، بزرگترین قربانی برگزیت

بدون شک یکی از بیشترین تاثیرات خروج انگلستان متوجه خودروسازان این کشور به خصوص بزرگترین خودروساز تاریخ انگلستان، جگوار-لندرور شده است و نمود آن را می توان در سیر نزولی میزان فروش محصولات این شرکت در بازار انگلستان و دیگر کشور ها دید. جگوار-لندرور اگرچه تحت تملک گروه خودروسازی تاتا موتورز هند است و تلاش های این شرکت برای بازگشت به روزهای اوج به وضوح قابل مشاهده است اما در بحبوحه رکود بازار انگلستان و کاهش فروش به دلیل نرخ بالای تورم در این کشور، خداحافظی قریب الوقوع صنعت خودروسازی جهان با خودروهای دیزل و افزایش مالیات این محصولات نیز مزید بر علت شده است تا شرایط بیش از پیش برای این خودروساز بغرنج شود.

جگوار-لندرور، بزرگترین قربانی برگزیت

همه این موارد دست به دست هم داده است تا جگوار-لندرور از کاهش موقتی میزان تولید در کارخانه Halewood که در شمال انگلستان قرار دارد خبر دهد. کارخانه Halewood یکی از سه کارخانه گروه خودروسازی تاتا موتورز هند در انگلستان است که به تولید خودروهای مدل رنج رور می پردازد. تولیدات سالانه جگوار-لندرور در انگلستان به میزان 1.7 میلیون دستگاه است و یک سوم آن در کارخانه مذکور به تولید می رسد.شایان ذکر است که لندرور در جدیدترین تلاش های خود «نخستین شاسی بلند فول سایز لوکس کوپه دنیا» را به نمایشگاه ژنو خواهد آورد تا بلکه به میزان فروش خود مجددا رونق ببخشد.با همه این اوصاف کارشناسان معتقدند که در بلندمدت دنیای اقتصاد این موضوع را خواهد پذیرفت و سرمایه‌گذاری‌ها و شرایط اقتصادی در این منطقه، روال عادی خودش را خواهد داشت. اما باید منتظر ماند و دید که آیا بزرگترین خودروساز بریتانیا تا آن زمان دوام خواهد آورد یا خیر.

منبع : خودروکار

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید