همه ماشین برقی می‌خرند

همه ماشین برقی می‌خرند

تا سال 2040 بازارهای کوچک و نوظهور با پیشی گرفتن از دو بازار  چین و آمریکا، بزرگترین متقاضی خودروهای الکتریکی و هیبریدی خواهند بود. اگر در طول دو دهه آینده نرخ رشد بازار خودروهای هیبریدی و الکتریکی در حدود 45 درصد بماند، تا سال 2040 شاهد تولید سالانه 120 میلیون دستگاه از انواع خودروهای مذکور خواهیم بود.

کد خبر : ۴۹۹۱۶
بازدید : ۴۳۰۲

فرادید | نگاهی به آمار و ارقام فروش اتومبیل‌های پلاگین هیبرید و الکتریکی در سال 2017، چین اینجا هم موتور اصلی رشد است.دولت این کشور به شدت در تلاش است تا از طریق سیاست‌های حمایتی و پرداخت یارانه، ضمن اشاعه تولید و مصرف خودروهای الکتریکی با آلودگی هوا در کلانشهرها به شکل جدی مقابله کند و در عین حال از فرصت پیش آمده به بهترین شکل ممکن برای توسعه صنایع داخلی استفاده کند.

پیشتازی سرزمین اژدها در خرید برقی‌ها

به گزارش فرادید، اما با گردآوری آمار دقیق فروش خودروهای الکتریکی در یک سال، به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌های قبلی در خصوص گسترش سریع بازار خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید تحقق یافته به طوری که می توان ادعا کرد خودروهای سبز با سرعتی بیش از پیش‌بینی‌ها حذف خودروهای درون‌سوز از بازار را نشانه رفته است. در اینجا با ذکر 13 نکته که برگرفته از نتایج تحقیقات سه موسسه معتبر بلومبرگ، ای‌وی ولومز و اینساید ای‌ویز است، نشان می‌دهیم فروش سالانه خودروهای برقی و هیبریدی به چه شکل بوده و کارشناسان چه چشم‌اندازی را برای این بخش پیش‌بینی می‌کنند.

1- کل فروش امسال خودروهای الکتریکی و هیبریدی حدود 1.2 میلیون دستگاه است که با رشدی 57 درصدی نسبت به سال قبل، بالاتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرد. دلیل عمده این رشد بزرگ، افزایش شدید تقاضا برای خودروهای الکتریکی تک‌سرنشین برقی بوده که اختصارا (NEV) نام دارند.

2- چین امسال با فروش بیش از 602 هزار دستگاه انواع خودروی الکتریکی و هیبرید، بزرگترین بازار جهان در این کلاس بوده ضمن اینکه حدود 19.8 هزار دستگاه از این تعداد محصولات وارداتی بوده است. البته حدود 200 هزار دستگاه از این تعداد نیز به انواع تجاری شامل اتوبوس و مینی‌باس و کامیونت اختصاص دارد

3- بازار آمریکا و اروپا امسال توانستند تحت تاثیر تقاضای گسترده برای خودروهای الکتریکی باطری‌دار (BEV) که 66 درصد کل فروش را تشکیل داده رشد بالایی را تجربه کنند. خریداران در بازار اروپا امسال بیش از 337 هزار دستگاه خودروی الکتریکی و هیبریدی پلاگین تحویل گرفته‌اند، ضمن اینکه نروژ با فروش 25 هزار دستگاه بزرگترین بازار این منطقه بوده است. در عین حال، ایالات متحده با فروش 200 هزار دستگاه در قاره آمریکا از وضعیت بسیار خوبی برای برخوردار بوده ‌است.

پیشتازی سرزمین اژدها در خرید برقی‌ها

4- بیشترین رشد جهان در این بخش را امسال ژاپن ارائه کرده که با نرخ 149 درصد، توانسته پذیرای بیش از 56 هزار دستگاه خودروی الکتریکی جدید باشد.

5- برمبنای نتایج تحقیقات موسسه بلومبرگ، سال آتی سال شکوفایی بیشتر این تجارت جدید است به طوری که طبق برآوردها احتمالا شاهد فروش 1.9 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگین هیبرید در این سال خواهیم بود که حاکی از رشدی 58 درصد در مقایسه با امسال است که دلیل عمده آن را کارشناسان، ورود تسلا مدل3 به فاز تولید انبوه و نیز تقاضای گسترده در بازار چین ربط می‌دهند.

6- پیش‌بینی ای‌وی ولومس (EV-volumes) از حضور 5 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی سبک و نیمه سبک در انواع سواری و تجاری تا پایان سال 2018 حکایت دارد.

پیشتازی سرزمین اژدها در خرید برقی‌ها

7- از سال 2022 با ورود گونه جدیدی در صنعت حمل و نقل، شاهد ورود خودروهای کاملا هوشمند به بازار هستیم که تاسال 2040 هشت درصد کل بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد.

8- اس‌یووی‌ها تا سال 2040 همچنان یکی از کلاس‌های مهم خودرویی بوده و بالاتر از اتومبیل‌های کوچک و محصولات فول سایز، سهمی 25 درصدی را از بازار جهانی به دست می آورند.

9- تا سال 2040 بازارهای کوچک و نوظهور با پیشی گرفتن از دو بازار چین و آمریکا، بزرگترین متقاضی خودروهای الکتریکی و هیبریدی خواهند بود.

10- اگر در طول دو دهه آینده نرخ رشد بازار خودروهای هیبریدی و الکتریکی در حدود 45 درصد بماند، تا سال 2040 شاهد تولید سالانه 120 میلیون دستگاه از انواع خودروهای مذکور خواهیم بود.

11- طبق براوردهای جهانی تا سال 2040 بیش از 1.5 میلیارد دستگاه خودروی الکتریکی و هیبریدی وارد جاده‌ها می‌شوند که از این تعداد، 400 میلیون دستگاه متعلق به خودروهای کاملا الکتریکی است.

پیشتازی سرزمین اژدها در خرید برقی‌ها

12- برخلاف تصورات عامه، همه گزارش‌های جهانی از پیشروی مطلق شرکت تسلا در زمینه تکنولوژی موتورهای الکتریکی خبر می‌دهند. شرکت جنجالی ایلان ماسک بالاتر از تویوتا، جی‌ام و هوندا رکورددار تولید خودروهایی با بیشترین دامنه حرکتی است.

13- طبق گزارش‌های موسسه کی‌پی‌‌ام‌جی، شرکت ب.ام.و به لطف سرمایه‌گذاری گسترده در سیستم رانندگی خودکار از بالاترین سطح توان در این بخش برخوردار است و رهبری این جریان جهانی را برعهده دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید