فولکس‌واگن جا ماند؟

فولکس‌واگن جا ماند؟

با اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، این سه خودروساز در مجموع فروش 10.6 میلیون دستگاهی در سراسر دنیا دارند، اما فروش کلی کارخانه فولکس‌واگن با احتساب کامیون‌ها بیش‌تر از رنو-نیسان-میتسوبیشی است که این مقایسه منصفانه نیست.

کد خبر : ۴۹۹۲۱
بازدید : ۲۱۲۱

نیسان و هوندا به شدت نگران اتفاق Brexit(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) قرار گرفته‌اند، چراکه این دو خودروساز ژاپنی، مراکز تولید متعددی در این کشور دارند. با این حال کارخانه ساندرلند نیسان اعلام کرد که تولید کراس‌اوور نیسان قشقایی در این کارخانه از مرز 3 میلیون دستگاه عبور کرده است.به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، موفقیت نیسان قشقایی برای کم‌تر کسی عجیب به نظر می‌رسد، چراکه این خودرو اولین کراس‌اوور واقعی نیسان است که ترکیبی از ویژگی‌های یک SUV و سواری را در خود دارد. فروش این خودرو در نقاط مختلف دنیا روز به روز افزایش یافت و به یک خودروی سودآور برای نیسان تبدیل شد و در حال حاضر این تنها کراس‌اووری است که جزو پنج خودروی پرفروش در اروپا محسوب می‌شود.

فولکس‌واگن جا ماند؟
نیسان از مدل پنج نفره نسل اول قشقایی، تعداد یک میلیون و 482 هزار و 214 دستگاه فروخت و از مدل هفت نفره نسل اول این خودرو، تعداد 270 هزار و 18 دستگاه فروخت. نسل فعلی این خودرو نیز تا به امروز یک میلیون و 250 هزار و 175 دستگاه در سراسر دنیا فروخته است.این کراس‌اوور نقش اساسی در فروش نیسان در دنیا و اروپا ایفا می‌کند، چراکه سال گذشته نیسان موفق به ثبت یک رکورد شد و این خودروساز ژاپنی تعداد 762 هزار و 574 دستگاه در اروپا فروخت که حدود 3.6 درصد نسبت به سال 2016 رشد داشته است. کارخانه ساندرلند نیسان در سال گذشته، 346 هزار و 856 عدد نیسان قشقایی تولید کرد که تعداد 265 هزار و 520 دستگاه آن در اروپا فروخته شد. این خودرو در برخی از کشورهای دنیا، با نام نیسان روگ نیز به فروش می‌رسد.
با اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، این سه خودروساز در مجموع فروش 10.6 میلیون دستگاهی در سراسر دنیا دارند، اما فروش کلی کارخانه فولکس‌واگن با احتساب کامیون‌ها بیش‌تر از رنو-نیسان-میتسوبیشی است که این مقایسه منصفانه نیست. نیسان موفق شده پس از 10 سال تولید نیسان قشقایی، بیش از سه میلیون دستگاه از این خودرو را به تولید برساند. در سال 2016 نیسان اعلام کرد که سومین نسل نیسان قشقایی حتی در صورت خروج انگلستان از اتحادیه اروپا نیز در کارخانه ساندرلند تولید خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید