با تلگرام ایکس آشنا شوید

با تلگرام ایکس آشنا شوید

تلگرام ایکس منتشر شد. این خبری است که طی دو روز گذشته احتمالا در بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی با آن روبرو شده‌اید. سوال اصلی اما این است که تلگرام ایکس چه تفاوتی با نسخه معمولی محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان ایران دارد؟ در ابتدا مشخص نبود که سرنوشت تلگرام ایکس به چه شکلی رقم می‌خورد اما حالا با گذشت دو سال این اپلیکیشن از سوی تلگرام به صورت رسمی در گوگل‌پلی و اپ‌استور به عنوان دو مرجع اصلی دانلود اپلیکیشن‌های آیفون و اندروید منتشر شده.

کد خبر : ۴۹۹۲۳
بازدید : ۴۷۶۱

فرادید | تلگرام ایکس منتشر شد. این خبری است که طی دو روز گذشته احتمالا در بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی با آن روبرو شده‌اید. سوال اصلی اما این است که تلگرام ایکس چه تفاوتی با نسخه معمولی محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان ایران دارد.

برنامه‌ای که دو سال پیش توسط نفر اول مسابقه برنامه‌نویسی برگزار شده توسط پاول دوروف سازنده اصلی تلگرام طراحی شده. در ابتدا مشخص نبود که سرنوشت تلگرام ایکس به چه شکلی رقم می‌خورد اما حالا با گذشت دو سال این اپلیکیشن از سوی تلگرام به صورت رسمی در گوگل‌پلی و اپ‌استور به عنوان دو مرجع اصلی دانلود اپلیکیشن‌های آیفون و اندروید منتشر شده. پیام‌رسانی که در نگاه اول تفاوت آنچنانی با نسخه عادی تلگرام ندارد اما نصب و استفاده از آن شاید اولین لطفی باشد که باید در حق تلفن هوشمند خود کنید.

هر آن چیزی که باید از تلگرام ایکس بدانید

به گزارش فرادید، سرعت اولین پارامتر بهبود یافته تلگرام ایکس نسبت به نسخه معمولی این پیام‌رسان است. تلگرام اصلی سال‌ها پیش با اصول برنامه‌نویسی آن زمان طراحی شده بود و ایکس در این زمینه با بهره‌گیری از زبان برنامه‌نویسی کاملا متفاوتی در هر دو نسخه اندروید و آیفون به شکل بهتری از قدرت تلفن شما استفاده می‌کند. در همان لحظات ابتدایی استفاده از تلگرام ایکس متوجه می‌شوید که سرعت آن در بالا آمدن و باز کردن پیام‌ها ارتقا قابل توجهی پیدا کرده. مسئله‌ای که با توجه به سنگین شدن تلگرام اصلی بعد از استفاده طولانی شاید مهم‌ترین دلیل استفاده از تلگرام ایکس باشد.

کاهش مصرف باتری دیگر بهبود تلگرام ایکس نسبت به نسخه اصلی این اپلیکیشن است. حالا مصرف باتری در زمان ارسال و دریافت پیام‌های مختلف، دانلود تصویر فایل و پخش موسیقی یا تصویر به شکل قابل توجهی نسبت به گذشته کاهش یافته. زمانی بیشتر متوجه این موضوع می‌شوید که از تلگرام با اینترنت همراه سیم‌کارت استفاده کنید. نسخه ایکس پیام رسان روسی از استاندارد‌های جدید اینترنت همراه به شکل بهتری استفاده کرده و همین موضوع روی مصرف باتری تاثیر مستقیمی داشته.

هر آن چیزی که باید از تلگرام ایکس بدانید

آنهایی که از دیگر اپلیکیشن‌های مطرح این روزها استفاده کرده‌اند متوجه این موضوع شده‌اند که تلگرام در زمینه جلوه‌های گرافیکی وضعیت مناسبی نداشت. چهار سال از عرضه اولیه تلگرام گذشته و این پیام‌رسان در طول این سال‌ها تنها قابلیت استفاده از تعدادی تم محدود را به کاربرهای خود داده بود اما حالا تلگرام ایکس انعطاف بیشتری در زمینه گرافیک داشته و انیمیشن‌های آن از نو طراحی شده‌. همچون آخرین نسخه معمولی پیام‌رسان روس، تلگرام ایکس امکان استفاده از چند طیف رنگی مختلف را پیش روی شما قرار می‌دهد. نکته قابل توجه این است که نسخه آیفون و اندروید در این زمینه تفاوت‌های اندکی داشته و به طور مثال در اندروید امکان حذف حباب پیام‌ها و نمایش آنها در خطوط افقی وجود دارد.

هر آن چیزی که باید از تلگرام ایکس بدانید

استفاده از ژست‌های حرکتی بیشتر دیگر قابلیت تلگرام ایکس است. نگه داشتن انگشت روی پیام یا پروفایل گروه و کانال امکان نمایش تمامی جزئیات آن را به کاربر می‌دهد. در حرکتی دیگر نیز می‌توانید با کشیدن انگشت از سمت راست یا چپ روی پیام‌ها، گزینه‌های مانند جواب دادن یا ارسال به دیگران را ببینید. این امکان به شکل ابتدایی در نسخه جدید تلگرام اضافه شده بود اما در تلگرام ایکس از لحاظ تنوع و سرعت کارایی بهبود یافته و می‌توانید با استفاده از آن به شکل بهتری به پیام دیگران پاسخ دهید.

هرچند تلگرام در نگاه کلی به عنوان اپلیکیشنی پیام‌رسان شناخته می‌شود اما کارایی آن به خصوص در ایران فراتر رفته و وظیفه انتقال انواع فایل‌ها را به عهده گرفته. کافیست در تلگرام ایکس روی تصویر پروفایل کاربر یا کانال کلیک کنید تا تمامی فایل‌های آن در دسته‌بندی‌های مجزا به نمایش در آید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به سرعت موسیقی‌های رد و بدل شده را پیدا کرده و با مدیاپلیر جدید آنها را گوش کنید. پخش کننده موسیقی تلگرام ایکس به کاربر اجازه می‌دهد که همزمان با دانلود موسیقی به آن گوش کرده و فرایندی شبیه به استریم ویدئو در اینترنت را شاهد باشیم.

هر آن چیزی که باید از تلگرام ایکس بدانید

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از تلگرام معمولی و نسخه ایکس به صورت همزمان هیچ مشکلی را برای شما به وجود نیاورده و تداخلی در فرایند کلی به وجود نمی‌آورد. با این حال پیشنهاد ما این است که تلگرام معمولی را فراموش کرده به سراغ ایکس بروید. اپلیکیشنی که هرچند فعلا باعث پایان فعالیت تلگرام معمولی نمی‌شود اما احتمال معرفی آن به عنوان نسخه اصلی پیام رسان روس وجود دارد. به این مسئله هم توجه داشته باشید که تلگرام ایکس تنها دو روز است که به صورت نهایی و تایید شده در اختیار کاربرها قرار گرفته و ارتباطی به دیگر نسخه‌های غیررسمی تلگرام ندارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید