راز موفقیت ایرانی‌ترین لیموزین جهان

راز موفقیت ایرانی‌ترین لیموزین جهان

بازار ایران یکی از نقاطی بوده که ب.ام.و توانسته فروشی چشمگیر را در سال 2017 در آن رقم بزند به طوری که طبق آمار گمرک، در 12 ماهه سال 2017 ما شاهد ورود حدود 1000 دستگاه ب.ام.و سری 7 لیموزین بوده‌ایم که حدود 5 درصد کل فروش این خودروی لوکس در 2 بازار بزرگ جهان است.

کد خبر : ۵۰۰۸۱
بازدید : ۱۶۳۱۷

فرادید | نگاهی به آمار فروش ب.ام.و 730ال‌آی در اروپا و آمریکا و مقایسه آن با ایران نشان می‌دهد سدان زیبای سری7 خودرویی است محبوب و پرفروش که در بسیاری از بازارها موفق به برتری مطلق بر مرسدس اس کلاس شده است. در عین حال این خودرو در بین خریداران ایرانی هم به خوبی ظاهر شده و فروش بالایی را در کمتر از یک سال تجربه کرده است. به راستی چرا لیموزین 5 متری آلمانی تا این اندازه در ایران محبوب است؟ آیا فقط مسئله اصلی ب.ام.و بودن است یا اینکه خریداران محو زیبایی خیره کننده این لیموزین 5.2 متری شده‌اند.

راز موفقیت ایرانی ترین لیموزین جهان

به گزارش فرادید، بازار این خودروی لوکس و اشرافی در کشور هم اینک داغ داغ است و نمونه های فول سری7 در ایران بیش از 1.8 میلیارد تومان قیمت دارند. این بازار داغ به حدی رسیده که ایرانی‌ترین ب.ام.و تاریخ شاید پرفروش‌ترین لیموزین تاریخ ایران هم باشد. نادر فقیه‌زاده شاید وقتی داشت برای اولین بار به ایده ساخت لیموزین کشیده ب.ام.و فکر می‌کرد هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که نسل هشتم سدان سری 7 تا این اندازه با موفقیت روبرو شود.این خودرو که در 2 سال اخیر توانسته بر سلطه مرسدس بنز اس کلاس در بازار اروپا چیره شود، امسال در 2 بازار آمریکا و اروپا مجموعا بیش از 23 هزار دستگاه فروش داشته که این رقم برای خودرویی در این کلاس واقعا قابل تحسین است.

راز موفقیت ایرانی ترین لیموزین جهان

در عین حال بازار ایران یکی از نقاطی بوده که ب.ام.و توانسته فروشی چشمگیر را در سال 2017 در آن رقم بزند به طوری که طبق آمار گمرک، در 12 ماهه سال 2017 ما شاهد ورود حدود 1000 دستگاه ب.ام.و سری 7 لیموزین بوده‌ایم که حدود 5 درصد کل فروش این خودروی لوکس در 2 بازار بزرگ جهان است.

راز موفقیت ایرانی ترین لیموزین جهان

بررسی ها نشان می‌دهد دلایل اصلی موفقیت این خودرو در بازار ایران متعدد است اما شاید چیزی که موجب شده تا سری 7 با این حجم وسیع وارد بازار ایران شود، عدم حضور مرسدس بنز اس کلاس و نیز دیگر رقبای مشهور این رده است که در سال 2017 راهی به ایران باز نکردند.

راز موفقیت ایرانی ترین لیموزین جهان
کارشناسان بازار خودرو عقیده دارند که قیمت‌گذاری جذاب سری 730‌ال آی مهمترین نکته‌ای که می توان در تحلیل فروش بالای لیموزین ب.ام.و به آن اشاره کرد. این خودرو که جزو گران‌ترین محصولات خودروساز باواریا و ساختهدستانقدرتمند و ذهن هنرمندیک مهندس ایرانی به نام نادر فقیه‌زاده به عنوان مدیر طراحی است، در بازار اروپا و امارات با قیمتی معادل 96 و 118 هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

راز موفقیت ایرانی ترین لیموزین جهان

730ال‌آی که نمونه کشیده سدان 730 آی است و با کمک موتور 2 لیتری، توربو و 260 اسب بخاری از قدرت مناسبی در جاده و شهر برای مانور و رانندگی دینامیک سود می برد، هنگام ورود به ایران در بهار 95 با قیمتی 599 میلیونی عرضه شد.

راز موفقیت ایرانی ترین لیموزین جهان

همین عامل موجب شد تا سیل عظیمی از تقاضا به سمت واردکننده ب.ام.و هجوم برده تا سری 7رکورد جدیدی را در زمینه خودروی لوکس به جای بگذارد. جالب است کهدر مقایسه با مرسدس اس کلاس،قیمت سری7 ب.ام.و در بازار کمتر از یک سوم بود ضمن اینکه اختلاف امکانات و قدرت دو خودرو چندان چشمگیر نبوده و نیست.

راز موفقیت ایرانی ترین لیموزین جهان
عامل مهم دیگری که موجب شد تا سری7 در سطحی گسترده فروش بالایی را تجربه کند، ورود طیف گسترده‌ای از تریم های این خودرو به ایران بود که موجب می‌شود تا سری7 برای طیف وسیعی از خریداران اسپورت دوست، لوکس‌باز یا خاص پسند کشش داشته باشد. از جمله مهمترین تریم‌های سری 7 لیموزین اما دو گونه پرستیژ و سنسیشن انهینس لانگ هستند که با داشتن امکانات و تجهیزاتی خاص، لذت سواری دوچندانی را به راننده و سرنشینان ارائه می‌کنند.

راز موفقیت ایرانی ترین لیموزین جهان
امکانات بی‌نظیری مثل سیستم پارک خودکار یا سامانه هوشمند خروج از پارکینگ نیز دیگر عاملی بود که اشتیاق خریداران متمول ایرانی به ابتیاع سری 7 را بیش از پیش افزایش داد. علاوه بر این پیوند یک موتور قدرمند با یک گیربکس هوشمند 8 سرعته ZF آلمان موجب کارآمدتر شدن هندلینگ خودرو شده و شتاب 6.3 ثانیه‌ای را برای این لیموزین 1800کیلوگرمی رقم زده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید