نوشیدن چای داغ دلیل سرطان مری در سیگاری‌ها

نوشیدن چای داغ دلیل سرطان مری در سیگاری‌ها

مطالعات اخیر نشان می‌دهند نوشیدن چای داغ می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد.

کد خبر : ۵۰۱۶۶
بازدید : ۲۱۸۶
نوشیدن چای داغ دلیل سرطان مری در سیگاری‌ها
فرادید | مطالعات اخیر نشان می‌دهند نوشیدن چای داغ می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد.

به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، در این مطالعه که در روز دوشنبه منتشر شد بیان می‌کرد نوشیدن چای داغ در افراد سیگاری خطر ابتلا به سرطان مری را دو تا پنج برابر افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی، سرطان مری هشتمین سرطان شایع در سراسر جهان است و در سال گذشته باعث از دست رفتن جان ۴۰۰،۰۰۰ نفر شد، علائم بیماری با استعمال سیگار و مصرف الکل تشدید می‌شود.

این مطالعه بزرگ بر روی نزدیک به ۵۰۰،۰۰۰ بزرگسال در چین انجام شده است. نیل فریدمن (Neal Freedman) محقق ارشد موسسه ملی سرطان در مریلند گفت: با توجه به بزرگی تحقیق و نیاز به زمان طولانی جهت بررسی دقیق نتایج در آن شرکت نکرده بود.

هر هفته از شرکت کنندگان در خواست می‌شده چای داغ بنوشند و شرایط عمومی خود را گزارش کنند. نوشیدن "چای داغ" یا "چای لب سوز" به خودی خود علل اصلی سرطان مری در افراد غیر سیگاری نیست، این می‌تواند یک خبر خوب برای طرفداران چای باشد.

پروفسور Jun Lv از گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشگاه پکن و نویسنده اصلی مقاله می‌گوید، اگرچه برای افرادی که سیگار می‌کشند و الکل مصرف می‌کنند _. علت اصلی سرطان مری شناخته می‌شود - نوشیدن چای داغ در کنار استعمال دخانیات می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مری را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

وی می‌افزاید "مصرف بیش از اندازه الکل و سیگار عامل اصلی این مسئله است."

محققان در ابتدا اطلاعات مربوط به مصرف دخانیات و الکل را جمع آوری کردند "مصرف افراطی الکل و سیگار" می‌تواند خطرات فراوانی برای مصرف کننده داشته باشد.

فریدمن می‌گوید، "در حقیقت مصرف دخانیات و الکل در کنار نوشیدنی‌های داغ، مری را آسیب پذیر‌تر می‌کند."

وی می‌افزاید، "تحریک پوشش مری می‌تواند منجر به افزایش التهابات و عملکرد سلول‌ها شود." "در عوض مایعات داغ ممکن است در عملکرد برخی سلول‌ها اختلال ایجاد کنند و مانع بازسازی بافت‌های آسیب دیده در مری شوند و در نهایت منجر به آُسیب‌های جدی و سرطان شود." یکی از محدودیت‌های اصلی تحقیق بدین صورت بود که شرکت کنندگان اجازه اندازه گیری دمای چای خود با دماسنج نداشتند. با این حال، تحقیقات قبلی نشان می‌داد نوشیدن نوشیدنی‌های داغ و دمای بالاتر از ۱۴۹ درجه فارنهایت (۶۵ درجه سانتی گراد) می‌تواند موجب آسیب رسانی به مری شود.
نوشیدن چای داغ دلیل سرطان مری در سیگاری‌ها

در بررسی‌های انجام شده در The Lancet Oncology در سال ۲۰۱۶ بیان شد، نوشیدن مایعات داغ به عنوان یکی از عوامل " سرطان زا " شناخته می‌شود. در این بررسی انواع نوشیدنی‌های گرم مورد آزمایش قرار گرفتند از جمله، چای و قهوه؛ و تنها برخی از مطالعات، مصرف الکل و دخانیات را در نظر گرفتند.

در ایالات متحده آمریکا و اروپا به ندرت چای با دمای ۱۴۹ درجه فارنهایت مصرف شود -، اما در کشور‌هایی مانند روسیه، ایران، ترکیه و آمریکای جنوبی بسیار مرسوم است که چای را داغ و لب سوز بنوشند.

Peter Goggi رئیس انجمن چای ایالات متحده گفت: "اگر شما به خاورمیانه یا روسیه سفر کنید، خواهید دید که همیشه یک سماور بر روی حرارت قرار دارد تا در هر زمانی بتوانید نوشیدنی گرم میل کنید."

"در برخی مناطق گرمسیری، شمال شرقی و سواحل غربی، بیشتر مردم برای خنک کردن چایشان به آن کمی لیمو یا شکر اضافه می‌کنند."

گفتنی است که چای دارای مزایای فراوانی برای سلامتی است، یک مطالعه که در سال ۲۰۰۹ در مجله Nature Reviews Cancer منتشر شد، از خواص آنتی اکسیدانی چای در مقابله با سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ و پروستات گفته بود.

Goggi می‌گوید، "چای احتمالا یکی از مواد مورد بررسی در جهان امروز است." "چای سبز در مواجهه با سرطان در مقایسه با چای سیاه موثر‌تر است، اما چای سیاه به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند."

بر طبق گفته پروفسور یو، "مصرف کنندگان چای در صورتی که بیش از اندازه سیگار نکشند، نیازی به تغییر نوشیدنی خود ندارند." وی می‌افزاید، "عدم استعمال دخانیات می‌تواند به عنوان یک راه پیشگیری از سرطان مری باشد."


منبع: سی‌ان‌ان
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید