طعم جدید اسمارتیز!

طعم جدید اسمارتیز!

جالب است بدانید هیوندای ولوستر جدید نیز همچون نسل پیشین خود با داشتن سه درب جزو معدود خودروهای نامتقارن تاریخ به شمار می آید. بدین گونه که سمت چپ خودرو (سمت راننده) همچون خودروهای کوپه دارای تنها یک درب و سمت دیگر خودرو همچون شیوه متداول خودروهای هاچ بک، دارای 2 درب است. شاید طراحان هیوندای اینگونه نشان داده اند که به یک اندازه به خواست جوانان شیفته خودروهای کوپه و خانواده های پرجمعیت تر اهمیت داده و ولوستر را برای هردو این گروه ساخته و پرداخته اند!

کد خبر : ۵۰۱۹۲
بازدید : ۵۵۲۷

فرادید | ارسلان سلیمانیان، اگر از آن دسته ماشین بازهایی باشید که اندک علاقه ای به خودروهای اسپورت دارید حتما به خوبی با «هیوندای ولوستر» آشنا هستید. محصولی که با عرضه در سال 2011 پرچم دار کلاس جدیدی در صنعت خودروسازی به نام کلاس کوپه-هاچ بک شد. خودرویی جذاب و جوان پسند که تلفیقی از فرم یک خودروی هاچ بک و خلقیات یک خودروی کوپه است.

طعم جدید اسمارتیزِ !

به گزارش فرادید، ولوستر که با رنگ بندی متنوع و شاد بر روی خط تولید رفت، با خیابان های کشورمان بیگانه نیست و به ایران نیز آمد. اما از آنجا که ورود این خودرو به بازار ایران (در سال 2014) همزمان شده بود با افزایش قیمت انواع ارز و گرانی افسارگسیخته در بازار خودرو، دیگر آنگونه که باید و شاید نتوانست خودی نشان دهد. با این حال ولوستر در مناطق آزاد کشور با قیمت مناسب خود (که از حدود 50 میلیون تومان شروع می شود) توانست بازار خوبی را برای خود دست و پا سازد. حالا و پس از گذشت 7 سال از زمان معرفی نسل نخست این محصول، شرکت هیوندای از نسل دوم ولوستر رونمایی کرد.

شکل و شمایل

طعم جدید اسمارتیزِ !

ولوستر جدید با داشتن فرم بدنه ای میان هاچ بک شهری و کوپه اسپورت، تعبیر تازه خودروساز کره ای از خودروی ارزان قیمت جوان پسند است. با نیم نگاهی به شکل ظاهری ولوستر زبان طراحی دیگر محصولات هیوندای همچون نسل نو i30 و سوناتای جدید را به وضوح خواهیم دید. بهره گیری از خطوط نرم و مواجدر سرتاسر بدنه از ولوستر 2019 خودرویی فانتزی ساخته. چراغ های کشیده جلو به همراه عناصری چون جلوپنجره عظیم الجثه شش ضلعی و سقف پانورامیک را می توان از مهمترین عناصر طراحی خارجی ولوستر نامید.

طعم جدید اسمارتیزِ !

جالب است بدانید هیوندای ولوستر جدید نیز همچون نسل پیشین خود با داشتن سه درب جزو معدود خودروهای نامتقارن تاریخ به شمار می آید. بدین گونه که سمت چپ خودرو (سمت راننده) همچون خودروهای کوپه دارای تنها یک درب و سمت دیگر خودرو همچون شیوه متداول خودروهای هاچ بک، دارای 2 درب است.

شاید طراحان هیوندای اینگونه نشان داده اند که به یک اندازه به خواست جوانان شیفته خودروهای کوپه و خانواده های پرجمعیت تر اهمیت داده و ولوستر را برای هردو این گروه ساخته و پرداخته اند!

طعم جدید اسمارتیزِ !

فضای داخل کابین ولوستر نیز همچون طراحی ظاهری آن مدرن و جذاب است. با این تفاوت که این بار حال و هوای داخل کابین و طراحی دکوراتیو داخلی بیشتر جوان پسند بوده تا باب میل میانسالان. در کنار طراحی شکیل کنسول میانی، سیستم صوتی حرفه ای ولوستر با 450 وات قدرت و نمایشگر لمسی را نیزنباید از قلم انداخت که احتمالا برای جوانان آپشن بسیار جذابی خواهد بود!

مشخصات فنی

طعم جدید اسمارتیزِ !

هیوندای به خوبی می داند که همه چیز تنها در ظاهر خلاصه نشده! از همین رو این شرکت اعلام کرده که ولوستر 2019 را با طیف گسترده ای از پیشرانه های کارآمد عرضه خواهد کرد. اصلی ترین آنها پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت را داراست. ضمن آنکه 180 نیوتون متر بیشینه گشتاوری است که این پیشرانه تولید و در اختیار راننده قرار خواهد داد.

طعم جدید اسمارتیزِ !

مهمترین برگ برنده پیشرانه جدید ولوستر را باید میزان مصرف سوخت آن دانست که به لطف بهره گیری از سامانه های نوینی چون سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ ها و کنترل الکترونیکی مجموعه اگزوز، یکی از کم مصرف ترین پیشرانه های این کلاس به شمار می آید. در کنار پیشرانه های کارآمد، دو نوع جعبه دنده 6 سرعته دستی و خودکار نیز برای ولوستر قابل سفارش است.

طعم جدید اسمارتیزِ !

اما شرکت هیوندای برای رانندگانی که بیشتر به دنبال هیجان هستند یک پیشرانه توربو به حجم 1.6 لیتر را پیشنهاد می کند که می تواند 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. ضمن آنکه مدل قدرتمندتر ولوستر که با پسوند N قرار است به بازار عرضه شود (Veloster N) با پیشرانه 2 لیتری توربوی خود می تواند 275 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد که ارقام فوق العاده ای برای چنین محصولی به شمار می آید.همچنین رینگ های 19 اینچی با تایرهای ساخت شرکت «میشلن»، رکاب های جانبی قرمزرنگ، اگزوزهای بزرگتر و کالیپر ترمز با رنگ قرمز از دیگر تفاوت های نسخه N با مدل استاندارد ولوستر خواهد بود. هیوندای ولوستر 2019 قرار است از بهار سال جاری میلادی و با قیمت پایه 18 هزار دلار در بازارهای جهانی عرضه شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید