ویدیو/ گاو برنزی شکنجه‌ای برای برشته کردن گناه‌کاران!

حجم ویدیو: ۱۱.۲۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۶ دانلود ویدیو

گاو برنزی، گاو برنجی یا گاو سیسیلیایی، وسیله‌ای طراحی‌شده در یونان باستان برای شکنجه و اعدام محکومان بود. طراح این وسیله فلزکاری به نام پریلوسآتنی بود که آن را به عنوان وسیله‌ای تازه برای اعدام مجرمان برای فالاریس، جبار آکراگاس در سیسیل ساخت.

کد خبر : ۵۰۲۱۸
بازدید : ۱۴۷۸۰
گاو برنزی، گاو برنجی یا گاو سیسیلیایی، وسیله‌ای طراحی‌شده در یونان باستان برای شکنجه و اعدام محکومان بود. طراح این وسیله فلزکاری به نام پریلوسآتنی بود که آن را به عنوان وسیله‌ای تازه برای اعدام مجرمان برای فالاریس، جبار آکراگاس در سیسیل ساخت. این گاو توخالی و تماماً از برنز ساخته شده‌بود و دری در پهلویش داشت. محکوم را در داخل این گاو می‌انداختند و در زیر آن آتش می‌افروختند تا فلز آن کاملاً داغ و گداخته شود. در نتیجهٔ این کار محکوم در داخل این وسیله برشته‌شده و می‌مرد.

بنا بر نوشته‌های تاریخی، رومیان نیز از گاو برنزی برای کشتن برخی از یهودیان و مسیحیان استفاده می‌کردند، همچون ائوستاچه قدیس که بنا بر روایات مسیحی همراه با زن و فرزندانش در درون یک گاو برنزی به فرمان امپراتور هادریان کباب شد. آنتیپاس قدیس، اسقفپرگاموم نیز در زمان امپراتوری دومیتیان و آزار و کشتار مسیحیان توسط و به همین شیوه در سال ۹۲ پس از میلادی اعدام شد. حتی دو سده پس از آن نیز هنوز از گاو برنزی استفاده می‌شد و پلاجای تارسوسی، دیگر مسیحی‌ای است که گفته می‌شود در این وسیله در سال ۲۸۷ به فرمان امپراتور دایاکلیشن سوزانده شد.
گوینده: سحر بنی‌هاجر
کاری ازگروه صدا و تصویر فرادید
منبع: TodayHistory.com
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید