رونمایی سوناتا هیبرید جدید در آمریکا

رونمایی سوناتا هیبرید جدید در آمریکا

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این سدان کره‌ای در سراسر ایالات‌متحده عرضه خواهد شد اما نسخهٔ هیبریدی در مناطقی چون کالیفرنیا، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک و رود آیلند عرضه نمی‌گردد و در این مناطق صرفاً نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی قابل خریداری خواهد بود.

کد خبر : ۵۰۳۸۷
بازدید : ۲۲۴۲

همان‌طور که چندی پیش وعده داده شده بود، هیوندای در نمایشگاه شیکاگوی امسال نسخهٔ هیبریدی سوناتای فیس‌لیفت را معرفی کرد. مثل گذشته این ماشین در دو نسخهٔ هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی ارائه شده است. هردوی این مدل‌ها از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر و یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کنند.

رونمایی سوناتا هیبرید جدید در آمریکا

نسخهٔ هیبریدی اما در کنار این موتور به یک موتور الکتریکی با 51 اسب بخار قدرت و پکیج باطری‌های لیتیوم یون پلیمری 1.76 کیلووات ساعتی نیز مجهز شده است که مجموع خروجی سیستم را به 193 اسب بخار می‌رساند. هیوندای تخمین زده است که سوناتا هیبریدی در هر صد کیلومتر در شهر 6 لیتر، در بزرگراه 5.2 لیتر و در سیکل ترکیبی 5.6 لیتر بنزین مصرف کند.

رونمایی سوناتا هیبرید جدید در آمریکا

مدل پلاگین‌هیبریدی اما در کنار پیشرانهٔ بنزینی از یک موتور الکتریکی قوی‌تر با 67 اسب بخار قدرت و پکیج باطری لیتیوم یون پلیمری 9.1 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. خروجی کلی این سیستم 202 اسب بخار قدرت است و سوناتا پلاگین را قادر می‌سازد تا 43 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. برای به حداکثر رساندن بهره‌وری در سوناتا هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی، نمای جلو و عقب، جلوپنجره، کاپوت و گلگیرها به‌گونه‌ای طراحی شده که موجب بهبود آئرودینامیک خودرو می‌شود. این امر موجب شده ضریب آئرودینامیک ماشین به تنها 0.24 برسد که در این کلاس پیشرو است. برای این سدان کره‌ای همچنین به‌صورت سفارشی چراغ‌های جلوی LED ارائه شده که قابلیت چرخش داشته و پیچ‌ها را روشن می‌کند.

رونمایی سوناتا هیبرید جدید در آمریکا

در داخل نسخه‌های هیبریدی سوناتا یک صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است که از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می‌کند. در مدل پلاگین‌هیبریدی اما یک نمایشگر تکنولوژی هم به خودرو اضافه می‌شود که اطلاعات مربوط به عملکرد قوای محرکه را نشان می‌دهد.

رونمایی سوناتا هیبرید جدید در آمریکا

در این مدل همچنین یک نشانگر شارژ هم در بالای داشبورد وجود دارد. سوناتا هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی هردو به‌صورت استاندارد به سیستم تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم کمکی تغییر خط مجهز هستند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سیستم‌های اختیاری مانند ترمز خودکار اضطراری، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای اتوماتیک را هم سفارش دهند.

رونمایی سوناتا هیبرید جدید در آمریکا

سوناتا هیبریدی از سه‌ماههٔ اول امسال و نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی از سه‌ماههٔ دوم امسال به بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این سدان کره‌ای در سراسر ایالات‌متحده عرضه خواهد شد اما نسخهٔ هیبریدی در مناطقی چون کالیفرنیا، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک و رود آیلند عرضه نمی‌گردد و در این مناطق صرفاً نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی قابل خریداری خواهد بود.

منبع : پدال

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید