۱۰ کتاب برتر و جذاب تاریخ کره جنوبی

۱۰ کتاب برتر و جذاب تاریخ کره جنوبی

در پایان جنگ دوکره در سال ۱۹۵۳، کره جنوبی به یکی از فقیرترین کشور‌های دنیا تبدیل شده بودکه مردم و ملت آن یکی از گرسنه‌ترین افراد جهان به شمار می‌رفتند. کره جنوبی پس از گذراندن حکومت‌های نظامی و کمونیستی، تصمیم به تشکیل نظام لیبرال دموکراسی گرفت که باعث شکوفایی کشورش شد.

کد خبر : ۵۰۶۵۲
بازدید : ۳۸۷۱۸
فرادید | کره جنوبی به لحاظ تاریخی، سرنوشتی بسیار پیچیده دارد. سرزمینی که دارای دره‌های زیبا و طبیعتی آرام و رشته کو‌هایی پررونق و سرشار از صلح بوده است. کشوری سرزنده و شاداب که ملت آن برای پیشرفت فن آوری همواره تشنه و آماده اند؛ و می‌توان لقب صبح امید را برای آن برگزید. در سرفصل تاریخ آن کشور روابط پرتنشی با همسایه خود یعنی کره شمالی داشته است.
۱۰ کتاب برتر و جذاب تاریخ کره جنوبی/ترجمه

به گزارش فرادید به نقل از گاردین؛ در پایان جنگ دوکره در سال ۱۹۵۳، کره جنوبی به یکی از فقیرترین کشور‌های دنیا تبدیل شده بودکه مردم و ملت آن یکی از گرسنه‌ترین افراد جهان به شمار می‌رفتند. کره جنوبی پس از گذراندن حکومت‌های نظامی و کمونیستی، تصمیم به تشکیل نظام لیبرال دموکراسی گرفت که باعث شکوفایی کشورش شد.

امروزه بسیاری از افراد آن کشور با یادآوری گذشته خود، امروز خود را درک می‌کنند و برای رسیدن به آینده‌ای زیباتر تلاش فراوانی از خود نشان می‌دهند.

هر کدام از افرادی که کتاب‌های مرتبط با کره جنوبی را مطالعه کرده اند؛ مجبور شده اند تا به آن کشور سفر کنند. این کشور دارای پیشینه بسیار قدرتمند ادبی است؛ و آثارش به طور مدام در سراسر دنیا ترجمه می شود.

۱.پس از مادر: چی یوانگ کیم
زندگی زن سالخورده‌ای است که، برای دیدار از خانواده اش به سئول می‌رود، ولی به ناگاه او از چهارچوب قطار جدا می‌شود؛ و خانواده او به طور وحشتناکی به او می‌نگرند. نویسنده کتاب به رابطه بین مادر، شوهرش و زندگی آن‌ها می‌پردازد و اینکه آن‌ها همچنان در جستجوی رئیس زندگی خود یعنی مادرشان هستند. این کتاب مباره با گذشته و حال را تجلی می‌کند. یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۲ در آسیاست که توانست جایزه مرد آسیایی را نصیب خود کند.

۲. مهمان: هوانگ سوک یانگ
زندگی شگفت انگیز هوان مانند یک رمان است. او در منچوریای چین متولد شد و بعد از پایان جنگ کره به کره جنوبی نقل مکان کردند. او با اکراه و بی میلی هر چه تمام‌تر برای ایالات متحده در ویتنام جنگید. اوبعد‌ها به عنوان نویسنده و فعال سیاسی شناخته شد. او برای نوشتن نمایشنامه، کتاب و رمان به مدت دو سال زندانی بود. او در این کتاب به کشتار مردم کره شمالی توسط ایالات متحده اشاره دارد.
۱۰ کتاب برتر و جذاب تاریخ کره جنوبی/ترجمه

۳. مرغ رویایی که نمی‌توانست پرواز کند: سان می یوانگ
این کتاب داستانی است با مزرعه حیوانات که با رمان وب شارلوتز تا حدود زیادی شباهت دارد. این داستان مفاهیم آزادی، مادری، فداکاری و تفاوت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

۴. من حق خودکشی دارم: یوهانگ ها کیم
این اولین رمان کیم است که به ۱۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. زندگی مردی است که " دستیار خودکشی" نام دارد، و با نوشته‌های نا امید کننده افراد ضعیف را وادار به خودکشی می‌کند؛ حتی حاضر است که هزینه‌های آن را نیز بپردازد. این رمان مدرن پر از شخصیت‌های مدرن متفاوت و جذاب است که شکست‌های عاطفی و عاشقانه را تجربه کرده اند.

۵. آواز فردا: کو یون
نویسنده کتاب یکی از برجسته‌ترین شاعران کره جنوبی است؛ او یک بار قدم در راه مذهب و راهب شدن گذاشت، و چندین بار به دلیل مسائل سیاسی بازداشت شد. او در زندان درباره ده هزار زندانی رمان نوشته است. مجموعه اشعار و رمان‌هایش ۴ دهه کره جنوبی را پوشش می‌دهد.

۶. بدون او نمی‌توان شکوفا شد: جانگ هوا دو
بیشتر اشعار او مختص همسرش هست که بعد از ازدواج بلافاصله فوت کرد. او احساس غم و اندوه، خشم و اشتیاق، و تفکر عمیق را با زیبایی طبیعی را به نمایش می گذارد.

۷. روح بزرگ سیبری: در جستجوی ببر منحصر به فرد سیبری: سو یانگ پارک
جنگل‌های شبه جزیره کره بعد‌ها برای ببر‌های بومی خود شناخته شدند. آن‌ها گربه‌ها را مجبور به کوچ به سمت شمال کردند. امرور در کره جنوبی هیچ ببری وجود ندارد، و تعداد اندکی از آن‌ها باقی مانده است. پارک یک مستند ساز و محقق برجسته ببر سیبری است که در خطر انقراض قرار دارند. این کتاب به داستان واقعی زندگی یک خانواده از ببر‌ها و نبرد آن‌ها برای زنده ماندن در یک اکوسیستم می‌پردازد.

۸. گیاه خواری: هان کنگ
در سال ۲۰۰۷ در کره جنوبی به زبان انگلیسی ترجمه شد و جایزه بین المللی "مرد کتاب" را از آن خود کرد. شخصیتی که به طور ناگهانی گوشتخواری را ترک می‌کند. از نظر نویسنده گیاه خواری باعث می‌شود که رفتار او به صورت نامعقول تصور شود و از طرف خانواده تحت فشار قرار می‌گیرد.
۱۰ کتاب برتر و جذاب تاریخ کره جنوبی/ترجمه

۹. نام‌های فراموش شده: ریچارد کیم
کیم در دوران استعمار در کره جنوبی زندگی می‌کرد. این رمان گزارشی از مبارزه پسری است که علیه حکام ژاپن به مبارزه می‌پردازد. نام‌های فراموش شده به این معنی است که، اسامی ژاپنی برای آن‌ها انتخاب می‌شد و مجبور بودند که فرهنگ و تمدن خود را فراموش کنند.

۱۰. تولد کره سرد: ایونی هانگ
او متولد ایالات متحده، از یک پدرو مادر کره‌ای است. در دوازده سالگی به میهن خود بازگشت. او در گنگنام سئول کره جنوبی بزرگ شد و تحولات اقتصادی و فرهنگی کره را در دهه ۸۰ و ۹۰ به راحتی درک کرد. او دراین کتاب به پیشرفت عجیب و شگفت انگیز کشورش که در حال تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد جهان است می‌پردازد.
منبع: گاردین
ترجمه فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • army boy ارسالی در

    عالی بودن

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید