چگونه یک اتفاق ناگوار را برای کودکان شرح دهیم؟

چگونه یک اتفاق ناگوار را برای کودکان شرح دهیم؟

مهم است است که شبکه‌های ارتباطی را تا حدودی باز نگه داریم تا واکنش‌ها و احساسات کودکان را دچار نوسانات کنیم.

کد خبر : ۵۰۶۹۲
بازدید : ۳۸۳۰
چگونه یک اتفاق ناگوار را برای کودکان شرح دهیم!
فرادید | پس از حوادث وحشتناکی والدین با برخی مسائل دشوار مواجه شدند: چه چیزی به فرزندانم بگویم؟ چگونه می‌توانم با آن‌ها در مورد مسائلی دردناک و بی رحمانه صحبت کنم؟ مسائلی که درکشان برای خودمان نیز مشکل است!

به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، دکتر Gail Saltz استاد دانشکده پزشکی ویل کرنل و روانپزشک بیمارستان نیویورک - پرسبیترین گفت: "بسیار مهم است که این وقایع ناراحت کننده را برای فرزندانتان توضیح دهید." او می‌گوید، پدر و مادر‌ها فرزندان خود را بهتر آرام می‌کنند، و باید آن‌ها را با ماهیت جهانی اخبار و تکرار تصاویر، رویداد‌های ناگوار در رسانه‌های اجتماعی آگاه سازند.

Tricia Ferrara مشاور خانواده درمانگه فیلادلفیا به والدین می‌گوید، "اتفاقات بعدی را پیش بینی کنید، اما در حال عمل کنید." به فرزندانتان اقدامات اولیه را در مواجهه با چنین رویداد‌هایی آموزش دهید. والدین همچنین می‌توانند لیستی از اسم افرادی که نسبت به آن‌ها حس امنیت ندارند و مشکوک هستند، تهیه کنند.

پدر و مادر‌ها می‌دانند که اضطراب ناشی از چنین رویداد‌هایی کاملا طبیعی است.

والدین باید همیشه مراقب "تغییرات بنیادی" در رفتار‌ فرزندانشان باشند، نظیر اینکه چگونه با دوستان و اقوام ارتباط بر قرار می‌کنند، یا اگر افت ناگهانی در نمرات مشاهده کردند، بهتر است توسط سر پرست خانواده مورد حمایت عاطفی قرار بگیرند.

Kelly Ward Becker گفت: "مهم است است که شبکه‌های ارتباطی را تا حدودی باز نگه داریم تا واکنش‌ها و احساسات کودکان را دچار نوسانات کنیم." "احساساتشان را تصدیق و مشروعیت هر حسی را تجربه کنند، که گاه ممکن است غم و اندوه، خشم و یا بی تفاوتی آشکار باشد."

دکتر Claudia Gold می‌گوید " امید تنها قوت قلب آن‌ها است، آنچه که مورد نیاز است، گوش دادن است. " حفظ کردن آرامش می‌تواند بهترین توصیه باشد.

Ferrara می‌گوید، "مطمئنا اضطراب و استرس والدین پس از وقوع یک حادثه می‌تواند اضطراب در کودکان را افزایش دهد." چند کارشناس خانواده، طیف وسیعی از نکات مورد نیاز جهت کاهش اضطراب در کودکان را پیشنهاد می‌دهند و استدلال می‌کنند که سن کودکان و خلق و خوی آن‌ها تعیین می‌کند که چه چیزی - چه مقدار را می‌توانید با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

محدود کردن مواجهه با اخبار رسانه‌ها
Ferrara گفت: کودکان زیر ۵ سال نیاز به دانستن اتفاقاتی که در پوشش رسانه‌ها است، ندارند. "طی کردن روال روزمره بهترین اطمینان خاطر برای آن‌ها می‌باشد."

او می‌افزاید، کودکان ۶ تا ۱۱ ساله بهتر است از حقایق کلی ماجرا آگاه باشند و حداقل مواجهه را با اخبار‌های رسانه‌ای داشته باشند.

پس از حملات پاریس در سال ۲۰۱۵، آکادمی آمریکایی اطفال در یک بیانیه از والدین خواست تا مراقب تصاویری که کودکان مشاهده می‌کنند، باشند. "به گفته پزشکان متخصص اطفال، تصاویر خشونت آمیز می‌تواند اثرات پایداری بر روی کودکان داشته باشد، حتی اگر از طریق رسانه‌ها باشند." این سازمان همچنین منابع بیشتری را برای والدین در مورد نحوه صحبت با کودکان (درباره مسئله دردناک) ارائه داده است.

Ferrara گفت: "یک کودک این رویداد‌ها را مانند یک داستان به حافظه می‌سپارد." "برای این بازه سنی، تنها اتفاقات ابتدایی را تعریف کنید و آن‌ها را دور از جزئیات اخبار رسانه‌ها نگه دارید."

Saltz می‌گوید، والدین نباید به جزئیاتی بپردازند که باعث ناراحتی آن‌ها شود.

او می‌افزاید، والدین وظیفه دارند برای شفاف سازی ماجرا به تمامی سوالات و احساساتشان پاسخ دهید.

"نشان دهید که احساسشان را درک می‌کنید." "این مسئله باعث می‌شود اطمینان حاصل کنند در فضای امنی هستند و آن رویداد تنها یک اتفاق نادر بوده است."
اطمینان
در طول وقوع فاجعه، اطمینان خاطر یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی است که والدین می‌توانند به فرزندان خود منتقل کنند. دکتر Glenn Saxe می‌گوید، "اولین تفکر و احساس این است، آیا جای من امن هست؟ آیا مردم کشور من نیز در خطر هستند؟"

Saxe می‌افزاید، با فرزنداتنان ارتباط بر قرار کنید و اطمینان دهید که شما ... می‌توانید برای حفاظت از آن‌ها هر کاری انجام دهید. "نمی‌خواهید دروغ بگویید. این مسئله بستگی به سن کودک دارد. شما همچنان باید واقعیت را بازگو کنید."

هنگامی فرزندان شجاعت را در والدین مشاهده می‌کنند دیگر نمی‌ترسند. در زمان‌هایی که نگران و مضطرب هستید و کنترل احساسات خود را ندارید در نتیجه نمی‌توانید به پاسخ‌های آنان گوش دهید که ممکن است تاثیری منفی داشته باشد.

Taravella می‌گوید، "والدین الگو‌های فرزندانشان هستند، بنابر این همیشه به عنوان نمونه در نظر گرفته می‌شوند حتی هنگامی که غمگین هستند." "پدر و مادر‌ها درباره غم، اندوه، ترس و ناراحتی خود با فرزندانشان صحبت می‌کنند، اما همیشه در تلاشند به این احساسات پایان دهند و مثبت باشند، یک خانواده همیشه حامی یکدیگر است."

منبع: سی‌ان‌ان
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید