انتقال اجساد سقوط هواپیما در 30 - درجه

انتقال اجساد سقوط هواپیما در 30 - درجه

با گذشت چهار روز پردلهره از سقوط هواپیمای مسافربری در مسیر تهران - یاسوج، عملیات سخت انتقال اجساد جان‌باختگان از ارتفاع چهار هزار متری ازصبح چهارشنبه و درسرمای منفی 30 درجه آغازشد. با توجه به بارش برف سنگین و کولاک شدید، عملیات دیروز نیز هر لحظه به دلایلی دچار اختلال می‌شد.

کد خبر : ۵۱۰۶۶
بازدید : ۲۱۵۴
با گذشت چهار روز پردلهره از سقوط هواپیمای مسافربری در مسیر تهران - یاسوج، عملیات سخت انتقال اجساد جان‌باختگان از ارتفاع چهار هزار متری ازصبح چهارشنبه و درسرمای منفی 30 درجه آغازشد. با توجه به بارش برف سنگین و کولاک شدید، عملیات دیروز نیز هر لحظه به دلایلی دچار اختلال می‌شد.
عملیات انتقال اجساد در 30 - درجه
این درحالی بود که به دلیل سرمای شدید حاکم بر منطقه وکولاک شدید، بالگردها از صبح دیروز خاموش شدند.اما گروهی ازامدادگران هلال احمر،تکاوران ارتش وتعدادی از کوهنوردان که با رشادت وفداکاری، سه‌شنبه شب را درکوهستان برفی گذرانده بودند ازسحرگاه چهارشنبه عملیات تجسس برای یافتن سایراجساد وجعبه سیاه را آغاز کردند.
ضمن اینکه تکاوران تازه نفس ارتش، نیروهای امدادی هلال احمر و سپاه نیز به همراه تعدادی از کوهنوردان و ساکنان بومی،از صبح دیروز با حضور درمحل حادثه، به عملیات جست و جو ادامه دادند تا پیش از نامساعد شدن آب و هوا و شدت گرفتن بارش برف و کولاک به عملیات پایان دهند.پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان صبح یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما دقایقی پیش از رسیدن به فرودگاه بر فراز کوه دنا و در جنوب سمیرم اصفهان در میان باد و مه گیر افتاد و از رادار خارج شد و دقایقی بعد به کوه برخورد کرد.
بر اثر این سانحه هولناک 60 مسافر و 6 خدمه پروازی جان باختند. عملیات جست و جو برای کشف لاشه هواپیما و اجساد مسافران ساعاتی پس از گزارش این سانحه آغاز شد و پس از سه روز تلاش بی‌وقفه هوایی و زمینی سرانجام لاشه هواپیما و اجساد جان باختگان در ارتفاع 4 هزار متری «دنا» پیدا شد.

ورود هیأت فرانسوی به تهران/ براساس اعلام روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، هیأت هفت نفره کارشناس‌های فرانسوی به منظور همکاری در روند بررسی علت سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان وارد تهران شدند. طبق استانداردهای بین‌المللی، کشور طراح و سازنده هواپیما می‌تواند پس از بروز سانحه، نمایندگانی برای شرکت در بررسی سانحه اعزام کند.

اولویت پزشکی قانونی؛ تعیین علت مرگ جانباختگان/ دکتر مهرداد علی بخشی، مدیرکل ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشورنیزدیروز گفت: کار تشخیص هویت و معاینه همه پیکرهای جانباختگان هواپیمایATR در یاسوج انجام می‌شود.
پس از سقوط هواپیما و طبق تماس‌هایی که با خانواده‌های جانباختگان برقرار شد، در یاسوج، تهران و شهرستان‌هایی که خانواده مسافران پرواز در آن ساکن بودند، کار نمونه‌گیری خون برای آزمایش‌های DNA در همان شهرستان‌ها انجام شد.
تیم‌های پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد و پزشکی قانونی استان فارس و اصفهان آماده معاینه پیکرها و تشخیص هویت آنها هستند و پس از انجام مراحل قانونی، اجساد در سریع‌ترین زمان تحویل خانواده‌ها می‌شود. تمام نمونه‌های گرفته شده از خانواده‌های جانباختگان این حادثه هوایی برای تشخیص هویت و تطبیق به استان فارس ارسال می‌شود.
کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اظهارکرد: تعیین علت مرگ پیکرهایی که از نظر ظاهری قابل شناسایی هستند در مرحله اول انجام می‌شود و در مرحله دوم از پیکرهایی که قابل شناسایی نیستند نمونه ژنتیک می‌گیریم تا با نمونه‌های گرفته شده از خانواده‌ها تطبیق داده ‌شود.
این اقدام به منظور پاسخ به سؤالات و ابهامات احتمالی علت مرگ جانباختگان درباره همه پیکرهای جانباختگان صورت می‌گیرد. کار تعیین علت مرگ برای هر جانباخته حدود سه ساعت طول خواهد کشید که تلاش می‌کنیم این زمان را به حداقل برسانیم. 40 کارشناس، کار احراز هویت جانباختگان سانحه هوایی را انجام می‌دهند.
مرحله اول نمونه‌گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج انجام شده است. مرحله نخست نمونه‌گیری ژنتیک 15 خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد، 29 خانواده از تهران، پنج خانواده از مازندران، یک خانواده از کرمانشاه، یک خانواده از لرستان، یک خانواده از اصفهان و یک خانواده از کرمان صورت گرفته است.

نجات نیروهای مردمی/ امان الله جهان بین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیزبیان کرد: سه نفر از نیروهای مردمی جست و جوگر که برای کمک به ارتفاعات برف گرفته دنا رفته بودند در اطراف محل سقوط هواپیما مسیرشان را گم کردند.
امدادگران هلال احمر که شب را در محل سقوط هواپیما به صبح رساندند پس از دریافت این گزارش جست و جوهای خود را آغاز کرده و ساعت 3 بامداد هر سه نفر را نجات دادند. این افراد عصر سه‌شنبه بدون تجهیزات به سمت محل سقوط لاشه هواپیمای تهران- یاسوج واقع در منطقه «پازن پیر» رفته بودند که پس از قطع ارتباطات تلفنی در کوه‌های برفی گرفتار شدند.

اعزام اسکی بازها برای انتقال اجساد/ سید محمدتقی علوی، مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 نفر از اسکی بازان و کوهنوردان حرفه‌ای از این استان و استان‌های همجوار برای جست وجو و انتقال پیکر مسافران سانحه هوایی تهران- یاسوج به ارتفاعات دنا اعزام شدند. این افراد در قالب ۸ تیم از کوهنوردان زبده به ارتفاعات دنا رفته‌اند.
آنها قرار است در فرآیند انتقال پیکرهای کشف شده و جست و جوی دیگر پیکرها در ارتفاعات پازن پیر واقع در منطقه نقل همکاری کنند. البته با توجه به صعب العبور بودن مسیر و نامساعد بودن هوا و برف و بوران حرکت کوهنوردان به کندی انجام می‌شود.

امکان پرواز بالگرد وجود ندارد/ محسن مهرعلیزاده- استاندار اصفهان- نیز گفت: وزش باد در منطقه پادنای سمیرم -محل سقوط هواپیما- در روز چهارم شدت زیادی داشت. در چنین شرایطی امکان پرواز بالگردها برای انتقال اجساد از ارتفاعات نامناسب بود.
به همین خاطر پیکر جان‌ باختگان بدون بالگرد و فقط با امکانات و تجهیزات کوهنوری و امدادی به پایین انتقال یافت. ضمن اینکه قرار است عملیات انتقال پیکر جان باختگان از طرف «سی‌ سخت» (جنوب دنا) انجام شود.صبح چهارشنبه 70 نفر از نیروهای امدادی و کوهنورد برای انتقال اجساد به این منطقه اعزام شدند و امدادگران در حال طراحی روش مناسبی برای انتقال پیکر جانباختگان هستند.
موقعیتی که هواپیما سقوط کرده تا قله حدود 200 متر فاصله دارد و این منطقه با شیب تند نزدیک به 90 درجه و پوشیده از برف است که رفتن به آنجا حتی برای کوهنوردان ماهر و گروه‌های متخصص کوهستان نیز بسیار دشوار است.

احتمال توقف جست و جوها تا پایان هفته/ استاندار اصفهان افزود: عملیات جست‌وجواز روز چهارشنبه به دلیل شرایط نامساعد شدید جوی متوقف شده است و تا روز جمعه امکان جست‌وجو نیست. اما هر زمان که شرایط جوی اجازه دهد، کار را آغاز خواهیم کرد. از آن جا که امکان حمل پیکر جانباختگان با برانکارد فراهم نبود برای حمل پیکر آنها از کوله‌پشتی استفاده شده است.
نیروهایی از تکاوران و امدادگران هلال احمر صبح چهارشنبه عازم قله کوه شدند. این گروه قرار بود جایگزین گروهی شوند که شب گذشته را در قله سپری کردند اما با توجه به شرایط نامساعد جوی، تصمیم به بازگشت آنها گرفته شده است. انجام عملیات و پیدا کردن اجساد نیاز به زمان زیادی ندارد اما باید شرایط جوی فراهم و مساعد گردد تا عملیات انجام شود.

تداوم جست و جوها برای یافتن جعبه سیاه/ محمد سعید شرفی، مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری هم دیروزاظهارکرد: با وجود پیدا شدن لاشه و اجساد سرنشینان این پرواز هنوز اثری از جعبه سیاه هواپیما به دست نیامده است. تکاوران ارتش در منطقه در حال جمع‌آوری پیکرهای مسافران این هواپیما هستند، اما وضعیت بد جوی، بارش برف و ابر شدید در محل سقوط هواپیما، امداد‌رسانی را با محدودیت‌های زیادی مواجه کرده است.
توضیحات فنی و تخصصی برای شناسایی جعبه سیاه این هواپیما به نیروهای امدادی، کوهنوردان و تکاوران ارتش داده شده تا هرچه سریع‌تر بتوانیم جعبه سیاه این هواپیما را پیدا کنیم. با وجود سرمای شدید در منطقه عملیات جست‌و‌جوی پیکر مسافران این پرواز ادامه دارد و تاکنون عملیات ما متوقف نشده است.

تعیین محل سقوط هواپیما نیاز به کار مهندسی داشت/ علی عابدزاده- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری-نیزدیروزاظهارداشت: تعیین نقطه‌ای که هواپیما در آن سقوط کرده بود به دلیل وسعت منطقه و شرایط بد آب و هوایی کار سختی بود که نیاز به مهندسی جدیدی داشت که در همه جای جهان ممکن است چنین چیزی رخ دهد.
دیدن نقطه سقوط نیاز به ابزار خاصی داشت که به این منظور از کمک‌های سازمان فضایی ایران و همچنین کمک کشور روسیه استفاده شد، اما به دلیل وجود ابر در منطقه تصاویر ماهواره‌ای دید لازم را نداشت. سرانجام پس از سه روز جست‌و‌جو محل سقوط این هواپیما در یکی از رشته کوه‌های دنا در حدود 4 هزار متری پیدا شد و عملیات جست‌و‌جو و انتقال پیکر مسافران این هواپیما پیگیری می‌شود.

ورود دادستانی اصفهان به پرونده سقوط/ حسن رحیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان درپی بازدید از منطقه گفت: پس ازدریافت خبر این سانحه، بلافاصله تدابیر لازم از سوی دستگاه قضایی استان اتخاذ و با صدور ابلاغ ویژه ریاست کل دادگستری استان و تشکیل تیم قضایی ویژه، معاون نظارت و بازرسی رئیس کل دادگستری استان، بازپرس ویژه و مسئولان قضایی شهرستان سمیرم در محل حادثه حضور پیدا کردند.
اقدامات قضایی انجام و دستورات قضایی نیز صادر شده است و بازپرس ویژه و تیم متشکل به وسیله بالگرد از محل سانحه بازدید کرده‌اند. با توجه به هماهنگی‌های انجام شده میان دستگاه قضایی استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به جهت سهولت امور و دسترسی سریع خانواده جانباختگان، تصمیم گرفته شد پس از انتقال اجساد به پائین، بلافاصله و بدون فوت وقت اجساد به پزشکی قانونی یاسوج منتقل شود. کار تشخیص هویت جان باختگان در اسرع وقت و با همکاری پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری انجام خواهد شد تا اجساد هر چه سریعتر تحویل خانواده‌ها شود.

درخواست هلال احمر از عکاسان خبری/ روابط عمومی جمعیت هلال احمرهم در پست اینستاگرامی از خبرنگاران و عکاسان حاضر در صحنه سقوط هواپیما خواست از انتشار تصویر پیکرهای مسافران هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج خودداری کنند.» خودمان را جای خانواده جانباختگان بگذاریم چه کسی دوست دارد تکه‌های بدن پاره تنش را برای همیشه در حافظه فضای مجازی ثبت و ضبط کند.»

هیچ مسافری زنده نمانده است/ امیر کیومرث شرفی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی که در منطقه پادنا و در روستای دنگزلو حضوردارد دیروز گفت: نیروهای بومی منطقه که ادعا می‌کنند ردپایی در اطراف لاشه هواپیما دیده‌اند همزمان با تکاوران نیروی زمینی ارتش به محل سقوط رسیده‌اند. در حالی که تکاوران این موضوع را تأیید نمی‌کنند. باید توجه داشت که پس از سقوط هواپیما، در محل برف باریده و امکان ندارد که پس از دو روز با وجود بارش برف ردپایی مانده باشد که نشان دهد کسی زنده بوده است. هرگونه اظهار نظر درباره این موضوع پس از بررسی دقیق محل سانحه، لاشه هواپیما، پیکرهای مسافران و بررسی همه جوانب و احتمالات سانحه باید ازسوی کارشناسان صورت گیرد.

جان امدادگران درخطراست/ مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر هم گفت: با وجود آنکه به‌دلیل ریزش بهمن، جان امدادگران در خطر است، تلاش می‌کنیم انتقال پیکرها در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد. از صبح پنجشنبه نیزعملیات را با نیروهای بیشتری دنبال می‌کنیم. البته انتقال پیکرها کار سخت و دشواری است و جان امدادگران ما در کوهستان به‌دلیل بهمن‌هایی که در منطقه می‌آید در معرض تهدید است.
اما سعی می‌کنیم برای آرامش خانواده‌های عزادار انتقال اجساد در سریع‌ترین زمان اتفاق بیفتد. تدابیری برای انتقال اجساد از راه زمین نیز اندیشیده شده و با همکاری فدراسیون کوهنوردی، ۴ اسکی باز که از امدادگران جمعیت هم هستند در منطقه حضور دارند. همچنین مسیری را شناسایی کرده‌ایم که اگر انتقال پیکرها با بالگرد امکانپذیر نبود، هرچه سریعتر از راه زمینی، پیکرها را منتقل کنیم.

هواپیمای سانحه دیده منفجر نشده است/ سید علی وفایی مقدم، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد دیروزاظهارداشت: هواپیمای تهران - یاسوج بعد از برخورد با یکی از قله‌های دنا منفجر نشده و به سه تکه تقسیم شده است. بیشتر اجساد این سانحه هوایی قابل شناسایی بوده و فقط تعداد کمی از آنها قابل شناسایی نیستند.
البته کارهای مرتبط با آنها توسط پزشکی قانونی کشور انجام گرفته و بررسی آنها در حال نهایی شدن است.۵۱ تیم کوهنوردی و امدادرسانی در ارتفاعات دنا برای انتقال اجساد هواپیما وارد عمل شده‌اند که ۲۶ تیم مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۵ تیم مربوط به استان اصفهان است. این تیم‌ها در منطقه کوه گل و پاسگاه محیط زیست قرار دارند که اکنون در حال تلاش برای انتقال اجساد هستند. اگر بارش‌ها شدت بگیرد بدون شک امکان امدادرسانی و انتقال اجساد در شرایط حاد بارش‌ها وجود ندارد.

چهار امدادگر برای انتقال هر جسد/ مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: متأسفانه برخی اجساد زیر برف بوده و دمای هوا در آنجا اکنون به 30 درجه زیر صفر رسیده است. محل سقوط هواپیما یخ زده و وزش بادها نیز کار را برای ادامه فعالیت‌های امدادی و انتقال اجساد با مشکل مواجه کرده است. تاکنون هیچ جسدی به پایین انتقال داده نشده و احتمال پایین آمدن اجساد با توجه به شرایط کنونی بسیار ضعیف است.
هر چهار نفر از نیروهای امدادی باید یک جسد را به پایین حمل کنند که اگر شرایط بد هوایی ادامه پیدا کند متأسفانه انتقال اجساد تا روزهای آینده میسر نخواهد بود. شرایط در ارتفاعات دنا برای انتقال اجساد بسیار سخت بوده و هر لحظه بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود و نگرانی‌های فراوانی در حوزه امدادرسانی برای انتقال اجساد وجود دارد.

بازگشت بالگردهای هوانیروز به فرودگاه/ سرگرد جعفر طاهری، معاون فرهنگی و روابط عمومی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز ارتش نیز گفت: صبح چهارشنبه دو بالگرد هوانیروز ارتش اصفهان در منطقه سقوط هواپیما که با فرماندهی فرمانده هوانیروز اصفهان برای انجام عملیات اسلینگ (جابه‌جایی و انتقال اجساد توسط بالگرد و با استفاده از تورهای مخصوص) به پرواز درآمده بودند به فرودگاه بازگشتند.
با توجه به خطر ریزش بهمن، اجساد باید توسط تیم کاوشگر، از فاصله 30 متری قله پازن پیر به فاصله 200 متری پایین‌تر از قله منتقل شود و تا بالگردها برای انتقال پیکرها اقدام کنند. در چهارمین روز عملیات 2 هزار نفر از عوامل امدادی، نظامی و انتظامی، اجرایی و عملیاتی در منطقه سقوط حضور یافتند تا با قرار دادن اجساد در داخل کیسه‌های مخصوص، کار با سرعت بیشتری انجام شود.

انتقال تجهیزات موقت مخابراتی به منطقه/ عبدالحسین افتخاری، مدیر منطقه مخابرات کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: با توجه به تجمع بسیاری از نیروهای امدادی در منطقه عملیات جست و جو و شهر سی سخت و پیشگیری از بروز مشکل آنتن دهی تلفن همراه یک دستگاه واحد سیار شرکت مخابرات به این منطقه اعزام شده است. در چند روز گذشته به منظور تسهیل در سیستم آنتن دهی خطوط تلفن سعی شده مسیر ارتباطی از فرودگاه یاسوج تا شهر سی سخت و مناطق اطراف با افزایش ظرفیت خطوط تلفن تقویت شود تا مردم و گروه‌های عملیاتی با مشکل مواجه نشوند.
تمامی دست اندرکاران، تیم‌های عملیاتی، گشت مسیر، فیبرنوری و تیم‌های حوزه نگهداری سیستم‌های انتقال در مناطق بویراحمد، دنا و کل استان از ابتدای وقوع حادثه تا پایان عملیات در آماده باش کامل به سر می‌برند. کانکس سیار شرکت مخابرات به منطقه کوه گل سی سخت اعزام شده است که در صورت مواجه نشدن با مشکل در مسیر ارتباطی کار خود را آغاز می‌کند.

آمادگی پلیس برای انتقال اجساد/ سردار مهدی معصوم بیگی، رئیس پلیس اصفهان هم گفت: برای همراهی کاروان انتقال اجساد از سمیرم به یاسوج، آمادگی کامل داریم. نیروهای پلیس در پادنا مستقر شده و امنیت کمپ‌های امدادی را تأمین و برای تردد راحت تیم‌های امدادی جاده‌های منتهی به محل حادثه مسدود و اجازه تردد تنها به خودروهای امدادی داده می‌شود. برای انتقال اجساد از سمیرم به یاسوج و اسکورت آمبولانس‌ها آمادگی کامل داریم. نیروهای پلیس تا پایان عملیات در منطقه حاضر بوده و امنیت را تأمین می‌کنند.

16 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در «سی سخت»/ جلال پوران فرد، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم بیان داشت: ۱۶ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس همراه با ۳۶ تکنیسین اورژانس به سی سخت اعزام شدند.
این تعداد آمبولانس در صورت نیاز و کمبود آمبولانس کار حمل پیکرها و حوادث احتمالی و پشتیبانی و استقرار را در مسیر مواصلاتی به سی سخت انجام می‌دهند. 6 آمبولانس از پایگاه‌های استان در شبکه بهداشت سی سخت برای امداد‌رسانی از حوادث احتمالی روز چهارشنبه مستقر شدند و هشت آمبولانس از آمبولانس‌های پشتیبانی در محل قرارگاه دامنه کوه گل برای انتقال پیکرهای جانباختگان استقرار یافته‌اند. 2 آمبولانس نیز برای پوشش جاده‌‌ای سی سخت در محل حضور دارند.

بسته‌های انتقال یافته به پایین کوه جسد نیستند/ محسن مؤمنی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تعداد 32 قطعه بسته‌بندی شده به پایین انتقال یافتند اما همه آنها پیکر جانباختگان نیستند. روز چهارشنبه کوه را به دو قسمت تقسیم کردیم و چهار نفر از نیروها تعدادی از قطعات را به سمت بیده برده و 16 نفر از نیروها قطعات دیگر را به سمت سی سخت پایین آوردند.
عملیات انتقال پیکرها به سمت پایین آغاز شده است، اما شرایط آب و هوایی بسیار نامساعد و شرایط نقل و انتقال سخت است. با توجه به شرایط آب و هوایی قطعاً بالگرد نمی‌تواند در آن منطقه حضور داشته باشد، اما بالگردها آماده هستند تا زمانی که کوهنوردان به یک مکان مناسب برسند آنها را به پایین ببرند.

تحویل تعدادی از پیکرها به پزشکی قانونی/ محسن مؤمنی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تعدادی از پیکرهای اجساد جانباختگان هواپیمای تهران - یاسوج به دامنه کوه دنا منتقل شدند. این پیکرها پیش از ظهر چهارشنبه از ارتفاعات نُقُل به پایین انتقال یافت و به مراجع قانونی تحویل شد.

تمامی مسافران هواپیما در برخورد با کوه جان باخته‌اند/ جلال پورانفرد، رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: تعداد اجساد پیدا شده در محل سقوط هواپیمای یاسوج در ارتفاعات دنا 30 جسد بوده و 45 جسد صحت ندارد. امکان انتقال اجساد با توجه به شرایط کنونی در منطقه امکان پذیر نیست و همه مسافران در برخورد با کوه و سقوط، جان خود را از دست داده‌اند. اینکه ادعا می‌کنند تعدادی از مسافران زنده بوده و از سرما فوت کرده‌اند صحت ندارد و آن را رد می‌کنیم.

در جست و جوی جعبه سیاه
غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا درمجلس نیز گفت: جعبه سیاه هواپیما هنوز پیدا نشده است. با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه هنوز امکان انتقال هوایی پیکر جانباختگان نیز فراهم نشده است. شرایط انتقال زمینی نیز سخت است و تکاوران ارتش برخی پیکرها را به سمت پایین حمل می‌کنند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید