کوراندو 2018 علیه میتسوبیشی

کوراندو 2018 علیه میتسوبیشی

کوراندوی جدید با استفاده از یک موتور 2000 سی‌سی که توان تولید 150 اسب بخار قدرت و نیوتن‌متر گشتاور197 را دارد در ایران عرضه می‌شود که قدرتی مشابه ASX را در اختیار راننده قرار می‌دهد. جعبه دنده 6 سرعته اتومات سانگ‌یانگ که از نوع تیپ‌ترونیک بوده قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را در اختیار کاربر قرار می دهد ولی راننده هرچقدر هم تلاش کند لذت سواری ای‌اس‌ایکس مخصوصا از طریق پدال‌شیفترها را تجربه نمی‌کند. بهترین شتابی که می‌توان با کوراندو در گونه 0 تا 100 تجربه کند بین 13 تا 13.5 است در حالی‌که میتسو ASX در کمتر از 10 ثانیه به این سرعت می‌رسد.

کد خبر : ۵۱۱۱۹
بازدید : ۷۸۹۰

فرادید | ورود سری فیس‌لیفت سانگ یانگ کوراندو به بازار ایران را به مثابه قیام خودروساز کره ای علیه میتسوبیشی ASXدانست که همان رنج قیمت و کلاس خودرویی توانمند اما ناشناخته را معرفی کرده است. به تازگی، نماینده انحصاری سانگ یانگ کره جنوبی در ایران از فروش «كوراندو نیو فیس تیپ پرمیوم پلاس» آن هم با قیمت 214 میلیون تومان خبر داده است که به معنی هدف‌گذاری واردکننده برای سهم بازار مناسب کراس‌اوور کوچک میتسوبیشی است. این یعنی کوچکترین کراس‌اوور میتسو رقیب تازه‌ای پیدا کرده است که احتمالا سهم بازارش را با چالشی جدی روبرو می‌کند.

کوراندو 2018 علیه میتسوبیشی

به گزارش فرادید ، میتسوبیشی که با سری ASX از بدو ورود به ایران توانسته بیش از 5 هزار دستگاه فروش در ایران داشته باشد، مدت‌هاست توسط خودرو جدیدی تهدید نشده اما حالا سانگ‌یانگ می‌خواهد با عرضه فیس‌لیفت کوراندو این قاعده را به هم بزند. با این روند، میتسوبیشی ASX ضمن حفظ فاصله خود با دوقلوهای کیا هیوندای، تنها کوراندوی کره‌ای را برای ادامه موفقیت پیش روی خود می‌بیند. اما آیا بچه اوتلندرقادر به حفظ جایگاهش هست؟ و دیگر اینکه کوراندو چقدر قادر است با توجه افزایش شدید قیمتش، رقیب ژاپنی را از رده خارج کند؟

کوراندو 2018 علیه میتسوبیشی

برای ارائه پاسخی دقیق به این 2سوال، باید ابتدا ببینیم ارزش‌های این محصولات چه بوده و سانگ یانگ و میتسوبیشی چه ویژگی خاصی برای جلب نظر خریداران ایرانی دارند؟ کوراندو فعلا دست بالا را دارد. البته این فقط یک حدس است. بدون کمترین جانبداری باید گفت ویژگی‌های کوراندو فیس‌لیفت 2018 قابل تحسین است گرچه نقص‌های این محصول همچنان پابرجاست.

کوراندو 2018 علیه میتسوبیشی

این خودرو یکی از گزینه‌های متفاوت بازار است که نسبت به دیگر هموطنان کره‌ای از قبیل کیا هیوندای تفاوت‌های قابل توجهی دارد و آشکارا خشن‌تر است. ظاهر خودرو در گونه فیس‌لیفت زیاد تغییر نکرده اما به‌روز شده است. در کوراندو جدید چراغ‌های جلو، پروژکتورهای جلو، سپر، جلوپنجره و کاپوت تغییر کرده است اما در دیگر قسمت‌ها مانند بخش عقبی همه‌چیز بدون تغییر باقی‌مانده است. همچنین مجموعهٔ جدیدی از رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی هم در فهرست به‌روزرسانی‌های بیرونی این خودرو قرار دارند. فضای داخلی هم با برخی بهبودها همراه شده تا در مجموع سانگ یانگ پکیج بهتری را به خریداران کوراندو تحویل دهد.

کوراندو 2018 علیه میتسوبیشی

میتسوبیشی با وجود حضور 8 ساله در این کلاس با همین استایل و بدنه، ابدا هراسی از کوراندو ندارد و همین امسال تنها در دو بازار آمریکا و اروپا حدود 75 هزار دستگاه فروش داشته است که آمار قابل توجهی است. نسل سوم میتسوبیشی ASX برای آن دسته از کسانی خلق شده که مایل نیستند مقولاتی چون فضا، عملی و مقرون‌به‌صرفه بودن را در یک خودرو قربانی دینامیک رانندگی و قدرت آفرود کنند. به‌روزرسانی‌هایی که در نسل فعلی ای‌اس‌ایکس صورت پذیرفته است ظاهر تهاجمی آن را به چراغ‌هایی شفاف‌تر و جلوپنجره‌ای پهن‌تر مجهز نموده است. ضمن آنکه، کاربرد ماهرانه کروم در جای‌جای بدنه ظاهر گیراتر و جذاب‌تری را برای آن به ارمغان آورده است. در درون دهانه گلگیرها، رینگ‌های آلومینیمی 18 اینچی جای گرفته‌اند که لاستیک‌هایی از جنس یوکوهاما و به ابعاد 215/60 آن‌ها را پوشانده است و کاملاً نیز، با قد و قامت این کراس‌اوور ژاپنی تناسب دارند.

ممکن است ASX در بحث کابین قافیه را به کوراندو ببازد چرا که اتاق این کره‌ای جوان خطوط شاداب‌تری دارد. در داخل کوراندو 2018 صفحه آمپر از نو طراحی شده که امکان انتخاب شش رنگ مختلف را به راننده می‌دهد، غربیلک فرمان تغییر کرده و یک صفحه‌نمایش 7 اینچی هم برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو ارائه شده است. این در حالی است که فرم کابین ASX همچنان با نمونه 2012 یکسان است. البته برخی کارشناسان معتقدند فرم مملو از خطوط و رنگ کوراندو نیو فیس بعد از مدتی خسته کننده می‌شود و نقطه قوت کابین میتسوبیشی همین سادگی و اصالت طراحی‌اش است اما خب، نمی‌توان به بهانه سادگی محصولاتی قدیمی را به مخاطب قالب کرد. کاری که میتسوبیشی در آن استاد است ولی می‌خواهد آن را کنار بگذارد!

در بخش گنجایش این میتسوی کوچولو است که به لطف مهندسی جادویی ژاپنی‌ها علیرغم طولی کمتر که حدودا 15 سانتی‌متر است، فاصله بین دو محور بیشتر و صندوق بزرگتری را عاید مالکانش می‌کند. فضای سر برای سرنشینان کوراندو گرچه بیشتر است اما اتاق باریک‌تر کوراندو در مقایسه با ASX باعث شده تا این خودرو به سختی 5 سرنشین را در سفرهای طولانی در خود جای دهد در حالی که سفر با ASX جادر، تجربه‌ای فراموش نشدنی است. فاصله بین 2 محور به ترتیب برای میتسو و سانگ‌یانگ 2.67 و 65.2 متر است. طول، عرض و ارتفاع دو خودرو هم به ترتیب برای ASX و کوراندو معادل 4.29، 1.77، 1.65 و 4.41، 1.55 و 1.67متر است.

در بخش موتور و فنی دو خودرو وضعیت مشابهی دارند گرچه وزن سبک‌تر (حدود 300 کیلوگرم) و هماهنگی بیشتر موتور و گیربکس باعث شده تا میتسو ASX رقیب کره‌ای را در بخش هندلینگ به راحتی از میدان به در کند. نسبت نیرو به وزن برای میتسو کمتر از 9.5 کیلوگرم در ازای هر اسب بخار می‌رسد در حالیکه این نسبت برای کوراندو بیش از 11 کیلوگرم به ازای هر اسب است که آشکارا در شتاب ثانویه، کشش جاده‌ای و سرعت‌های بالا دردسرساز می‌شود.

کوراندوی جدید با استفاده از یک موتور 2000 سی‌سی که توان تولید 150 اسب بخار قدرت و نیوتن‌متر گشتاور197 را دارد در ایران عرضه می‌شود که قدرتی مشابه ASX را در اختیار راننده قرار می‌دهد. جعبه دنده 6 سرعته اتومات سانگ‌یانگ که از نوع تیپ‌ترونیک بوده قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را در اختیار کاربر قرار می دهد ولی راننده هرچقدر هم تلاش کند لذت سواری ای‌اس‌ایکس مخصوصا از طریق پدال‌شیفترها را تجربه نمی‌کند. بهترین شتابی که می‌توان با کوراندو در گونه 0 تا 100 تجربه کند بین 13 تا 13.5 است در حالی‌که میتسو ASX در کمتر از 10 ثانیه به این سرعت می‌رسد.

کوراندو 2018 علیه میتسوبیشی

یکی از ویژگی‌های خوبی که باید هر کراس‌اوور خانوادگی داشته باشد، توانایی آفرود است که به کار خانواده‌های طبیعت دوست ایرانی بسیار می‌آید. خوشبختانه هم کوراندو و هم ASX موارد خوبی در زمینه آفرود نرم و طبیعی هستند. کوراندو در کنار سیستم چهار چرخ متحرک از شاسی مستحکمی سود یم‌برد که در کنار فنربندی و موتور رانندگی متعادل و روانی را عاید سرنشینانش می‌کند. میتسو اما زیر این ظاهر نرم و نه چندان خشن، یک خودروی اسپورت واقعی است که در مسیرهای آفرود قدرت مانور خوبی دارد و تعادل بالایی را در پستی و بلندی‌ها از خود بروز می‌دهد. گیربکس CVT این ژاپنی کوچولو با قابلیت تعویض دستی در شش مرحله در کنار اسپورت مود و اهرم تعویض دنده روی فرمان کمک می‌کند تا راننده سریعا بتواند از طریق یک دکمه حالت دیفرانسیل جلو را به حالت دو دیفرانسیل تبدیل کند و لذت بالایی را به عشاق آفرود بچشاند. کوراندو هم قابلیت حرکت به صورت 4 چرخ محرک را دارد و کار راه بنداز است گرچه کیفیت و کارکرد آن به چابکی میتسو نیست.

کوراندو 2018 علیه میتسوبیشی

در بخش آپشن برد با کوراندو است. این محصول کره‌ای 10 کیسه هوای ایمنی دارد. فرمان برقی و استارت دکمه‌ای از جمله ویژگی های فنی نیوکوراندو به شمار می روند. در عین حال امکاناتی نظیر کروز کنترل، پوشش چرم صندلی و فرمان، سیستم پخش با 6 بلندگو و آمپلی فایر، تنظیم برقی صندلی در 6 حالت، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو، گرم کن فرمان، نمایشگر پیشرفته با کامپیوتر سفری چندگانه، سانروف برقی و سیستم ورود بدون کلید به داخل خودرو از جمله امکانات کوراندو هستند. میتسو هم ایربگ کمتر و هم آپشن‌های قدیمی‌تری دارد.این بین داشتن سیستم صوتی حرفه‌ای راکفورد فوستیج با قابلیت پخش MP3 و DVD با ظرفیت 6 سی‌دی، شش اسپیکر و 2 تیوتر وساب‌ووفر کمک کرده تا ASX با بهترین کیفیت برای سرنشینان موسیقی را پخش کند.

نتیجه نهایی

به نظر می‌رسد خریداران ایرانی اگر بین آپشن و کیفیت سواری، روی مورد دوم تاکید کنند حتما سراغ ASX می‌روند ولی خب خیلی‌ها هم هستند که آپشن را عزیزتر از جان می دانند. شما جزو کدام دسته‌اید؟ کوراندو طبعا باب میل آنها است که در کلاس کامپکت، سراغ تیوولی می‌روند. میتسوبیشی اما خودرویی است که ماندگاری بیشتر، لذت رانندگی بالاتر و کارکرد جذابتری دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید