کدام داور ایرانی مقابل رئیس فیفا قضاوت می‌کند؟

هشتاد و ششمین دربی فوتبال پایتخت در شرایطی پنج‌شنبه هفته جاری (دهم اسفندماه) برگزار می‌شود که حال و هوای آن با بازی‌های گذشته متفاوت خواهد بود.

کد خبر : ۵۱۳۲۱
بازدید : ۱۰۲۲
هشتاد و ششمین دربی فوتبال پایتخت در شرایطی پنج‌شنبه هفته جاری (دهم اسفندماه) برگزار می‌شود که حال و هوای آن با بازی‌های گذشته متفاوت خواهد بود.

جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به همراه چند نفر دیگر از جمله مارکو فان‌باستن ستاره افسانه‌ای تیم‌ملی هلند و باشگاه میلان ایتالیا در استادیوم آزادی این بازی را از نزدیک تماشا خواهند کرد. این یک فرصت ویژه برای مدیران فوتبال ایران خواهد بود تا در مورد مشکلات و مسائل کلان فوتبال کشور با رئیس فیفا مذاکره و از وی طلب کمک کنند.
اما یکی از موضوعاتی که همیشه برای دربی مهیج ایران حساس و گاهی نیز بحث‌برانگیز شده انتخاب داور این مسابقه است. بعد از حضور موفق محمد فنایی کمک داور کشورمان در فینال جام‌جهانی ۱۹۹۴ که بین تیم‌های برزیل و ایتالیا برگزار شد، داوری کشورمان در این مسابقات نماینده‌ای نداشته است. اما پیش‌بینی می‌شود شانس علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان برای حضور در جام‌جهانی روسیه بالا باشد.

به‌دلیل حضور رئیس فیفا در استادیوم آزادی برخی از پیشکسوتان داوری کشورمان پیشنهاد دادند که دربی ۸۶ را فغانی قضاوت کند تا خود را به اینفانتینو تحمیل کند اما این داور از این پیشنهاد استقبال نکرده است. علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشور در گفت‌وگو با «ایسنا» وعده داد اگر از داوران جوان در این دربی استفاده شود دیده می‌شوند: «نمی‌دانم به چه کسی این مسوولیت واگذار خواهد شد اما به دلیل حضور ریاست فیفا و تماشای این دیدار، به کمیته داوران توصیه کردم که داوران جوان را انتخاب کنند تا دیده شوند.» این در شرایطی است که در کنار نام فغانی از موعود بنیادی‌فر نیز به‌عنوان گزینه قضاوت دربی نام برده شده است.

فقط فغانی
علی خسروی کارشناس داوری کشورمان معتقد است که بازی پرسپولیس و استقلال فقط توسط فغانی اداره می‌شود و داور دیگری نمی‌تواند آن را سوت بزند. او در این خصوص به خبرگزاری تسنیم گفته: «همیشه موافقم که داور دربی مثل داور ال‌کلاسیکو تکراری نباشد.
اگر من بودم، به ترتیب حسین زرگر، اشکان خورشیدی، محمدحسین زاهدی‌فر، موعود بنیادی‌فر، سیدمهدی سیدعلی، رضا کرمانشاهی و جوان اول داوری، پیام حیدری را کاندیدای قضاوت دربی هشتاد و ششم می‌کردم، اما این را یادتان نرود که فان باستن و اینفانتینو در تهران هستند و ما مقابل آنها باید قدرت‌نمایی کنیم و به همین خاطر علیرضا فغانی بهترین گزینه است.

شما اگر یک بیزینس راه بیندازید، بهترین لباس‌تان را در ویترین قرار می‌دهید. ما دو هدف داریم، یکی اینکه اینفانتینو ببیند که پنجمین دربی بزرگ جهان را یک داور اهل شهرری به همراه دو کارمند معمولی شهرداری و یک معلم ورزش قضاوت می‌کند. خیلی از داوران بزرگ دنیا سرمایه‌دار هستند و روی سرمایه‌شان قضاوت می‌کنند، اما حقوق ماهانه این چهار نفر شاید روی هم ۱۵ میلیون تومان هم نباشد.
هدف دوم هم اینکه اینفانتینو به مسوول داوری فیفا و رئیس کمیته داوران فیفا بگوید که برای بازی‌های پرتماشاگر جام‌جهانی فغانی را بگذارید، چون او مقابل صد هزار تماشاگر سوت زده است. ما باید قدرت تیم داوری‌مان را به رخ اینفانتینو و جهان بکشیم و بگوییم که فغانی متخصص بازی‌های پرجمعیت است.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید