نکاتی درمورد نابغه فیزیک که نمی‌دانستید!

نکاتی درمورد نابغه فیزیک که نمی‌دانستید!

بی‌شک نام استیون هاوکینگ در کنار نام آلبرت انیشتین تا قرن‌ها در مباحث علمی مطرح خواهد شد. او یکی از بزرگترین نوابغ فیزیک تمام دوران است. زندگی او جزئیات جالبی دارد که به احتمال فراوان نمی‌دانید.

کد خبر : ۵۱۳۳
بازدید : ۴۳۴۲۵
نکاتی در مورد نابغه فیزیک که نمی‌دانستید!

فرادید | بی‌شک نام استیون هاوکینگ در کنار نام آلبرت انیشتین تا قرن‌ها در مباحث علمی مطرح خواهد شد. او یکی از بزرگترین نوابغ فیزیک تمام دوران است. زندگی او جزئیات جالبی دارد که به احتمال فراوان نمی‌دانید.

به گزارش فرادید*، هاوکینگ توانسته با کمک کتاب‌های بی‌نظیرش چون «جهان در پوست گردو» مسائل عمیق نجومی را در اختیار مردم عادی قرار دهد. جایگاه مباحث مطرح شده از جانب هاوکینگ در کنار مباحث دیگر بزرگان علم فیزیک است.

زندگی یک نابغه اما همیشه هم در اوج نیست. در ادامه با پنج نکته از زندگی هاوکینگ آشنا خواهید شد.

1. نمرات او در امتحانات مدرسه متوسط بود
اگر هاوکینگ امروز در مورد مسائل فیزیک صحبت کند، بی‌شک ما نیمی از حرف‌هایش را متوجه نمی‌شویم، اما دورانی که او در مدرسه درس می‌خواند، نمراتش در بهترین حالت در حد متوسط بود! اما خوشبختانه معلم‌هایش توانستند استعداد استیون را درک کنند و او را برای آزمون بورسیه دانشگاه آکسفورد آماده کنند. نمره او در آن آزمون خیره کننده بود.

2. اعضای خانواده استیون کمی عجیب بودند!
والدین استیون فقیر بودند، اما در خانه‌ای نسبتا بزرگ و به هم ریخته زندگی می‌کردند. اتومبیل آن‌ها یکی از تاکسی‌های اوراقی لندن بود. همه آن‌ها در سکوت کامل شام می‌خوردند، زیرا هنگام غذا خوردن کتاب هم می‌خواندند. آن‌ها در زیرزمین خانه‌شان زنبور نگه می‌داشتند و حتی در گلخانه مشغول آتش‌بازی می‌شدند.

3. موفقیت او پس از تشخیص بیماری‌اش حاصل شد
هاوکینگ پیش از آنکه بیماری‌اش تشخیص داده شود، دانش‌آموز متعهدی نبود. او در آن دوران تنها روزی یک ساعت درس می‌خواند. او در جایی گفته است: «پیش از آنکه بیماری‌ام تشخیص داده شود، از زندگی خسته شده بودم.» خبر تشخیص بیماری سبب شد تا هاوکینگ سال‌های باقیمانده‌ی عمرش را صرف تحقیق و پژوهش کند.

4. او می‌گوید سفر در زمان ممکن است
هاوکینگ از اظهار نظرات احساسی و غیرعادی در مواجهه با علم فیزیک و کیهان‌شناسی ترسی ندارد. او گفته که انسان‌ها روزی می‌توانند در سیاره‌ای دیگر سکنی گزینند و حتی سفر در زمان هم شدنی است. البته هاوکینگ در مقوله سفر در زمان تنها به اظهار نظر اکتفا نکرده و سه نظریه‌ی کلی در این ارتباط را نیز مطرح کرده است.

5. او از قدرت هوش مصنوعی باخبر است
انقلابی از جنس ربات یکی از اتفاقات رایج داستان‌های علمی - تخیلی است، اما هاوکینگ معتقد است که این اتفاق کاملا محتمل است. هاوکینگ حتی به توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی هشدار داده که مراقب مسائل جانبی گسترش هوش مصنوعی باشند. او در مورد هوش مصنوعی چنین می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند بزرگترین اتفاق تاریخ بشر بشد، و البته آخرین.»

منبع: (All About History (31
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    نویسنده در زمینه فیزیک بسیار بی اطلاع است .هاوکینگ کجا اینشتن کجا .همین الان هاوکینگ بین ده فیزیکدان برتر نیست.هاوکینگ فیزیکدان بزرگ و البته بسیارمشهوری است

  • ناشناس ارسالی در

    نویسنده خیلی جدی گرفته اونو انگشت کوچک انیشتین هم نیست

  • ناشناس ارسالی در

    هاوکینگ شهره عام است اما در میان دانشمندان فیزیک برجسته نیست .هم اکنون هینگز کاشف بوزن هینگز یک سر و گردن بالاتر از هاوکینگ است .

  • رضا ارسالی در

    این آدم به نظر شما یک نابغه است اما او یک منکر خداست و کسی که خدا را با این همه نمود انکار می کند یک ابله تمام عیار است نه یک نابغه

  • لونا ارسالی در

    «در پوست گردو» یک اصطلاح است به معنی «مختصر و مفید»
    جهان در پوست گردو یعنی جهان به طور مختصر و مفید

  • ناشناس ارسالی در

    اون عكسي كه از اينشتين گذاشتيد عكس طنز هست! به نوشته هايي كه مثلا روي تخته نوشته توجه نمي كنيد؟!

  • فرهاد ارسالی در

    اگر آقای انیشتین نظریه نسبیت عام رو ارائه کرد... آقای هاوکینگ با استفاده از این نظریه، پدیده انفجار بزرگ رو بیان کرد... اگر آقای انیشتین با توضیح اثر فوتوالکتریک تونست تناقض فیزیک کلاسیک رو برطرف کنه و جایزه نوبل رو دریافت کنه، آقای هاوکینگ هم با توضیحی که در مورد تابش سیاهچاله داشت تناقض فیزیک کلاسیک رو در این مورد برطرف کرد... ضمن اینکه به علل انبساط کیهان دست یافت (افت و خیزهای کوانتومی)... و به بسط تئوری کوانتومی گرانش کمک زیادی کرده است.... با این تفاصیل به نظر من نویسنده بیراه نگفته.... استفان هاوکینگ میتونه در حد انیشتین باشه...

  • ناشناس ارسالی در

    به قول دوستمون از آلمان اصلا" این دو تا رو مقایسه نکنید انگلیسی ها همیشه از اینکه کسی مثل اینشتین نداشته اند یا اینشتین انگلیسی نبوده کلافه بوده اند بعضی وقتا هم کسی مثل آرتورادینگتون رو علم میکنن که ما هم بالاخره بلدیم

  • ناشناس ارسالی در

    در حال حاضر، بالاتر از انشتین است. یک دانشمند تمام عیار. نظراتی که دوستان داده اند، نظر کارشناسی نیست بلکه پرت و پلاگویی های کوته فکرانه و تنگ نظرانه است. البته ما در ایران به اینگونه تفکرات عادت کرده ایم.

  • Alireza Shafieian ارسالی در

    وقتی که یک نفر به عنوان یک فیزیک دان رو قراره بشناسم، نه به عکسش ونه به زندگی خصوصیش کار ندارم.
    ولی حرفهایش را باید گوش کرد تا فهمید وشاید باید علاجی را پیشه کرد.

  • پدرام ارسالی در

    آقا این عکس رو عوض کنید . نوشته های روی تابلو سیاه مسخره است. !!

  • ناشناس ارسالی در

    به نظرم باز طبق معمول اصل رو رها کردیم و افتادیم دنبال اینکه کی از کی بالاتره!

  • ناشناس ارسالی در

    به عقيده بنده نبوغ تا اندازه زيادى اكتسابى است نبوغ يك توازن بين مطالعه و تفكر است كه بصورت هدفمندى در ذهن طراحى مى شود بنابراين جاى تعجب نيست كه عموما افرادى كه نابغه خطاب مى شوند از قشر متوسط تحصيلى هستند

  • ناشناس ارسالی در

    ما ایرانی ها بزرگ و کوچک با سواد وبیسواد اینشتن و هاوکینگ و ادیسون و تسلاو.....را در جیب میگذاریم و خیلی راحت در مورد همه قضاوت وتز میدهیم بدون اینکه کوچکترین تخصصی و علمی در مورد انها داشته باشیم

  • ناشناس ارسالی در

    انگلیسیها اینشتین نداشتند این مزخرفات چیه می نویسید ؟! پل دیراک و نیوتون انگلیسی نبودند ویلیام دوسیته و خیلیهای دیگه انگلیسی نبودند ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید