ترس از ارتفاع را چگونه از بین ببریم؟

کمپانی توسعه نرم‌افزاری لیتوانیایی به نام تله‌سافت‌اس (TeleSoftas) به کمک نرم‌افزار واقعیت مجازی کودک درون VR Inner Child به درمان ترس‌هایی از این دست پرداخته است.

کد خبر : ۵۱۴۳۲
بازدید : ۲۷۸۹
ترس از ارتفاع شما را آزار می‌دهد؟ نظرتان راجع به درمان این ترس با رفتن به بالای بلندترین آسمان‌خراش همپشایر غربی، مرکز تجارت جهانی نیویورک چیست؟ بنا بر روش درمانی به نام «درمان با روش مقابله»، این سناریو‌ی ترسناک می‌تواند در حقیقت یکی از بهترین روش‌های درمان ترس از ارتفاع باشد.
کمپانی توسعه‌ نرم‌افزاری لیتوانیایی به نام تله‌سافت‌اس (TeleSoftas) به کمک نرم‌افزار واقعیت مجازی کودک درون VR Inner Child به درمان ترس‌هایی از این دست پرداخته است.

این تجربه واقعیت مجازی از یک شبیه‌سازی به شدت واقعی بهره‌مند است که در آن بیمار با یک آواتار از کودکی خودش به‌طور مجازی مواجه می‌شود، که زیر نظر یک تراپیست او را در این صحنه گیج‌کننده روی پشت‌بام راهنمایی می‌کند. این نرم‌افزار کودک درون با بیمار تعامل دارد و به‌ آرامی برای مقابله با یک ترس خاص مثل ترس از ارتفاع به او کمک می‌کند.
این کار به کمک کودک درون بیمار انجام می‌شود. مدیر بخش تکنولوژی تله‌سافت‌اس گفته است: هنگامی که با کودک درون ارتباط می‌گیریم، اعتقادات عمیق‌ فرد را که در زمان کودکی و قبل از رشد کامل گیرنده‌های حیاتی او شکل گرفته است به چالش می‌کشیم.
تراپیست در طول این تجربه استرس بیمار را به‌طور دقیق زیر نظر دارد و می‌تواند با توجه به آنها آواتار را کنترل کند. زیر نظر داشتن درجه استرس فرد علاوه‌بر خود دستگاه واقعیت مجازی به کمک سنسورهایی که دور مچ بسته می‌شوند اندازه‌گیری می‌شود. از پارامترهایی که برای این کار بررسی می‌شوند می‌توان به حرکت مردمک چشم، ضربان قلب، تنفس و دمای سطح پوست اشاره کرد.
با بررسی این پارامترها فرد در یک بازه‌ زمانی مشخص تا محدوده‌ توانش پیش برده می‌شود و با ترس‌هایش مواجه می‌شود. این کار به کمک سیستمی مانند بازی انجام می‌شود که به بیمار کمک می‌کند هر بار بهتر از قبل ظاهر شود.

این تکنولوژی هنوز روی بیماران امتحان نشده است تا تاثیرگذاری آن به‌طور قطع مشخص شود، اما تئوری آنالیز که این تکنولوژی بر اساس آن ساخته شده است سال‌های متمادی است که برای درمان ترس‌های مختلف و بیماری‌های روانی استفاده می‌شود. واقعیت مجازی کودک درون در حال حاضر نمونه اولیه‌ای است که پتانسیل موجود در همراه شدن متخصصان تکنولوژی و پزشکی را به نمایش می‌گذارد.
با همراه شدن دانش این دو رشته صنعت بهداشت و درمان قطعا به چالش کشیده خواهد شد. پیش‌نمایشی از این تجربه چند روز دیگر در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ MWC در بارسلونای اسپانیا رونمایی خواهد شد. حتی اگر ترس از ارتفاع ندارید جالب است بدانید تجربه‌های چالشی واقعیت مجازی دیگری شامل ترس از فضاهای باز و بسته، ترس از صحبت در برابر جمعیت و ترس از عنکبوت‌ها به این محصول اضافه خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید