چگونه هدایای سال نو را به یادماندنی کنیم؟

چگونه هدایای سال نو را به یادماندنی کنیم؟

پیام محجوبی، کم‌کم شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار خود را برای ارسال هدایای سال نو برای مشتریان، شرکا و فروشندگان مواد اولیه و کالا آماده می‌کنند.

کد خبر : ۵۱۵۵۴
بازدید : ۱۶۷۱
اینتر پرینیر | پیام محجوبی، کم‌کم شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار خود را برای ارسال هدایای سال نو برای مشتریان، شرکا و فروشندگان مواد اولیه و کالا آماده می‌کنند. اینکه هدیه مناسب چیست و چه چیزی باید خریده شود، می‌تواند برای فرد تصمیم‌گیرنده سبب استرس و اضطراب شود. بهترین راه آن است که هدیه‌ای ارسال کنید که غیرشخصی بوده و ارتباطی با خصوصیات فردی دریافت‌کننده نداشته باشد.
چگونه هدایای سال نو را به یادماندنی کنیم؟
به یاد داشته باشید هر خطایی در این زمینه می‌تواند به سابقه برند تجاری شما و شرکا آسیب جدی وارد کند. بسته‌بندی‌های اصلی هدایای خریداری شده معمولا متناسب با اهدافی که می‌خواهیم با ارسال هدیه به آنها دست یابیم، نیستند، مخصوصا زمانی که قصد داریم به نکته خاصی اشاره کنیم و ارتباط تجاری خود را با دریافت‌کننده گسترش دهیم. باید آنها را بعد از خرید با کاغذ و جعبه‌های هدیه که اشاره به برند شما دارند، بسته‌بندی کنید.

۱- هدیه‌ای را انتخاب کنید که بیانگر ارزش کالای شما باشد
اگر ارزش‌های سازمان شما با ارزش‌های نهادهای خاص اجتماعی همسو یا در جهت حمایت از سازمان‌های دانش‌بنیان باشد، هدایای شما باید دقیقا این ارزش‌ها را منعکس کند. بنابراین اگر سازمان شما حامی محیط زیست و حیوانات است هدیه باید اشاره‌ای به حمایت از منابع محدود زیست محیطی داشته باشد. اگر شرکت در یک منطقه کوچک جغرافیایی فعالیت می‌کند، هدیه باید از هنر آن منطقه الهام بگیرد. بنابراین اولین پرسش افرادی که در زمینه تهیه هدایای تجاری فعالیت می‌کنند، باید درباره ارزش‌های سازمان شما و پیغامی که می‌خواهید توسط این هدیه ارسال کنید باشد، در غیر این‌صورت متصدی بسته‌های تبلیغاتی خود را عوض کنید.

۲- هدایای خود را خاطره‌ساز کنید
بنابر تحقیقات انجام شده از دریافت‌کننده‌های هدایای خاطره‌ساز و به یادماندنی، ۳۳ درصد از دریافت‌کننده‌ها تمایل دارند که با ارسال‌کننده‌ها تماس بگیرند و ۲۲ درصد حس می‌کنند که این هدایا بر رفتار آنان تاثیر گذاشته است. اما چه عواملی سبب می‌شود که یک هدیه به یادماندنی شود؟ در یک کلام آنچه هدیه را ماندگار می‌کند، داستانی است که پشت انتخاب آن وجود دارد. داستان‌های بسیار ساده مانند «این هدیه را به این دلیل برای شما انتخاب کردم که...» یا «ما این محصول را زمانی انتخاب کردیم که...» یا «امسال به محصول جدیدی دست می‌یابیم زیرا...». این داستان‌ها در ذهن‌ها باقی می‌مانند حتی مدت‌ها پس از دریافت هدیه و استفاده از آن.

۳- حداقل یک مورد غیر خوراکی و غیر مصرفی به هدایای خود اضافه کنید
بنابر نظرسنجی صورت گرفته، یک یا دو مورد هدیه غیر‌خوراکی تا ۳۰ درصد ماندگاری در ذهن را افزایش می‌دهد. به این فکر کنید که چه چیزی می‌تواند پس از هیجانات اولیه ناشی از دریافت هدیه، در محل کار باقی بماند. به عنوان مثال یک تراریوم کوچک (جعبه‌های شیشه‌ای برای نگهداری گیاهان) برای اتاق‌های استراحت، یک زیر لیوانی مناسب برای اتاق‌های مخصوص جلسات هیات‌مدیره، یا یک حوله مخصوص و ویژه. این گونه هدایا با طول عمر زیاد، برای مدت‌ها در اتاق و ذهن استفاده‌کننده باقی می‌ماند.

۴- برای هدیه خود به مقدار کافی و مناسب هزینه کنید
به مقداری برای هدیه خود هزینه کنید که همه دریافت کننده‌ها راضی و برداشت مناسبی از شما داشته باشند. هر چند که توقعات از هدیه تا حد زیادی به نوع کسب و کار و منطقه جغرافیایی بستگی دارد. به عبارت دیگر گاهی مجبور می‌شوید برای یک منطقه جغرافیایی بیشتر از منطقه دیگر هزینه کنید.

۵- لوگوی شرکت را روی بسته‌بندی بزنید نه روی هدیه
هر چند که درج لوگو و نام تجاری سازمان روی هدیه روش موثری در بازاریابی است و سبب می‌شود دریافت‌کننده هدیه، هر بار که به آن نگاه می‌کند به شرکت فرستنده بیندیشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد این عمل تا ۳۰ درصد از رضایتمندی دریافت‌کننده می‌کاهد.

۶- هدایای نقدی بهترین گزینه نیستند
یکی از مهمترین نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ۸۳ درصد از دریافت‌کنندگان هدایا یک هدیه مفید و منحصربه‌فرد را به پول نقد، کارت هدیه و کارت اعتباری خرید ترجیح می‌دهند. بنابراین به هدایایی فکر کنید که مشتریان شما هرگز برای خود نمی‌خرند.

۷- هنگام تهیه هدیه مدیران را فراموش نکنید
به یاد داشته باشید که مدیران رده بالای سازمان هم جزو افرادی هستند که هدایا را ارزیابی کرده و درصورتی که به مذاق آنان خوش بیاید قدردانی می‌کنند و حتی نقش بیشتری نسبت به اعضای دیگر سازمان در قبال نام تجاری کالای شما ایفا می‌کنند. در واقع اعضای هیات‌مدیره هنگام دریافت هدیه واکنش‌های بیشتری نسبت به مدیرعامل، مدیران اجرایی و کارمندان دارند. البته نیازی نیست زمان زیادی برای آنان صرف کنید فقط در لیست خود فراموششان نکنید هر چند که برخورد زیادی هم با آنها نداشته باشید.

۸- از یک نوشته شخصی برای تقویت روابط استفاده کنید
یک نوشته ساده به همراه هدیه، می‌تواند مشتری را از نقش خود در موفقیت سازمان مطلع و مطمئن سازد و او را در برقراری ارتباط با سازمان مصمم‌تر می‌سازد.

۹- از موقعیت جغرافیایی و ارزش‌های حاکم بر آن مطلع شوید
اگر بازار هدف شما، منطقه‌ای خاص از یک کشور است، یا از هدایای لوکس با تفاوت اندک برای یک کشور ارسال می‌کنید، زمانی را برای مطالعه فرهنگ و معنی که ممکن است هدیه شما در آن منطقه بدهد اختصاص دهید. زیرا هر منطقه فرهنگ و رفتارهای مختص به خود را دارد.
به عنوان مثال یک هدیه که جنبه طنز و فکاهی داشته باشد ممکن است در یک منطقه مورد استقبال قرار گیرد اما در منطقه دیگر نتیجه معکوس بدهد. همین موضوع در رابطه با هدایای دیگر مثل هدایای خوراکی صادق است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید