تجاوز به زنان در پراید شیشه دودی

پرونده تعرض دو پسر جوان به ١٧ زن در غرب پايتخت كه به «تجاوز در پرايد شيشه دودي» مشهور شده بود، براي رسيدگي به دادگاه ارسال شد.

کد خبر : ۵۱۶۷
بازدید : ۵۰۱۳
پرونده تعرض دو پسر جوان به ١٧ زن در غرب پايتخت كه به «تجاوز در پرايد شيشه دودي» مشهور شده بود، براي رسيدگي به دادگاه ارسال شد.

فرستادن پرونده متهمان به شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران پس از آن صورت گرفت كه پليس دو همدست ديگر متهمان را نيز دستگير كرد. با اين حال هنوز هيچ كدام از شاكيان، آنها را به عنوان متجاوز شناسايي نكرده‌اند.

قاضي اصغرزاده، رييس شعبه ٨ دادگاه كيفري استان تهران كه رسيدگي به پرونده را بر عهده دارد درباره آخرين جزييات آن گفت: «از ١٧ زني كه تاكنون متهمان را شناسايي كرده‌اند، پنج نفر از آنها به جرم آزار و اذيت و ١٢ نفر ديگر نيز به جرم سرقت طلا و جواهرات و ضرب و شتم از آنها شكايت كرده‌اند. به تازگي دو همدست متهمان نيز دستگير شده‌اند كه يكي از آنها در سرقت‌ها همراه‌شان بوده اما تاكنون هيچ يك از شاكيان او را به عنوان متجاوز شناسايي نكرده‌اند.

متهم چهارم نيز مالخر اشياي سرقتي است كه به خريد اموال اعتراف كرده است.»

قاضي اصغرزاده همچنين با اشاره به رسيدگي خارج از نوبت پرونده در شعبه هشتم از صدور حكمي سنگين براي متهمان در صورت اثبات جرم خبر داد. اتهام دو متهم رديف اول پرونده آزار و اذيت پنج زن، سرقت طلا و جواهرات و ضرب و شتم قربانيان است. آنها دو پسر ٢١ و ٢٥ ساله هستند كه تا قبل از دستگيري در ارديبهشت امسال، سوار بر يك دستگاه پرايد مشكي با شيشه‌هاي دودي، در خيابان‌هاي غرب تهران پرسه مي‌زدند و پس از سوار كردن زنان و دختران تنها به عنوان مسافركش، آنها را با قمه و چاقو تهديد و در داخل ماشين مورد آزار و اذيت قرار مي‌دادند و در خيابان‌هاي متروك رها مي‌كردند.

شمارش معكوس دستگيري آنها از هفتم فروردين امسال با شكايت يكي از قربانيان آغاز شد. در اين روز دختري ٢٢ ساله به پايگاه شانزدهم پليس آگاهي پايتخت مراجعه و از تجاوز دو سرنشين يك دستگاه پرايد شيشه دودي به خود شكايت كرد.

او به كارآگاهان گفت: «شامگاه ششم فروردين از محل كارم در يك مانتوفروشي در ميدان هفت تير بيرون آمدم. مي‌خواستم به خانه‌ام در خيابان گرگان بروم. منتظر تاكسي بودم كه يك پرايد مشكي با شيشه‌هاي دودي جلويم توقف كرد. فكر كردم مسافركش است. كنار دست راننده هم يك پسر جوان نشسته بود. من هم سوار ماشين شدم اما هنوز مسافت چنداني طي نكرده بوديم كه ناگهان سرنشين جلو با تهديد چكش به سمتم حمله كرد و گفت اگر حرفي بزنم مرا مي‌كشد. او سرم را زير صندلي گرفت و مدام يك فندك را روشن مي‌كرد و مي‌گفت اگر جيغ بكشم با آن من را مي‌سوزاند. آنها هرچه پول و طلا داشتم دزديند و بدون توجه به التماس‌هايم مرا مورد آزار و اذيت قرار دادند و در خياباني متروك در نزديكي‌هاي تهرانپارس از ماشين بيرون انداختند.»

با ثبت شكايت دختر جوان، كارآگاهان براي دستگيري دو متهم به تكاپو افتادند اما هنوز چند روز از تحقيقات آنها نگذشته بود كه زني ديگر نيز به آنها مراجعه و از حادثه مشابه خبر داد. او نيز مورد تجاوز دو سرنشين يك پرايد شيشه دودي قرار گرفته بود. شكايت زن ٢٩ ساله نشان مي‌داد كه متهمان پرونده در فاصله كمتر از هفت روز زني ديگر را ربوده و مورد شكنجه و تجاوز قرار داده‌اند. شاكي به كارآگاهان گفت: «غروب ١٢ فروردين در يكي از خيابان‌هاي غرب تهران سوار پرايد شيشه دودي متهمان شدم. فكر كردم مسافركش هستند اما هنوز چند دقيقه از حركت ماشين نگذشته بود كه يكي از آنها به صندلي‌هاي عقب پريد و با تهديد قمه، پول و طلاهايم را دزديد، مورد آزار و اذيت قرار داد و در نزديكي اسلامشهر از ماشين بيرون پرتاب كرد.»

زن جوان در شب حادثه قصد داشت شماره پلاك پرايد را بردارد اما متهمان آن را با پارچه‌اي پوشانده بودند تا براي هميشه از دست پليس فرار كنند؛ نقشه‌اي كه ارديبهشت امسال نقش بر آب شد و ماموران در عملياتي ضربتي هر دو متهم را دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند. آنها كه تحت بازجويي قرار گرفته بودند به ربودن ١٧ زن و آزار و اذيت هشت نفر از آنها در غرب پايتخت اعتراف كردند. فرهاد ٢٥ ساله، يكي از متهمان است.

او در بازجويي‌ها گفت: «پرايد مال پدرم بود. وقتي نقشه دزديدن زن‌ها را كشيدم، شيشه‌هايش را دودي كردم تا شناسايي نشوم. براي عملي كردن نقشه‌ام، همراه سعيد - متهم ديگر پرونده - در خيابان‌هاي غرب تهران پرسه مي‌زديم و با انتخاب زنان و دختران تنها، آنها را سوار كرده و با تهديد چاقو، قمه و چكش به بيابان‌ها كشانده و مورد آزار و اذيت قرار مي‌داديم. وقتي مي‌خواستيم آنها را رها كنيم اموال‌شان را هم مي‌دزديديم.»

سعيد ٢١ ساله، متهم ديگر پرونده نيز به فروش اموال سرقتي براي خريد شيشه اعتراف كرد و گفت: «هنگام آزار و اذيت زنان، تحت تاثير مصرف شيشه بوديم. آن موقع توهم داشتيم.»

بزرگراه آزادگان، منطقه فيروز بهرام يا جاده ساوه، محل‌هايي متروك است كه متهمان پس از عملي كردن نقشه تجاوز و سرقت خود، زنان را آنجا رها مي‌كردند. تصاوير متهمان با دستور قضايي منتشر شده و شاكيان احتمالي مي‌توانند در صورت شناسايي متهمان، به اداره شانزدهم پليس آگاهي مراجعه يا با شماره‌هاي ٥١٠٥٥٥١٦ و ٥١٠٥٥٥٧٤ تماس بگيرند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید