ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران

ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران

آزرا 2018 در صورت عرضه در ایران، تنها با مشکل رقبا مواجه نیست. ایرادات فنی نسل قبلی که آزرا را تبدیل به اتومبیلی کند و سنگین کرده بود، باعث شده تا در ذهن خریداران کلیشه چندان جذابی از این سدان کره‌ای نباشد. ضمنا برچسب قیمتی 300 تا 350 میلیون تومانی می‌تواند رسما این خودرو را از مدار خارج کند. در واقع علیرغم طراحی به نسبت زیبا و امکانات مناسب، نمی‌توان آزرا را لزوما خودرویی با شانس موفقیت بالا دانست چرا که این خودرو در شرایط فعلی شانس کمی دارد تا موفقیت نسل های گذشته خود را در بازار کشور تکرار کند. 

کد خبر : ۵۱۷۹۹
بازدید : ۶۸۱۵

فرادید | لیست سدان‌های متوسط و نیمه لوکس کشور در حال تکمیل شدن است و بعد از ورود پاسات آلمانی، حالا خریداران این کلاس پذیرای نسل تازه هیوندای آزرا 2018 با قیمت 300 میلیون تومان است.اما آیا این خودرو در ایران موفق می‌شود؟ و به رغم تمامی اتفاقات مثبت و منفی که برای نسل قبل آزرا افتاد، آیا همچنان می‌توان به سدان بزرگ هیوندای اعتماد کرد؟

ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران
به گزارش فرادید، هیوندای گرنجر یا آزرا نخستین بار در سال 1986 معرفی شد و تا پیش از عرضه سدان جنسیس به عنوان لوکس‌ترین محصول سدان هیوندای شناخته می‌شد. در حال حاضر اما این خودرو رده میانی محصولات سدان هیوندای و ما بین سوناتا و جنسیس محسوب می شود. نسل های نخست هیوندای آزرا به بازار ایران راه پیدا نکردند اما نسل چهارم آن اولین نسلی بود که در بازار کشور عرضه شد.

ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران

نسل چهارم از سال 2006 تا 2011 دور بازار حضور داشت و یکی از محبوب ترین خودروهای وارداتی بود ضمن اینکه هنوز نیز نمونه های دست دوم آن طرفداران بسیاری دارد. نسل پنجم نیز از سال 2011 تا 2017 در بازار حضور داشت اما در ایران اقبال چندانی پیدا نکرد که اصلی ترین دلیل آن موتور ضعیف و قیمت بالای آن بود به طوری که بسیاری از خریداران دلیل برای اضافه پرداخت این خودرو در مقایسه با سوناتا نمی دیدند. آخرین نسل هیوندای آزرا اما در سال 2016 معرفی شد تا بلکه بتواند جایگاه گذشته را به این خودرو بازگرداند.

ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران

این نسل از نظر طراحی از زبان طراحی جدید هیوندای پیروی می کند و ظاهری بسیار شکیل دارد بخصوص که جلوپنجره ی آن بسیار شبیه به سدان های لوکس جنسیس است. بحث ابعاد خارجی هیوندای آزرا باید به طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.9، 1.86 و 1.47 متری این خودرو اشاره کنیم ضمن اینکه فاصله ی محوری این خودرو نیز 2.84 متر است که نوید فضای سرنشینان جادار و بزرگ را می دهد. هیوندای آزرا جدید با چهار نوع پیشرانه مختلف در بازار عرضه می‌شود. ضعیف ترین مدل هیوندای آزراکه قرار است به ایران هم عرضه شود، از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری از نوع تنفس طبیعی و مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره‌مند است.

ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران

این موتور می تواند 187 اسب بخار قدرت را در 6000 دور بر دقیقه و 241 نیوتن متر گشتاور را در 4000 دور بر دقیقه تولید کند. این مدل مجهز به گیربکس 6 دنده اتوماتیک است و شتاب 0 تا 100کیلومتر آن 9.7 ثانیه است. مدل مورد نظر از نظر فنی با هیوندای سوناتا برابر است. از نظر مصرف سوخت نیز هیوندای آزرا جدید با وجود وزن 1550 کیلوگرمی دارای وضعیت مناسبی است به طوری که مصرف شهری آن تنها 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و مصرف جاده ای آن نیز 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران

بدین ترتیب این خودرو می‌تواند مصرف سوخت ترکیبی 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر را از خود برجای بگذارد. همچنین حداکثر سرعت هیوندای آزرای جدید 213 کیلومتر بر ساعت است که عدد مناسبی به شمار می رود.خودرو مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده ای، کیسه هوای زانویی راننده، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، سیستم هشدار فشار باد لاستیک ها، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم مدیریت پایداری و سیستم هشدار در هنگام ترمز است.

ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران

از نظر تجهیزات رفاهی نیز هیوندای آزرا جزو کامل ترین محصولاتی است که در بازار می‌توان یافت. اگر بخواهیم بخشی از امکانات رفاهی این خودرو را در اینجا بیاوریم باید به کروز کنترل هوشمند، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، روکش جیر سقف و ستون ها، قابلیت انتخاب حالت های رانندگی مختلف، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی برقی با گرمکن و تا شنونده اتوماتیک، چراغ خوش آمد گویی آینه های جانبی و چراغ مطالعه سرنشینان جلو و عقب اشاره کنیم.

ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران

در عین حال فرمان و دسته دنده چرمی، تودوزی چرمی، گرمکن فرمان، حافظه صندلی، پرده جانبی عقب، پرده عقب برقی، دریچه دسترسی به صندوق عقب از داخل خودرو، صندوق عقب هوشمند، گرمکن صندلی های جلو و عقب، تهویه صندلی های جلو، صندلی راننده با قابلیت افزایش طول نشیمنگاه، تنظیم گودی کمر صندلی های جلو، دریچه تهویه صندلی های عقب، چراغ های جلو و عقب LED، چراغ روشنایی در روز، چراغ های خودکار، سنسور باران، سیستم بخار زدای شیشه جلو، شیشه های سولار، چراغ مشایعت تا درب منزل، کامپیوتر سفری با نمایشگر 4.2 اینچی، کنترل های سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، ساب ووفر و آمپلی فایر، سیستم اندروید اتو و اپل کار پلی، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی حرفه‌ای اینفینیتی اشاره کنیم. همچنین فرمان هیوندای آزرا نیز از نوع برقی است و دارای تنظیم چهار جهته ی تلسکوپی است.

ماموریت غیرممکن آزرا 2018 در ایران

اما آزرا 2018 در صورت عرضه در ایران، تنها با مشکل رقبا مواجه نیست. ایرادات فنی نسل قبلی که آزرا را تبدیل به اتومبیلی کند و سنگین کرده بود، باعث شده تا در ذهن خریداران کلیشه چندان جذابی از این سدان کره‌ای نباشد. ضمنا برچسب قیمتی 300 تا 350 میلیون تومانی می‌تواند رسما این خودرو را از مدار خارج کند. در واقع علیرغم طراحی به نسبت زیبا و امکانات مناسب، نمی‌توان آزرا را لزوما خودرویی با شانس موفقیت بالا دانست چرا که این خودرو در شرایط فعلی شانس کمی دارد تا موفقیت نسل های گذشته خود را در بازار کشور تکرار کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید