افتتاح شرکت سامسونگ

افتتاح شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ اول مارس ۱۹۳۸ برابر با دهم اسفندماه ۱۳۱۶ در شهرتائگو (کره‌جنوبی) توسط لی بیونگ‌چول تاسیس شد.

کد خبر : ۵۱۹۰۴
بازدید : ۲۴۸۱
شرکت سامسونگ اول مارس ۱۹۳۸ برابر با دهم اسفندماه ۱۳۱۶ در شهرتائگو (کره‌جنوبی) توسط لی بیونگ‌چول تاسیس شد. مدیران این شرکت در آغاز قصد داشتند به تولید و توزیع مواد غذایی بپردازند و طی سه دهه به این کار مشغول بودند و زمینه‌های شکل‌گیری یک شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیک را هم فراهم کردند.
افتتاح شرکت سامسونگ
در دوران جنگ‌جهانی دوم این شرکت نیز آسیب جدی دید و در آستانه زوال و ورشکستگی قرار گرفت، اما طی دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ سامسونگ وارد کسب‌وکارهای دیگری شد، از جمله بیمه عمر و تولید منسوجات. شاخه سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) در سال ۱۹۶۹ تاسیس شد.

شاخه‌ای که بیش از هر محصولی به تولید تلویزیون می‌پرداخت. فروش اولین تلویزیون سیاه و سفید سامسونگ هم در سال ۱۹۷۰ آغاز شد. در دهه ۱۹۷۰ سامسونگ دامنه کار خود را بازهم گسترش داد و به بخش پتروشیمی وارد شد. همچنین تولید انواع ماشین ظرفشویی، یخچال و مایکروویو را آغاز کرد. در دهه ۱۹۸۰ سامسونگ تمرکز بیشتری را روی صنایع الکترونیک قرار داد و تولید تلویزیون‌های رنگی، کامپیوترهای شخصی، ضبط صوت و دوربین‌های فیلمبرداری را شروع کرد.
این دهه، در عین حال برهه‌ای بود که سامسونگ شروع به صادرات بیشتر محصولات تولیدی خود به آمریکای شمالی کرد. در سال ۱۹۸۹ سامسونگ با بریتیش‌پترولیوم مشارکتی را ترتیب داد تا شرکت «سامسونگ بی‌پی کمیکال» تاسیس شود. این شرکت هم‌اکنون محصولات شیمیایی خود را در کره‌جنوبی به فروش می‌رساند. در ابتدا و میانه دهه ۱۹۹۰ سامسونگ تولید حافظه و ‌هارددیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل می‌دهد.

در تاریخچه سامسونگ آمده که وقتی یکی از اولین تلفن‌های‌همراه این شرکت در سال ۱۹۹۵ بیرون آمد، به درستی کار نمی‌کرد. هنگامی که رئیس هیات‌مدیره وقت آقای کان‌هی‌لی متوجه این قضیه شد، به کارخانه محل ساخت آن محصول رفت و کل موجودی انبار آن تلفن را سوزاند. بعد از اشتباهات اولیه، سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۹۰ شروع کرد به جدی گرفتن صنعت موبایل.
سپس در سال ۱۹۹۹ یکی از تلفن‌های همراه خود را با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه کرد و سرانجام صنعت موبایل تبدیل شد به سودآورترین کسب و کار سامسونگ. در اواخر دهه ۹۰، سامسونگ پیشرفت‌های بیشتری را در صنعت تلویزیون رقم زد و در سال ۱۹۹۸ موفق به ساخت اولین تلویزیون دیجیتال تولید انبوه شد.
تا سال ۱۹۹۹، لشکرتلویزیون‌های دیجیتال سامسونگ کامل شده بود. در اوایل قرن حاضر، سامسونگ شروع به ساخت تلویزیون‌های HD کرد. تولید پخش‌کننده‌های Blu-Ray و سایر تجهیزات سینمای خانگی نیز در دستور کار قرار گرفت. امروزه سامسونگ برخی از بهترین تلویزیون‌های HD بازار را تولید می‌کند. در کنگره موبایل بارسلون به سال ۲۰۱۰، سامسونگ اولین پرچمدار اندرویدی خود را معرفی کرد: خانواده گلکسی S که حالا نسل هشتم آن نیز بیرون آمده.

در پاییز ۲۰۱۰ سامسونگ تبلت Galaxy Tab را معرفی کرد. این دستگاه ۷ اینچی آغاز کننده روند رو به رشد تبلت‌های اندرویدی شد. در نمایشگاه محصولات مصرفی ۲۰۱۳ یا همان ۲۰۱۳CES سامسونگ آینده تلویزیون‌ها را به نمایش گذاشت.
تلویزیون هوشمند این شرکت اطلاعات را از طریق کابل یا ماهواره دریافت می‌کند و انواع محتواهای تصویری را برای بیننده به نمایش می‌گذارد. سامسونگ‌الکترونیک در ۵ زمینه تجاری کار می‌کند: رسانه دیجیتال، شبکه ارتباطاتی، لوازم خانگی، نیمه‌رسانا و پنل‌های ال‌سی‌دی/ ال‌ای‌دی.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید