ویدیو/ رئیس‌جمهوری که خواب مرگش واقعی بود

حجم ویدیو: ۱۳.۹۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۹ دانلود ویدیو

معمولا ادعای کسانی که می‌گویند خواب‌هایشان به حقیقت می‌پیوندد چندان جدی گرفته نمی‌شود. حتی وقتی پرزیدنت آبراهام لینکلن در ۱۸۶۵ از رویای خود با اطرافیانش سخن گفت: کسی خواب او را باور نکرد.

کد خبر : ۵۱۹۹۰
بازدید : ۱۲۷۱۷
معمولا ادعای کسانی که می‌گویند خوابهایشان به حقیقت می‌پیوندد چندان جدی گرفته نمی‌شود. حتی وقتی پرزیدنت آبراهام لینکلن در ۱۸۶۵ از رویای خود با اطرافیانش سخن گفت: کسی خواب او را باور نکرد.

لینکلن خواب را برای یکی از دوستانش تعریف کرد. وارد هیل لامون خواب رئیس جمهور را یادداشت کرد. «حدود ده شب قبل دیر وقت به خواب رفتم، در خواب دیدم سکوت مرگباری اطرافم را گرفته، سپس نجوا‌های آرامی در اطرافم شنیدم. مثل آن بود عده‌ای می‌گریستند. از رختخواب برخاستم و به طبقه‌ی پایین رفتم.

در آنجا نجوا‌ها تبدیل به گریه‌هایی تلخ شد. اما عزاداران نامرئی بودند. از اتاقی به اتاق دیگر رفتم. هیچ موجود زنده‌ای را ندیدم، اما صدای گریه ادامه داشت. متحوش و نگران شده بودم. سعی داشتم علت این حالت اسرار آمیز را دریابم. به اتاق شرقی رسیدم. در آنجا با منظره‌ی ناخوشایندی مواجه شدم. در برابرم کفنی بود. جسدی روی آن قرار داشت. گارد احترام در اطراف جسد بودند و مردم با حالتی اندوهناک به جسد می‌نگریستند.

از سربازی پرسیدم: «چه کسی در کاخ سفید مرده؟» او پاسخ داد: «رئیس جمهور. جنایتکاری او را کشت.» چند روز بعد در ۱۴ آوریل لینکلن توسط جان ویلکی بوث در تاتر فورد واشنگتن به قتل رسید. جسد او به اتاق شرقی کاخ سفید برده شد.
گوینده: سحربنی هاجر
کاری ازگروه صدا و تصویر فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید