ویدیو/ زمانی که زنان به خواستگاری گلادیاتورها می‌رفتند

حجم ویدیو: ۲۲.۲۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

گلادیاتور‌ها در میان مردم عادی از محبوبیت برخوردار بودند. مردم اوقات فراغت خود را به دیدن مبارزه گلادیاتورها و جنگ ارابه‌ها اختصاص می‌دادند و ساعت‌ها بعد از پایان نبرد به گفت‌وگو درباره‌ی گلادیاتور‌های محبوب خود می‌پرداختند.

کد خبر : ۵۲۰۲۶
بازدید : ۱۸۲۷۹
گلادیاتور‌ها در میان مردم عادی از محبوبیت برخوردار بودند. مردم اوقات فراغت خود را به دیدن مبارزه گلادیاتورهاو جنگ ارابه‌ها اختصاص می‌دادند و ساعت‌ها بعد از پایان نبرد به گفت‌وگو درباره‌ی گلادیاتور‌های محبوب خود می‌پرداختند. حتی آن‌ها برای خود کلوپ طرفداران نیز داشته اند و عکس هایشان بر روی دیوار‌های روم باستان نقاشی می‌شده است؛ و زنان ثروتمند نیز که به طبقات بالای روم تعلق داشتند با پرداخت پول‌های کلان به صاحبان گلادیاتور‌هایی که از خود شجاعت نشان داده بودند، آن‌ها را به تملک خود درآورده و با آن‌ها ازدواج می‌کردند.

در کتاب‌های تاریخی آمده است که امپراتور «مارکوس اورلیوس کومودوس آنتونیوس» امپراتور روم از کسانی بود که به تماشای نبرد گلادیاتور‌ها بسنده نمی‌کرد، بلکه خود او نیز هرازچندگاهی وارد مسابقه می‌شد.
معروف است در پایان نبرد گلادیاتور‌ها انگشت شصتی که به طرف بالا یا پایین گرفته شود، نشان دهنده پایان نبرد و تعیین سرنوشت آن است.
وقتی یک گلادیاتور شکست می‌خورد، تصمیم این که زنده بماند یا بمیرد بر عهده‌ی سناتوری بود که کلوسیوم را اداره می‌کرد. او به صدای تماشاچیان گوش می‌سپرد و بر اساس در خواست آن‌ها تصمیم می‌گرفت. انگشت شصت رو به پایین به معنای تمام کردن کار و کشتن گلادیاتور شکست خورده بود و انگشت شصت رو به بالا نشانه‌ای بود که به گلادیاتور برنده دستور می‌داد که شمشیرش را زمین بگذارد و از کشتن صرف نظر کند.

گوینده: سحربنی هاجر
کاری ازگروه صدا و تصویر فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید