ویدیو/ طومار دریای مرده، نقشه هزاران گنج گمشده

حجم ویدیو: ۹.۵۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۴ دانلود ویدیو

طوماری از جنس مس، که موقعیت بسیاری از گنج‌های جهان بر روی آن درج شده است. بدون شک یکی از عجیب‌ترین اکتشافات مربوط به طومار‌های دریای مرده (طومار‌های بحر المیّت) در نزدیکی وادی قمران، کتیبه‌ای از جنس مس بوده و موقعیت بسیاری از گنجینه‌های پنهان در جهان بر روی آن درج شده است.

کد خبر : ۵۲۷۲۸
بازدید : ۱۲۶۳۳
طوماری از جنس مس، که موقعیت بسیاری از گنج‌های جهان بر روی آن درج شده است. بدون شک یکی از عجیب‌ترین اکتشافات مربوط به طومار‌های دریای مرده (طومار‌های بحر المیّت) در نزدیکی وادی قمران، کتیبه‌ای از جنس مس بوده و موقعیت بسیاری از گنجینه‌های پنهان در جهان بر روی آن درج شده است. این کتیبه مسی هم‌اکنون در موزه‌ای در اردن نگهداری می‌شود. هنوز در مورد واقعی و یا افسانه‌ای بودن موقعیت این گنجینه‌ها اطلاعاتی در دست نیست. در زمان حکاکی این نوشته‌ها بر روی این کتیبه مسی، ارتش رومیان در حال فرار از قیام یهودیان بودند؛ چرا که رومیان توانسته بودند اورشلیم را به تسخیر خود درآورده و معبود دوم را تخریب کنند.

برخی از محققان بر این باورند که این گنجینه‌ها واقعی بوده و سال‌ها قبل از آنکه معبد دوم تخریب شود، در این مکان مخفی شده است. از سوی دیگر، برخی نیز معتقدند که لیست این گنجینه‌ها بسیار زیاد است؛ به همین جهت این احتمال وجود دارد که با لیست یک گنجینه افسانه‌ای سر و کار داشته باشیم.
گوینده: احمد لونی
کاری ازگروه صدا و تصویر فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید