خودکشی بر اثر "وزوز" گوش!

مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پرده از خودکشی‌ها بر اثر "وزوز" گوش برداشت.

کد خبر : ۵۲۸۲
بازدید : ۱۹۴۱
مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پرده از خودکشی‌ها بر اثر "وزوز" گوش برداشت.

سعید فراهانی در نشست خبری نخستین کنگره مفاهیم و اصول کاربردی شنوایی شناسی که 12 تا 14 آبان در برج میلاد برگزار می‌شود، با تشریح برنامه‌های این کنگره اظهار کرد: در این کنگره در رشته شنوایی‌شناسی به هر دو مقوله دانش و مهارت پرداخته می‌شود. در حالی که در دانشگاه‌های ما صرفا به مبحث دانش‌افزایی پرداخته می‌شود که اگر این مسیر تداوم داشته باشد ممکن است به اشتباه پیش رویم.

گوش به عنوان تعادل بدن
مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با اشاره به اینکه گوش به عنوان یکی از محرک‌های تعادل بدن به شمار می‌رود بر ضرورت غربالگری شنوایی‌ در دوران نوزادی و کودکی و علی‌الخصوص در بدو تولد تاکید کرد و افزود: متاسفانه هم‌اکنون در کشور چنین غربالگری نداریم.

دلایل وزوز گوش و راهکارها
فراهانی همچنین به مشکل وزوز گوش نیز پرداخت و افزود: وزوز گوش می‌تواند به دلیل مواجهه افراد با صداهای بلند و استفاده برخی داروها باعث سمیت می‌شود، رخ دهد البته بسیاری از این وزوز گوش‌ها قابل درمان است ولی برعکس آن نیز داریم و می‌تواند زندگی را مختل کند.

خودکشی براثر وزوز گوش
مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برخی وزوزهای گوش که باعث می‌شود حتی افراد دست به خودکشی بزنند، عنوان کرد: البته چنین آمارهایی در ایران زیاد گزارش نمی‌شود چون پیگیری آن صورت نمی‌پذیرد بنابراین یکی از کارگاه‌های این کنگره ارزیابی مباحث و اختلالات وزوز گوش است.

درمان‌های وزوز گوش
وی به برخی درمان‌های وزوز گوش پرداخت و افزود: یکی از مهم‌ترین درمان‌های وزوز گوش استفاده از مباحث روانشناختی با بیمار است. براین اساس 3 تا 4 درصد در هر یک هزار تولد نوزادان با اختلال شنوایی محیطی متولد می‌شود.

فراهانی خاطرنشان کرد: ولی اختلال شنوایی مرکزی آماری بیش از این دارد به طوریکه 2 تا 3 درصد جمعیت جامعه به این مشکل مبتلا هستند. اختلال شنوایی مرکزی نیز مربوط به جهت یابی صدا است. براین اساس سیستم پردازش شنوایی خانم‌ها به دلیل فیزیولوژیک‌شان بهتر از مردها است. همچنین 30 تا 40 درصد سالمندان دچار اختلال شنوایی مرکزی هستند که این آمار در بین کودکان که سابقه عفونت دارند 7 درصد است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید