۱۰ کتاب‌ تکنولوژی برای تعطیلات

۱۰ کتاب‌ تکنولوژی برای تعطیلات

اگر یک کتابخوان غیرحرفه‌ای هم باشید تعطیلات فرصت بسیار مناسبی برای لذت بردن از فرصت و فراغت پیش آمده است.

کد خبر : ۵۲۸۵۱
بازدید : ۲۰۳۴
اگر یک کتابخوان غیرحرفه‌ای هم باشید تعطیلات فرصت بسیار مناسبی برای لذت بردن از فرصت و فراغت پیش آمده است.
خوشبختانه حتی اگر دسترسی به بازارهای کتاب‌های خارجی وجود نداشته باشد به کمک بازاری که فروشگاه‌های کتاب‌های الکترونیکی به راه انداخته‌اند این امکان فراهم است تا روی تبلت، گوشی (با کمی اغماض روی خود کامپیوتر) و البته بهتر از همه روی خود کتابخوان‌های الکترونیکی کتاب‌های مورد علاقه‌مان را بخوانیم.
اپل و گوگل پلت‌فرم‌های مناسب مخصوص به خود را دارند که به کمک اپلیکیشن‌های آنها می‌توان به کتاب‌ها دسترسی داشت. کیندل کتاب‌خوان مشهور آمازون هم برای هر دو پلت‌فرم اندروید و iOS اپلیکیشن اختصاصی بسیار خوبی دارد که از آن هم می‌توان برای دسترسی به جهان کتاب‌ها بهره گرفت.
اما در حوزه تکنولوژی کتاب‌های خوب زیادی هر سال منتشر می‌شود که از کنار بعضی از آنها نمی‌توان گذشت. در ادامه ۱۰ کتاب برتری را که طی یک سال اخیر سروصدای زیادی در فضای تکنولوژی به پا کرده‌اند یا جزو پرفروش‌های این بخش بوده‌اند معرفی می‌کنیم.

ایلان ماسک

بازار دیجیتال


کتاب تحسین شده Ashlee Vance ستون‌نویس سابق و بیوگرافی نویس فعلی شاید تنها کتاب جدیدی در مورد ایلان ماسک است که خود او در جریان تهیه آن کمک بسیاری به نویسنده داده است. نویسنده در ابتدای کتاب شرح می‌دهد که به چه دشواری ایلان ماسک را راضی به همکاری کرده است. به دلیل همین دسترسی به آدم‌های نزدیک به ماسک در شرکت‌های بزرگی که او بنیان گذاشته یا الان مدیر اصلی آنهاست (Paypal، تسلا، اسپیس ایکس) روایت دست اولی از شخصیت، طرز فکر و مدل مدیریت این کارآفرین مشهور را به خواننده ارائه می‌کند. بخش قابل توجهی از کتاب به چالش‌های او برای پیشبرد رویاهایش اختصاص دارد و برخلاف چهره‌ رسانه‌ای و مارکتینگی ماسک آن در این کتاب شاهد چهره واقعی و گاه خشن و بی‌رحمی از این شخصیت استثنایی دنیای تکنولوژی هستیم.

The everything store
بازار دیجیتال

از میان انبوهی از کتاب‌هایی که در مورد آمازون یا جف بزوس نوشته شده این کتاب Brad Stone شاید تنها کتابی است که فعلا آمازون آن را بیشتر از همه برای خواندن توصیه می‌کند و این به آن معنی است که آمازون - و احتمالا خود جف بزوس- روایت این کتاب را ترجیح می‌دهند. این کتاب در سال 2013 منتشر شده اما همچنان جزو پرفروش‌های آمازون است. نکته جالب اینکه نویسنده برای نوشتن این کتاب به بسیاری از مدیران قبلی و فعلی آمازون دسترسی داشته اما ظاهرا خود جف بزوس حاضر به گفت‌وگو با آن نشده است.

The Upstarts
بازار دیجیتال

کتاب دیگری از Brad Stone درباره فضای سیلیکون ولی و به خصوص اوبر، Airbnb و شرح رشد آنها و تبدیل شدن این شرکت‌ها به بزرگترین غول‌های تکنولوژی. کتاب از ۱۹ ژانویه ۲۰۰۹ شروع می‌شود جایی که تعدادی از مدیران هم نسل چند استارت‌آپ در سفری به واشنگتن در کنار دو میلیون نفر دیگر در مراسم سوگند ریاست جمهوری شرکت می‌کنند. کتاب به خاطر آنکه تصویر واضح و نزدیکی از مشهورترین استارت‌آپ‌های سیلیکون‌ولی ارائه می‌دهد خیلی زود به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها شناخته شد تا اینکه عنوان یکی از پرفروش‌های سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است.

The Art of Innovation

بازار دیجیتال


اگر به دنیای دیزاین محصولات تکنولوژی و خلاقیت‌های مربوط به آن علاقه‌مندید این کتاب را از دست ندهید. در این کتاب تاریخچه شرکت IDEO یکی از مشهورترین شرکت‌های دیزاین حاضر در سیلیکون‌ولی طی سه دهه اخیر مورد بررسی قرار می‌گیرد. شرکتی که تعداد قابل توجهی از درخشان‌ترین محصولات تکنولوژی را دیزاین کرده یا به لطف خلاقیت بنیان‌گذارانش (از جمله تام و دیوید کلی) متدولوژی از حل مشکلات را با عنوان design thinking پایه گذاشت که امروزه به‌عنوان متدهای موثری در زمینه تشویق شرکت‌ها به خلاقیت کاربرد دارد. کتاب توسط تام کلی نوشته شده که سال‌ها مدیر ارشد اجرایی این شرکت بوده است. شرکت IDEO جوایز متعددی را کسب کرده است.

Delivering Happiness

بازار دیجیتال


این کتاب را Tony Hsieh مدیرعامل شرکت مشهور فروشنده کفش و لباس Zappos نوشته و به همین دلیل در آن با روایتی از یک کارآفرین مواجه‌ایم که یک استارت‌آپ را از هیچ به موفقیت رسانده است. نویسنده که کارآفرین هم هست برای نوشتن این کتاب هم به اندازه کسب و کارش دچار زحمات فراوان شد به‌طوری که بعضی روزها فقط ۳ تا ۴ ساعت می‌خوابید و بقیه را به نوشتن می‌گذراند. به گفته خودش برای نوشتن این کتاب که بعدا مورد تحسین‌زیادی هم واقع شد همه چیز را برای نخوابیدن امتحان کرده بود. کتاب او حالا جزو یکی از تحسین برانگیزترین کتاب‌های تکنولوژی است.

Alibaba: The House That Jack Ma Built

بازار دیجیتال


علی بابا همواره جزو افتخارات چین و البته دنیای تکنولوژی به حساب آمده است. این شرکت رقیب آمازون در سال 2014 با ارزشی 25 میلیارد دلار وارد بورس شد که در زمان ورود به بورس ارزش بالاتر از فیس‌بوک و کوکاکولا داشت. کتاب به زندگی «جک ما» بنیانگذار این شرکت اختصاص دارد که هم خودش را میلیاردر کرد و هم یکی از موفق‌ترین شرکت‌های چین و جهان را پایه گذاشت. جک ما هم اکنون در رده ششم ثروتمندان چین و هجدهم جهان قرار دارد. جالب است بدانید که جک ما تا سال ۱۹۹۵ چیزی از اینترنت نمی‌دانست و تازه در سال ۱۹۹۶ که به آمریکا مسافرت کرد با اینترنت آشنا شد.

Life ۳.۰: Being Human in the Age of Artificial Intelligence

بازار دیجیتال
اگر به هوش مصنوعی علاقه‌مندید این کتابی است که باید حتما خوانده باشید. کتاب به قلم یک فار‌غ‌التحصیل سوئدی دانشگاه MIT به نام Max Tegmark نوشته شده است. نویسنده این کتاب زندگی انسان را به سه بخش تقسیم کرده، بخش اول زندگی که ریشه‌های بیولوژیک دارد. در بخش دوم توسعه فرهنگی و بشریت مورد اشاره وی است و در رده سوم زندگی تکنولوژیک بشریت قرار دارد.
کتاب جنبه‌های نه چندان خوشایند تکنولوژی و هوش مصنوعی را هم باز می‌کند از جمله سلاح‌های تولید شده بر اساس هوش مصنوعی، بیکاری و... بی سبب نیست ایلان ماسک(که نسبت به توسعه لجام گسیخته هوش مصنوعی منتقد است)هم این کتاب را برای خواندن توصیه کرده است.

Enlightenment Now

بازار دیجیتال


کتاب از سوی یک متخصص کانادایی - آمریکایی علوم شناختی به نام Steven Pinker نوشته شده و در آن موضوعات بنیادی از سلامت، رفاه، امنیت، صلح و شادی در غرب و همه جهان مورد توجه قرار گرفته است. هرچند این کتاب در سال ۲۰۱۸ منتشر شده اما بسیار مورد توجه قرار گرفته از جمله بیل گیتس که در توییتی آن را کتاب جدید مورد علاقه من نامید.

Disrupted

بازار دیجیتال


هرچند استارت‌آپ‌ها همواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند اما این کتاب مسیر خلاف را رفته و در مورد حباب و نکات منفی استارت‌آپ‌هاست. کتاب توسط نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی به نامDaniel Lyons نوشته شده و نخستین بار در سال 2016 منتشر شد. کتاب خیلی زود مورد توجه قرار گرفت از جمله لس‌آنجلس تایمز آن را بهترین کتاب درمورد سیلیکون ولی نامید و Ashlee Vance نویسنده کتاب ایلان ماسک (که در مورد آن قبلا گفتیم) هم آن را جزو بهترین کتاب‌های این روزها معرفی کرد؛ کتابی که عقلانیت را به دنیای در حال دیوانگی تزریق می‌کند.

Hit Refresh

بازار دیجیتال

در سال 2014 زمانی که ساتیا نادلا به‌عنوان سومین مدیرعامل شرکت 40 ساله مایکروسافت مشغول به کار شد اوضاع این شرکت جالب نبود. این شرکت بازار موبایل را به رقبای بزرگش باخته بود و در فضاهای دیگر هم بازاری در حال از دست دادن داشت. این کتاب بیانگر کاری است که ساتیا نادلا در تغییر فرهنگ مایکروسافت کرد و سمت و سوی این شرکت را دوباره به سمت یک شرکت بزرگ تکنولوژی تغییر داد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید