جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه در استانبول تشییع شدند

 در این مراسم تاج گلی نیز از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول به نشانه ابراز همدردی با خانواده‌ها و بازماندگان در محل تشیع جنازه قرار گرفت.

کد خبر : ۵۲۸۹۳
بازدید : ۲۰۳۶


در این مراسم تاج گلی نیز از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول به نشانه ابراز همدردی با خانواده ها و بازماندگان در محل تشیع جنازه قرار گرفت.

محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در ترکیه نیز با ارسال پیامی برای خانواده عزادار این سانحه ابراز همدردی کرد.
امروز رسانه های ترکیه با انتشار خبر ابراز همدردی جمعی از مردم استان چهارمحال و بختیاری با خانواده جانباختگان در فرودگاه شهرکُرد به زبان ترکی استانبولی و فارسی، از این اقدام تجلیل کرده و زبان همدردی و نوعدوستی را فراتر از مرزها عنوان کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در پیامی خطاب به حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان استان چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، با اشاره به سرعت عمل و تلاش انجام گرفته از سوی همه مسئولان دستگاه های اجرایی و عوامل جستجو و امداد حادثه ناگوار سقوط یک فروند هواپیمای خصوصی ترکیه از همه عوامل امدادی و ستادی مدیریت حادثه قدردانی کرد.

محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در ترکیه پیش از این با صدور پیامی با اشاره به سرعت عمل و تلاش انجام یافته از سوی استاندار، مسئولان و عوامل جستجو و امداد حادثه ناگوار سقوط یک فروند جت خصوصی ترکیه در ایران، از اقبال عباسی استاندار چهار محال و بختیاری قدردانی کرده بود.
اجساد 10 تن از جان باختگان هواپیمای جت شخصی متعلق به شرکت باشاران ترکیه که روز یکشنبه گذشته در شهرکُرد سقوط کرده بود، به ترکیه منتقل شده و امروز طی مراسمی در استانبول تشییع شد.

بنا به اعلام رسانه های ایران و شبکه ان.تی.وی ترکیه، هنوز بررسی تشخیص هویت 'بریل گبش' کمک خلبان این هواپیما از سوی پزشکی قانونی ایران ادامه دارد.

مینا باشاران، صنم آکای، جاسمین باروح سیلونی، بورجو گوندوغان اورفالی، لیانا هانانل، عایشه آند، آصلی گل ایزمیرلی، زینب جوشکون، ملکه قوّت' و ِادا اوسلو 10 جانباخته حادثه سقوط هواپیما در ایران هستند که اجساد آنها پس از تشخیص هویت از سوی سازمان پزشک قانونی ایران به ترکیه تحویل داده شده است.

جسد بریل گبش کمک خلبان این هواپیما پس از تشخیص هویت از سوی پزشک قانونی به ترکیه تحویل خواهد شد. روزنامه حریت ترکیه دو روز پیش به نقل از وزارت حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات این کشور اعلام کرد که هواپیمای جت شخصی ترک پس از اعلام 'نقص فنی' در ایران، سقوط کرده است.

در این هواپیمای جت شخصی چنلنجر 604 بمباردیه سی 60 متعلق به هولدینگ باشاران که عصر روز یکشنبه در مسیر شارجه ـ استانبول ترکیه با 11 سرنشین در حال پرواز بوده، علاوه بر ملکه قوّت خلبان و بریل گبش کمک خلبان و اِدا اوسلو خدمه پرواز مینا باشاران دختر حسین باشاران از سرمایه داران مشهور ترکیه به همراه هفت تن از دوستانش حضور داشته که در کوه دورک اناری در ارتفاعات بالادست آبشار دره عشق در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری سقوط کرد.

خلبان این هواپیما که نخستین خلبان زن خطوط هوایی ترکیه محسوب می شود، پس از اتمام خدمت رسمی، به استخدام هولدینگ باشاران در آمده بود و خلبانی هواپیمای اختصاصی این شرکت را بر عهده داشت.

بریل گبش کمک خلبان این هواپیما نیز که جسد وی تاکنون شناسایی نشده، دانش آموخته مرکز آموزش خلبانی بوده و مدتی به استخدام سازمان هواپیمایی ترکیه در آمده بود، بنا به اعلام رسانه های ترکیه به اتهام ارتباط با گروه گولن از شغل سابق خود کنار گذاشته شده و به عنوان کمک خلبان در هولدینگ باشاران مشغول به کار شده بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید