اسکلت جام جهانی

بلافاصله بعد از بازی پرانتقاد تیم ملی برابر سیرالئون، کارلوس کی‌روش لیست بازیکنان تیم ملی برای حضور در دو مسابقه دوستانه سوم و هفتم فروردین‌ماه برابر تونس و الجزایر را اعلام کرد. بر این اساس ۲۸ بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند و در این دو بازی برای تیم کشورمان به میدان خواهند رفت.

کد خبر : ۵۳۰۵۴
بازدید : ۹۵۵
بلافاصله بعد از بازی پرانتقاد تیم ملی برابر سیرالئون، کارلوس کی‌روش لیست بازیکنان تیم ملی برای حضور در دو مسابقه دوستانه سوم و هفتم فروردین‌ماه برابر تونس و الجزایر را اعلام کرد. بر این اساس ۲۸ بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند و در این دو بازی برای تیم کشورمان به میدان خواهند رفت.
فهرست نفرات دعوت‌شده به این شرح است: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، امیر عابدزاده (ماریتیمو)، رشید مظاهری (ذوب‌آهن) حسین حسینی (استقلال تهران)، میلاد محمدی (اخمت گروزنی)، محمدرضا خانزاده (پدیده)، مرتضی پورعلی گنجی (السد قطر)، پژمان منتظری (استقلال تهران)، رامین رضاییان (اوستنده)، روزبه چشمی (استقلال تهران)، سیدجلال حسینی (پرسپولیس)، سعید آقایی (سپاهان) وریا غفوری (استقلال تهران)، علی قلی‌زاده (سایپا)، علی کریمی (سپاهان)، احسان حاج‌صفی (المپیاکوس)، مسعود شجاعی (آ.ا.ک آتن)، امید ابراهیمی (استقلال تهران)، سعید عزت‌اللهی (آمکار) سامان قدوس (اوسترشوند)، علیرضا جهانبخش (آلکمار)، کریم انصاری‌فرد (المپیاکوس)، کاوه رضایی (شارلوا)، مهدی طارمی (الغرافه)، مهدی ترابی (سایپا)، رضا قوچان‌نژاد (هیرنفین)، سردار آزمون (روبین‌کازان) و وحید امیری (پرسپولیس).

باز هم عادت فیس‌بوکی
نکته‌ای که در مورد فهرست تیم ملی پیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کرد، اعلام اسامی نهایی روی صفحه شخصی فیس‌بوک کارلوس کی‌روش بود. سرمربی تیم ملی معمولا اطلاع‌رسانی‌هایش را از همین طریق انجام می‌دهد که این مساله تا حدودی سازوکار رسانه‌ای فدراسیون را زیر سوال می‌برد. حالا اگر بیانیه‌های شخصی کی‌روش از این مجرا منتشر شود، شاید بتوان آن را تا حدودی هضم کرد، اما اعلام رسمی‌ترین اخبار تیم ملی به این شکل محل بحث است. هنوز فدراسیون فوتبال توضیحی در مورد عادت فیس‌بوکی کی‌روش ارائه نداده؛ آیا او نسبت به مجاری رسانه‌ای در فدراسیون بی‌اعتماد است؟ اگر اینطور نیست انتشار اطلاعات رسمی روی صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی چه توجیهی دارد؟

بازگشت مسعود؛ اتفاق ویژه
بدون تردید اما ویژه‌ترین اتفاق فهرست تیم ملی، بازگشت مسعود شجاعی است. حتما در جریان هستید که او و احسان حاج‌صفی بعد از آنکه مجبور شدند در لباس پانیونیوس برابر نماینده رژیم صهیونیستی به میدان بروند، در داخل کشور به مشکل خوردند و ادامه حضورشان در تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. حاج‌صفی البته به سرعت عذرخواهی کرد و از همان اردوی اول برگشت، اما ماجرای مسعود تا همین اواخر طول کشید.
شجاعی چندی قبل در مصاحبه با یک رسانه خارجی توضیحاتی در مورد آن اتفاق ارائه داد و گفت ناچار شده در آن بازی حضور پیدا کند. گویا همین توضیحات راهگشای او برای بازگشت به تیم ملی بوده. وقتی کی‌روش اخیرا برای تماشای مسابقه آ.ا.ک راهی یونان شد، دیگر تردیدی باقی نماند که شجاعی به تیم ملی باز خواهد گشت. این اتفاق اما به‌طور رسمی در لیست اخیر تیم ملی رخ داد و حالا او و سامان قدوس دوئل بزرگی را برای بازی در پست پشت مهاجم تیم ملی در جام‌جهانی پیش رو خواهند داشت.

بسیار نزدیک به ترکیب جام‌جهانی
در فاصله ۹۰ روز تا آغاز جام‌جهانی روسیه، واضح است که هر فهرستی که اعلام می‌شود بخش بزرگی از ساختار نهایی تیم ملی در آن تورنمنت را روشن می‌کند. بنابراین فهرست اخیر هم بسیاری از مسائل را آشکار کرده؛ از جمله اینکه علی علیپور که بعد از فشار رسانه‌ها به تیم ملی دعوت شد جایی در روسیه نخواهد داشت و سرمربی تیم ملی روی مهاجمان لژیونرش بیشتر از آقای گل لیگ حساب کرده.
همین مساله در مورد کمال کامیابی‌نیا هم صدق می‌کند و بعید است هافبک دفاعی سرخپوشان در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرد. از دیگر نکات فهرست مزبور دعوت محمد خانزاده است؛ بازیکنی که به شکلی عجیب در لیست نهایی جام‌جهانی قبلی و جام ملت‌های آسیا قرار گرفت و حالا هم در آستانه جام‌جهانی بعدی دوباره به اردوها بازگشته است.

برانکو؛ برنده بزرگ
برگزاری مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر در روز نهم فروردین ماه به یک دردسر بزرگ تبدیل شده؛ چه اینکه تیم ملی روز هفتم فروردین با الجزایر بازی خواهد کرد که این مسابقه خارج از کشور برگزار می‌شود. بنابراین تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن ناچارند بدون یک جلسه تمرین از بازیکنان ملی‌شان استفاده کنند.
اوضاع دراین مورد برای پرسپولیس و استقلال به مراتب بدتر هم هست؛ چرا که هر دو تیم باید روز ۱۳فروردین در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. از سوی دیگر امکان به تعویق انداختن مسابقات این هفته هم وجود ندارد، چون تقویم به صورت میلیمتری پر است. در این اوضاع و احوال اما کی‌روش با خط زدن سه ملی‌پوش پرسپولیس برای دو بازی دوستانه با تونس و الجزایر بزرگ‌ترین لطف را در حق پرسپولیس کرد.
در حال حاضر فقط بیرانوند، جلال حسینی و وحید امیری همراه تیم ملی راهی اردوی خارج از کشور خواهند شد و تنها کافی است برانکو در بازی نهم فروردین با سایپا از این سه نفر استفاده نکند تا همه مشکلات حل شود. به جای بیرانوند که بوژیدار رادوشوویچ بازی می‌کند، در خط دفاع هم انصاری جانشین جلال خواهد شد و البته به جای وحید امیری هم بشار رسن و محسن مسلمان گزینه حضور در میدان خواهند بود. به این ترتیب احتمال زیادی وجود دارد که در بازی با سایپا که به نوعی می‌تواند حکم جشن قهرمانی پرسپولیس را هم داشته باشد، مسلمان بعد از مدت‌ها فیکس شود.

شفر و چالش جدی
به همان دلایلی که در بند بالا توضیح داده شد، سرمربی استقلال با مشکلات اساسی مواجه خواهد بود. آبی‌ها روز نهم فروردین با نفت تهران بازی دارند و طبعا نمی‌توانند از پنج بازیکن ملی‌پوش‌شان یعنی حسین حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، وریا غفوری و امید ابراهیمی استفاده کنند.
استقلال روز سیزدهم فروردین هم باید بازی مرگ و زندگی‌اش در مرحله گروهی را برابر الریان قطر برگزار کند. با این حساب وینفرد شفر در نیمه دوم تعطیلات نوروزی با یک ابرچالش دست به گریبان خواهد بود. بنا به ادعای سازمان لیگ، امکان تعویق مسابقات این هفته نیز به‌دلیل فشردگی وحشتناک تقویم وجود ندارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید