پلیس پیشگیری: در نقاط قابل نفوذ ساختمان مسکونی نرده نصب کنید

برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، پنجره‌ها ونقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو حفاظ مقاوم نصب و پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مجهز کنید.

کد خبر : ۵۳۱۲۳
بازدید : ۱۱۰۸
معاون اجرایی پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در توصیه به شهروندان برای پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز گفت: برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، پنجره‌ها ونقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو حفاظ مقاوم نصب و پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مجهز کنید.
سرهنگ علی هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل در‌های ورودی را تعویض کنید و از باز گذاشتن درب منزل حتی برای مدت کوتاهی در طول شبانه روز خودداری کنید.

وی ادامه داد: دقت کنید تا کلید خود را بر روی قفل جا نگذارید، برای پیشگیری از وقوع سرقت منزل به روش توپی زنی، قفل را با بدنه مسطح کنید در صورت امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.

هاشمی اضافه کرد: حتی الامکان در‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشداردهنده مجهز کنید، از نگهداری وجوه نقد و طلا به مقدار زیاد درمنزل بپرهیزید و در مواقعی که مجبور به نگهداری می‌شوید از پنهان کردن به صورت یکجا خودداری کنید و حتی الامکان از گاوصندوق سالم استفاده کنید.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: از بازگو کردن برنامه سفرتان نزد افراد ناشناس خودداری کنید، با نصب حفاظ، قفل، شببند و چشمی بر روی درب ورودی آپارتمان خود از غافلگیر شدن خود و اعضای خانواده پیشگیری کنید.

هاشمی گفت: محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارید، از ورود افرادی تحت عنوان مأموران پلیس، دارایی، شهرداری، آب و برق پیش از شناسایی دقیق آن‌ها ممانعت به عمل آورید. از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فال گیرو رمال به داخل منزل خود ممانعت کنید.

وی تاکید کرد: شماره سریال یا مشخصات کامل اجناس و لوازم خانگی منزل از قبیل: لوازم صوتی و تصویری و سایر لوازم باارزش را یادداشت و در محل امن نگهداری و در صورت امکان ازآن‌ها عکس تهیه کنید. از سامانه دزدگیر برقی استفاده و به طور مرتب آن را کنترل کنید.

هاشمی اضافه کرد: به هیچ عنوان برای شناسایی افراد ابتدا اقدام به باز کردن درب نکنید و این مورد را نیز به فرزندان آموزش دهید.

** توصیه‌های لازم برای پیشگیری از جرائم کیف قاپی و جیب بری
معاون اجرایی پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: از حمل کیف در مواقع غیرضروری پرهیز کنید، هنگام دریافت پول از بانک حرکات اطرافیان خود به ویژه راکبین موتورسیکلت‌ها را در داخل و خارج بانک زیر نظر بگیرید. حتی الامکان برای تردد از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنید.

هاشمی افزود: مراقب افراد ناشناسی که به شما نزدیک می‌شوند، باشید. به هیچ وجه محتویات داخزل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید. چنانچه مجبور به حمل پول نقد هستید حتی الامکان سعی کنید از اقوام و یا دوستان خود به عنوان مراقب و همراه کمک بگیرید.

وی ادامه داد: هنگام استفاده از تلفن همراه کیف دستی خود را برای دقایقی زمین نگذارید و از دستگاه‌های عابر بانک و پوز سیار که در مکان‌های خلوت قرار دارد، برای پیشگیری از کپی شدن) حتی الامکان خودداری کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید