سعودی‌ها اصلی‌ترین منبع و رواج دهنده تروریسم در جهان هستند

عربستان سعودی اصلی‌ترین منبع و رواج دهنده تروریسم، ناامنی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است.

کد خبر : ۵۳۴۷۰
بازدید : ۱۲۳۹
سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با بیان اینکه عربستان سعودی اصلی‌ترین منبع و رواج دهنده تروریسم، ناامنی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است، اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی در موسسه آمریکایی بروکینگز را، چون همیشه مزوّرانه و عاری از حقیقت و تهی از واقعیت خواند و افزود: این نخستین بار نیست که مقامات سعودی وقتی به سرزمین حاکمان زورمدار فروشنده امنیت خود قدم می‌نهند، گستاخی را از حد گذرانده و به گفتن لاطائلات می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در جهان بر همگان حتی حاکمان آمریکایی آنان پنهان نیست کدام کشور و کدام اندیشه - اگر نگوئیم تنها - اصلی‌ترین منبع و رواج دهنده تروریسم، ناامنی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است.

قاسمی تاکید کرد: الجبیر در حالی سخن از راه حل سیاسی برای بحران‌های منطقه بویژه در یمن می‌راند که بیش از سه سال است همه ابتکارات سیاسی را به بن بست کشانده و جز با زبان بمب و آتش و خشونت با مردم مظلوم و قحطی زده یمن سخن نمی‌گوید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: ایران سرفراز کشوری است با مرز‌های طبیعی و تاریخ و تمدنی طولانی و کهن، که بی شک مرز‌های فرهنگی آن فراتر از مرز‌های جغرافیایی آن است و این نفوذ ذاتی، تاریخی و ماندگار است و جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک به برقراری صلح و آرامش و تثبیت امنیت و ثبات و همچنین مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و خشونت تلاشی مداوم و مستمر داشته است. مقابله با همان تروریسم و افراطی گری و خشونت سبعانه‌ای که برخی با تکیه بر دلار‌های نفتی و حمایت‌های آمریکا بر ملت‌های منطقه تحمیل کرده اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید