بازی الاکلنگی نفت و دلار/دلار بالا، نفت پایین

افزایش مجدد قیمت دلار در بازار را می‌توان از مهمترین اخبار اقتصادی امروز دانست.

کد خبر : ۵۳۵۵۱
بازدید : ۱۲۸۷
«رسیدن قیمت دلار به ۵۰۲۳ تومان»، «کاهش قیمت نفت»، «آغاز پرداخت سود تکمیلی تعدادی از مشمولان سهام عدالت»، «آماده‌باش نیرو‌ها و تجهیزات راهداری در دور دوم سفر‌های نوروزی»، «افزایش ۵۰ درصدی مصرف آب در برخی شهر‌های شمالی» و «هشدار برنده جایزه نوبل نسبت به وقوع بحران اقتصادی در آمریکا» را می‌توان از جمله مهمترین اخبار اقتصادی امروز ششم فروردین ماه دانست.

قیمت دلار به ۵۰۲۳ تومان رسید
در آخرین تحولات از بازار ارز قیمت دلار از مرز ۵۰۰۰ تومان عبور کرده و با ادامه تحولات بازار ارز از روز گذشته نرخ‌ها دست خوش تغییراتی شده است. قیمت دلار آمریکا برای نخستین بار از مرز ۵۰۰۰ تومان عبور کرده است تا رکورد جدیدی برای این ارز به ثبت برسد. این افزایش قیمت تا حدودی برای یورو هم به وجود آمده است و قیمت یورو آزاد به ۶۱۷۰ تومان رسیده است.

قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به پیامد‌های اختلافات تجاری میان آمریکا و چین بر بازار‌های جهانی، کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۹ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش نسبت به معاملات روز جمعه، به ۶۵.۴۹ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت نیز با ۲۷ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۰.۱۸ دلار در هر بشکه رسید.

پرداخت سود تکمیلی تعدادی از مشمولان سهام عدالت آغاز شد
تا روز‌های پایانی سال گذشته پرداخت سود تکمیلی بخشی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی باقی مانده بود که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده در این روز‌ها سود آن‌ها نیز پرداخت می‌شود همچنین تسویه سود سهام عدالت مربوط به روستاییان و عشایری که شماره شبای بانکی آنان متعلق به حساب‌های بانک ملی ایران بوده است از اولین روز کاری سال ۱۳۹۷ به تدریج آغاز شده است.
سازمان خصوصی سازی اعلام کرده حدود دو میلیون نفر از روستاییان و عشایر که شماره شبا بانکی تاییدی آنان متعلق به بانک ملی ایران بوده و بخش اولیه سود سهام در دی ماه سال گذشته به حساب آنان واریز شده بود از روز گذشته به تدریج شروع به واریز شدن کرده است.

آماده‌باش کامل نیرو‌ها و تجهیزات راهداری در دور دوم سفر‌های نوروزی
جانشین معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از آماده باش کامل نیرو‌ها و تجهیزات راهداری در طول سفر‌های نوروزی خبر داد و گفت: ۶۷۴ راهدارخانه، ۱۲۰۰ اکیپ راهدار، ۱۴ هزار پرسنل راهدار به همراه ۹۲۰۰ دستگاه ماشین ٖآلات راهداری برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در حالت آماده باش هستند.

داریوش نصر با اشاره به افزایش پنج درصدی رشد تردد در سفر‌های نوروزی ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بر همین اساس آزادراه‌های تهران-کرج، کرج-قزوین، تهران-قم و برخی بزرگراه‌ها و جاده‌ها مانند تهران-چالوس، فیروزکوه، و ورودی کلان‌شهر‌هایی مانند مشهد مقدس که ترافیک بالاتری نسبت به سایر محور‌ها و کلان‌شهر‌ها دارند، علاوه بر آرایش و تامین ماشین‌آلات مورد نیاز، تمرکز نیرو برای شناسایی نقاط پر حاثه به منظور آشکارسازی و رفع آن‌ها انجام گرفته است.

جهش ۵۰ درصدی مصرف آب مازندران در نوروز
مدیرعامل آبفای مازندران گفت: در برخی از شهر‌های استان مازندران در تعطیلات نوروز میزان مصرف آب به بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

ذبیح‌الله ذاکری اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ با اجرای طرح‌های مختلف گام‌های موثری در تأمین آب شرب و اجرای طرح‌های فاضلاب برداشته شد. وی با اشاره به اینکه این شرکت با احتساب جمعیت ثابت، روستایی و گردشگر سالانه به بیش از سه میلیون نفر خدمات دهی می‌کند، گفت: آب شرب این تعداد جمعیت از طریق ۲۹۶ حلقه چاه، ۳۰ دهنه چشمه و سه سد با استحصال ۳۲۴ میلیون مترمکعب آب، تامین می‌شود.

هشدار برنده جایزه نوبل نسبت به وقوع بحران اقتصادی در آمریکا
رابرت شیلر به ترامپ هشدار داد دست کشیدن کسب و کار‌ها از فعالیت برای روشن شدن وضعیت می‌تواند منجر به رکود و بحران مالی در این کشور شود. طبق اعلام سی ان بی سی، رابرت شیلر اقتصاددان و برنده جایزه نوبل می‌گوید تنش‌های تجاری جدید بین آمریکا و چین که به عقیده بسیاری از کارشناسان می‌تواند منجر به اعمال تعرفه‌های بیشتر از سوی دو طرف شود، می‌تواند سریعا منجر به پیدایش بحران اقتصادی جدیدی شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید