بررسی هیوندای آزرا ۲۰۱۸، بازگشت پرچمدار به ایران
حالا که جنسیس سدان و G۹۰، جانشین سنتنیال تحت برند لوکس جنسیس تولید و عرضه میشوند، آزرا یا همان گرنجور، حکم لوکسترین ساخته برند هیوندای را دارد و طبیعی است نسل جدید آن که آماده عرضه در بازار کشورمان است، هم از نظر بصری و هم از نظر سطح امکانات ایمنی و رفاهی، ماهیتی بالاردهتر از قبل به خود گرفته است.
کد خبر :
۵۳۵۷۷
بازدید :
۳۴۷۶
بعد از گمانه زنیهای بسیار، نسل جدید هیوندای آزرا بالاخره آماده ورود به ایران است و در روزهای آتی فروش آن به صورت رسمی در کشور آغاز خواهد شد.
ژست تازه پرچمدار
حالا که جنسیس سدان و G۹۰، جانشین سنتنیال تحت برند لوکس جنسیس تولید و عرضه میشوند، آزرا یا همان گرنجور، حکم لوکسترین ساخته برند هیوندای را دارد و طبیعی است نسل جدید آن که آماده عرضه در بازار کشورمان است، هم از نظر بصری و هم از نظر سطح امکانات ایمنی و رفاهی، ماهیتی بالاردهتر از قبل به خود گرفته است.
برخی عناصر طراحی آزرای ۲۰۱۸ اشاره بصری به نسل قبل دارند مثل فرم کلی نیمرخ خم بر آمده شانههای عقب که قوس انتهای درب صندوق بار را شکل میدهد یا به طور مشخصتر طرح چراغهای عقب متصل به یکدیگر که غیر از نسل سوم امضای طراحی این ساخته هیوندای بوده، اما در ترکیب اینها با عناصر تازهای همچون جلوپنجره شش ضلعی ایستاده و چراغ گود رفته جلو، هدف، رسیدن به ژستی سنگین و شیک بود تا صرفا تهاجمی و دینامیک جلوه دادن خودرو مشابه این رویکرد را در طراحی کابین نیز میبینیم، محیطی که نه فقط در طراحی مدرن و در عین حال، ساده بلکه در متریال و فناوریهای بکار رفته نیز در آن حس پرچم داری یک برند را القاء میکند.
مجهز و پیشرفته
آزرا ۲۰۱۸ در هیبت یک میدان خانوادگی نیمه لوکس با لیست تقریبا کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی در کشور عرضه خواهد شد. از جمله امکانات ایمنی این خودرو باید به ۷ ایربگ، سیستم هشدار فشار باد تایرها، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم مدیریت پایداری (VSM)، سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)، ترمز پارک برقی همراه با اتودها، کروز کنترل هوشمند و سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف به همراه دوربین دنده عقب اشاره کرد.
آزرا ۲۰۱۸ در هیبت یک میدان خانوادگی نیمه لوکس با لیست تقریبا کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی در کشور عرضه خواهد شد. از جمله امکانات ایمنی این خودرو باید به ۷ ایربگ، سیستم هشدار فشار باد تایرها، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم مدیریت پایداری (VSM)، سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)، ترمز پارک برقی همراه با اتودها، کروز کنترل هوشمند و سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف به همراه دوربین دنده عقب اشاره کرد.
آزارهای ۲۰۱۸ بازار کشورمان ۲۰۱۸ بازار کشورمان به چراغهای LED جلو به همراه دیلایت و نورپردازی اتوماتیک، چراغهای LED عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب و سنسور باران نیز مجهز بوده، از سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانورامیک، بازشو اتوماتیک صندوق عقب، تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک دو نقطهای سرنشینان جلو و سیستم یونیزاسیون هوای کابین و دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب بهره میبرند.
همچنین برای آسایش بیشتر سرنشینان، صندلیهای چرمی سرنشینان جلو، از نوع برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر و افزایش طول نشیمنگاه (برای صندلی راننده) هستند، پرده برقی شیشه عقب و پرده دستی شیشههای جانبی عقب، برای خودرو در نظر گرفته شده و شاهد تجهیز غربیلک فرمان و صندلیهای جلو و عقب به گونهای اختصاصی هستیم.
به این لیست بلندبالای امکانات ایمنی و رفاهی، چراغهای جلو مجهز به سیستم هوشمند مشایعات تا در منزل، آینه وسط الکتروکرومیک، آینههای جانبی برقی با گرمکن و قابلیت تاشوندگی اتوماتیک و سیستم سرمایش صندلیهای جلو را نیز اضافه کنید.
اما با تمام اینها، شاید آنچه که بیشتر در فضای داخلی آزرا ۲۰۱۸ جلب نظر میکند، نمایشگر ۸ اینچ ایستاده بر روی داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است که همراه با سیستم صوتی پریمیوم infinity، رابط کاربردی اندروید و iOS، اتصال بلوتوث USB/AUX و نمایشگر ۴.۲ اینچ جا شده در دل نشانگرهای پشت فرمان، لیست مشخصههای ارتباطی آزرا ۲۰۱۸ را کامل میکند.
منبع: هفته نامه خودرو امروز
۰