احتمال بروز گرد و غبار در استان‌های غربی

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در آخر هفته وزرش باد در برخی استان‌های کشور و احتمال خیزش گرد و خاک در استان‌های غربی و جنوب غربی کشور پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۵۳۶۶۶
بازدید : ۱۳۳۲
براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، روز پنج شنبه تا بعدازظهر جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد شدید از سمت جنوب و جنوبغرب پیش بینی می‌شود.

انتظار می‌رود در روز پنجشنبه سرعت باد بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط این استان‌ها به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در روز جمعه سرعت باد بین ۳۵ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط به بیش از ۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد. از اینرو با وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک و وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در این مناطق وجود دارد.

همچنین از ظهر روز پنجشنبه تا جمعه با وزش باد شدید در عراق احتمال خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های غربی و جنوب غربی کشور به ویژه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد.

از اواخر وقت پنج شنبه و طی روز جمعه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی (به ویژه مناطق جنوبی استان)، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، دامنه‌های زاگرس در استان لرستان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در روز جمعه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی مناطق استان‌های یاد شده وجود دارد
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید