سقوط آزاد کیا هیوندای

سقوط آزاد کیا هیوندای

وضعیت کیا هیوندای در چین بغرنج بوده و عملکرد دو ماهه نخست 2018 برای کیا و هیوندای به ترتیب حدود 31 و 39 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزول کرده است.

کد خبر : ۵۳۷۵۰
بازدید : ۳۰۸۲

فرادید | علیرغم فتح رکوردهای جدید در زمینه اعتماد مشتریان، سطح وفاداری و دوام کیفی توسط کیا هیوندای، این کنسرسیوم کره‌ای- آمریکایی وضعیت فروش مناسبی را در بازارهای جهانی سپری نمی‌کند و آمارها در دو کشور چین و آمریکا حکایت از افت فروش محصولات جدید کیا هیوندای می‌دهند.

سقوط آزاد کیا هیوندای
به گزارش فرادید ، کیا هیوندای که در پایان سال 2017 با تولید 8.25 میلیون دستگاه خودرو، حدود 8 درصد در زمینه سهم بازار و فروش افت کرد، امسال نیز روند نزولی خود را ادامه داده و شواهد از کاهش تقاضا برای اتومبیل‌های این برند در دو بازار چین و آمریکای شمالی دارد. وضعیت کیا هیوندای در چین بغرنج بوده و عملکرد دو ماهه نخست 2018 برای کیا و هیوندای به ترتیب حدود 31 و 39 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزول کرده است.

سقوط آزاد کیا هیوندای
در بازار آمریکا البته اغلب خودروسازان فعلا وضعیت خوبی ندارند و فروش اتومبیل در دومین ماه از سال 2018 حدود2.2 درصد افت کرد. ماه فوریه 2017 در این کشور حدود 1.332 میلیون دستگاه خودرو به فروش رفت اما بازار این کشور در فوریه 2018 تنها پذیرای 1.3 میلیون دستگاه خودرو جدید بود.

سقوط آزاد کیا هیوندای

فورد موتور گرچه فعلا پیشتاز بازار امریکا است اما تا اینجای سال حدود 5.7 درصد افت فروش داشته و بیش از 340 هزار دستگاه خودرو در مجموع به مشتریان تحویل داده است. تویوتا اما با نرخ رشدی تحسین‌برانگیز به میزان 10.1درصد، ضمن تحویل بیش از 312 هزار دستگاه خودرو به مشتریان، در یک قدمی سازنده بزرگ آمریکایی قرار داد. شورولت نیز در مجموع دو ماهه نخست 2018 با افتی 3درصدی بیش از 291 هزار دستگاه خودرو به مشتریانش تحویل داده تا جایگاه سومین خودروساز بزرگ امریکا را از آن خود کند.

سقوط آزاد کیا هیوندای
نیسان با 230، هوندا با 200، سوبارو با 129، هیوندای با 84، جی‌ام‌سی با 75، کیا با 76، رام با 68، دوج با 67، مرسدس با 55، فولکس واگن با 51، مزدا با 50، ب.ام.و با 42، لکسوس با 37، آئودی با 30 و بیوک با29 از جمله محبوب‌ترین برندهای بازار آمریکا در دو ماهه نخست سال هستند ضمن اینکه میتسوبیشی با رشدی چشمگیر و 23 درصدی هم‌اینک در دو ماه نخست سال بیش از 21 هزار دستگاه فروش داشته است.

سقوط آزاد کیا هیوندای
در بازار چین اما فولکس‌واگن در رتبه نخست قرار داشته و علیرغم افت فروش به میزان 4.7 درصد، تا اینجای سال بیش از 180 هزار دستگاه خودرو به خریداران چینی تحویل داده است. هرچه سازندگان بزرگ و مشهور جهان در چین با کاهش فروش مواجه شده‌اند اما تولیدکنندگان چینی اوضاع خوبی داشته و پیوسته رشد بیشتری را تجربه می‌کنند. جیلی به عنوان دومین برند پرفروش بازار چین با رشدی 19.3 درصدی، فروش دو ماهه خود را در حالی به بیش از 109 هزار دستگاه رسانده که بائوجون دیگر خودروساز چینی هم با ثبت رشد 9.6 درصدی، رکورد فروش دو ماهه خود را شکست و با قرار گرفتن در رتبه چهارم، تا اینجای سال بیش از 76 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده است.

سقوط آزاد کیا هیوندای
هوندا سومین خودروساز پرفروش بازار چین هم رشد منفی 1.1 درصدی را تجربه کرده و در این مدت 78 هزار خودرو تحویل مشتریان چینی داده است. چانگان شریک سایپا اما با افتی 27 درصدی، عملکرد بدی از خود در دو ماهه نخست 2018 به ثبت رساند و کمی بیش از 69 هزار دستگاه فروش داشت. بیوک، تویوتا، نیسان، دانگ فنگ و هاوال هم با قرار گرفتن در رتبه های ششم تا دهم عملکرد جالبی از خود به جای نگذاشتند.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    توی دنیا افت دارند ولی توی ایران همه آرزوی اینها را دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید